Gangster auto's voor politie (Belgie)

Auteur Topic: Gangster auto's voor politie (Belgie)  (gelezen 4808 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Steve the Kiwi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Gepost op: 6 augustus 2013, 15:34:40
De Belgische politie heeft een goedkope manier gevonden om aan snelle patrouille-auto’s te komen....

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/buitenland/21765773/__Gangster_auto_s_voor_politie__.html

Hoe zit het met het onderhoud etc van verschillende automerken in de politie garage? Veilig??

Maar als een RS6 komt binnen ........ Ik zal de testpiloot zijn  ;D




Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2013, 16:00:49
Vreemd, dus voertuigen die in beslag zijn genomen en vermoedelijk zijn betaald met geld uit criminele activiteiten (waar andere mensen dus slachtoffer van zijn) worden straks dus door de overheid (gratis) overgenomen? Is het in Nederland dan b.v. ook zo dat voertuigen die van criminelen afkomstig zijn, in de verkoop komen bij Domeinen?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2013, 16:05:00
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1189366 date=1375797649
Vreemd, dus voertuigen die in beslag zijn genomen en vermoedelijk zijn betaald met geld uit criminele activiteiten (waar andere mensen dus slachtoffer van zijn) worden straks dus door de overheid (gratis) overgenomen?
Wat wil je er dan mee doen? Hetzelfde gebeurt ook al lange tijd in bijvoorbeeld de USA. Zie:


Maar dan kunnen we zaken zoals geldboetes ook wel afschaffen. Want wie verzekerd mij dat die boete niet betaald wordt met crimineel geld. En dat geld wordt dan weer gebruikt door de overheid. Schokkend...
Citaat
Is het in Nederland dan b.v. ook zo dat voertuigen die van criminelen afkomstig zijn, in de verkoop komen bij Domeinen?
Ja
Citaat
Domeinen RZ verkoopt overtollige goederen van de Rijksoverheid en in beslaggenomen goederen.
Zie ook hun website: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/dfd475802fc7566bfac75bfe811d6d17.php


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2013, 16:07:18
Het alternatief zou zijn dat deze voertuigen dus worden vernietigd. En dat is gezien het aanbod aan voertuigen bij Domeinen een aardige kapitaalvernietiging. Beter is het om dus de kosten van crimineel gedrag enigszins te compenseren door ze te verkopen.

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php?veilingen=2013-08&from=1&categorien%5B%5D=5&search=&images=1&pamount=50&show=Toon


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2013, 16:08:58
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1189366 date=1375797649
Is het in Nederland dan b.v. ook zo dat voertuigen die van criminelen afkomstig zijn, in de verkoop komen bij Domeinen?
Ja, dat kan en gebeurd zeker, de opbrengsten gaan gewoon naar de schatkist en kunnen dus weer voor de maatschappij gebruikt worden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2013, 16:50:33
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1189366 date=1375797649
Vreemd, dus voertuigen die in beslag zijn genomen en vermoedelijk zijn betaald met geld uit criminele activiteiten (waar andere mensen dus slachtoffer van zijn) worden straks dus door de overheid (gratis) overgenomen? Is het in Nederland dan b.v. ook zo dat voertuigen die van criminelen afkomstig zijn, in de verkoop komen bij Domeinen?

Compleet idioot toch? Met enige regelmaat staan er knappe voertuigen bij de Dienst Domeinen die zéker goed gebruikt kunnen worden bij de overheid... Een knappe Golf GTI wordt voor ''weinig'' verkocht bij de Domeinen en een politieregio moet de ''volle'' mep betalen als zij er een aanschaffen. Goede oplossing, van mij mogen ze het hier ook invoeren!  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2013, 17:11:42
Vreemd, dus voertuigen die in beslag zijn genomen en vermoedelijk zijn betaald met geld uit criminele activiteiten (waar andere mensen dus slachtoffer van zijn) worden straks dus door de overheid (gratis) overgenomen? Is het in Nederland dan b.v. ook zo dat voertuigen die van criminelen afkomstig zijn, in de verkoop komen bij Domeinen?
Dit gebeurt idd in de VS maar ik geloof dat dit ook in de Uk wordt gedaan. Geen slecht idee.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2013, 17:40:40
Citaat van: DvdW link=msg=1189368 date=1375797900
Wat wil je er dan mee doen? Hetzelfde gebeurt ook al lange tijd in bijvoorbeeld de USA. Zie:

En ook daar is het gebruik niet onomstreden.
Zo zijn er voorbeelden van afdelingen die op jacht gaan naar specifieke voertuigen, voor gebruik door de eigen eenheid, of als dienstvoertuig voor hogere functionarissen...
Nog los van de juridische aspecten van "Equitable Sharing" tussen Federal en State agencies, wat beleid in de hand werkt dat zich vooral richt op misdaad die het meeste oplevert voor het eigen korps.

Maar in Amerika gaan de bevoegdheden voor de opsporingsdiensten op dat gebied veel verder, en is de kans op misbruik dus ook groter. Die vergaande bevoegdheden zie ik in Nederland niet zo snel ingevoerd worden.

In delen van Canada doen ze het iets anders. Elk politiekorps kan een aanvraag doen om een verbeurd verklaard voertuig, gebruikt bij drugs of gang gerelateerde misdrijven, te krijgen.
Die mogen dan niet worden gebruikt voor het eigenlijke politiewerk, maar voor educatieve/promotionele doeleinden. Zo moeten ze dan voorzien worden van stickers en teksten waarin duidelijk wordt gemaakt dat "misdaad niet loont". Om het eerlijk te houden, mag een korps niet inschrijven op voertuigen die het zelf in beslag heeft genomen.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #8 Gepost op: 6 augustus 2013, 18:01:53
Slimme oplossing :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2013, 19:27:49
M'n collega in een ander korps gun ik wel wat; ik ga voor 'm op zoek naar een criminele Ferrari-bestuurder. Ik ben ervan overtuigd dat hij dat dan voor mij ook doet..

Het is gewoon een goede zaak; de crimineel is z'n winst kwijt en de politie bespaart door 'die krengen' zelf op te rijden. Daar kan je geen tegenstander van zijn. Als een rechter het er niet mee eens is, hoor je dat vanzelf wel..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי