GRIP 1 Zeer grote brand (schuur) Looweg - Albergen 05-08-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (schuur) Looweg - Albergen 05-08-2013  (gelezen 6939 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #20 Gepost op: 5 augustus 2013, 12:19:52
vanaf Almelo/ mariaparochie is de rook al zogoed als niet meer te zien.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #21 Gepost op: 5 augustus 2013, 12:33:59

In Albergen woedt een zeer grote brand bij een pluimveebedrijf aan de Looweg. De wegen in de omgeving zijn afgesloten.


De brand is ontstaan in een schuur. De brand gaat gepaard met veel rook die in de wijde omgeving is te zien, onder meer vanuit Hengelo, Almelo en Oldenzaal. Inmiddels is opgeschaald naar GRIP 1. Op het terrein staan zeker twee schuren en een woonhuis. Eén van de schuren staat in brand. Het is onduidelijk of er kippen in de schuur liepen. De brand trekt veel bekijks.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168408&cat=1

+ video.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #22 Gepost op: 5 augustus 2013, 12:36:19
Wieteke_ Wieteke
12m
Grote brand bij mijn moeder in de achtertuin #albergen pic.twitter.com/4RCR6sPmB6
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #23 Gepost op: 5 augustus 2013, 13:04:27
Citaat van: Thor link=msg=1189035 date=1375698839
In Albergen woedt een zeer grote brand bij een pluimveebedrijf aan de Looweg. De wegen in de omgeving zijn afgesloten.


De brand is ontstaan in een schuur. De brand gaat gepaard met veel rook die in de wijde omgeving is te zien, onder meer vanuit Hengelo, Almelo en Oldenzaal. Inmiddels is opgeschaald naar GRIP 1. Op het terrein staan zeker twee schuren en een woonhuis. Eén van de schuren staat in brand. Het is onduidelijk of er kippen in de schuur liepen. De brand trekt veel bekijks.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168408&cat=1

+ video.

@ Brandweer Twente : 20.000 kippen hebben de brand niet overleefd


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #24 Gepost op: 5 augustus 2013, 13:28:10
Brandweer Twente @BrandweerTwente
#brand #looweg #albergen was een korte hevige brand. Helaas hebben de 20.000 kippen in de brandende loopstal het niet overleefd.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Reactie #25 Gepost op: 5 augustus 2013, 19:46:43
Hierbij een aantal foto's van mijn kant. Meer foto's zijn te vinden op EMGFotografie.nl


Vanuit Almelo was er een grote rookwolk te zien.







EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #26 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:05:09
Is er een aansluiting voor ademlucht op de hoogwerker? Het is mij opgevallen dat diverse brandweermannen, ondanks dat er (zoals het mij lijkt) sprake is van een brand waarbij asbest vrij komt, er zonder PBM's werken. Ook bij foto's van de man op de hoogwerker zie ik geen luchtfles. Dit kan liggen aan de foto's of omdat er op een andere manier van ademlucht wordt voorzien.


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #27 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:19:50
Op de foto's zie je dat die wel een gelaatstuk op heeft, door de beugels op de helm. De meeste hoogwerkers zijn voorzien van een vaste luchtleiding op de boom, welke vanaf de krans gevoed wordt door cilinders.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #28 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:21:14
ik heb meerdere foto's gezien van een brw in de hoogwerken van deze brand.
en daar lijkt het dat ze wel lucht bij zich dragen.

oa: hier en hier
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #29 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:24:05
Zoals ik het beoordeel op de foto's is dit het valbeveiligingsharnas wat de persoon omheeft.