Verkeersregelaars en Wegenverkeerswet

Auteur Topic: Verkeersregelaars en Wegenverkeerswet  (gelezen 22272 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #40 Gepost op: 14 augustus 2013, 06:35:48
Citaat van: kens62 link=msg=1191761 date=1376452027
Uit de Ambtsinstructie voor de politie, de Koninklijke marechaussee en andere opsporingsambtenaren
Bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0006589/geldigheidsdatum_14-08-2013

Heeft een verkeersregelaar deze bevoegdheid?
Bijna geen enkele vkr is ook een opsporingsambtenaar.
Geweld mogen ze dan ook geen geweld gebruiken zoals jij omschrijft

Zoek even op regeling verkeersregelaars 2009 daar staan denk ik in wat je zoekt
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #41 Gepost op: 15 augustus 2013, 16:31:07
Is het niet zo dat een wegafsluiting ook duidelijk zichtbaar moet zijn door middel van hekken? In dat geval klinkt het ook een beetje alsof de afzetting zowiezo niet juist was.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #42 Gepost op: 15 augustus 2013, 17:09:46
Citaat van: mrpddnos link=msg=1192261 date=1376577067
Is het niet zo dat een wegafsluiting ook duidelijk zichtbaar moet zijn door middel van hekken? In dat geval klinkt het ook een beetje alsof de afzetting zowiezo niet juist was.

Niet juist, bij veel tijdelijke incidentele afsluitingen is er niet eens een voor aankondiging. Denk maar eens bijvoorbeeld aan ongeval of brand.

Waar het hier eigenlijk heel sekt om gaat is aanwijzing versus normaal weggedrag. Ik moet ergens heen en heb daarom misschien een VKR wel over het hoofd gezien. Dat deze VKR het stuur vast pakt in deze situatie om filmopnamen te beschermen is in mijn ogen "not done", echter dat het nooit zou mogen gebeuren ben ik het ook niet mee eens. Ik pak ook wel eens een fiets bij het stuur om een gevaarlijkere situatie te voorkomen, denk maar eens bij een om en om waar er maar net ruimte is voor een vrachtauto en die irritante scholier wil toch doorrijden.

Laten we eerlijk zijn ik denk dat er geen VKR of wie dan ook is die wel eens het verkeer heeft moeten regelen die het gedrag van fietsers op deze manier niet kent. Nadelig is dan ook nog weer eens dat bij incidenten vaak te weinig mensen zijn om ook hierop de handhaving uit te voeren want "het heeft geen prioriteit". En daar gaat het mis, wanneer je een keer niet handhaaft zal er geen probleem zijn maar dit is eerder regel dan uitzondering. Pas sinds kort worden de rode kruizen op de snelwegen ook intensief gehandhaafd, de fietsers die een stopteken negeren zal nog wel even op zich laten wachten. Zoals bijna bij alle gedragingen van een fietser het geval is. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #43 Gepost op: 17 september 2013, 22:30:11
Geen idee of dit het juiste topic is....maar ik vond een filmpje (EHBO Post Standaard Buiten er even buitengelaten  >:D)
https://www.facebook.com/photo.php?v=10201085535718217&set=vb.342599092487453&type=2&theater

Op het eind zie je twee Verkeersregelaars staan bij een hek......dan twee agenten.....en dan twee mensen in oranje hesjes die verkeer stil gaan zetten....wat gaat er dan niet goed?
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #44 Gepost op: 17 september 2013, 23:08:41
Citaat van: VKRC link=msg=1202369 date=1379449811
Geen idee of dit het juiste topic is....maar ik vond een filmpje (EHBO Post Standaard Buiten er even buitengelaten  >:D)
https://www.facebook.com/photo.php?v=10201085535718217&set=vb.342599092487453&type=2&theater

Op het eind zie je twee Verkeersregelaars staan bij een hek......dan twee agenten.....en dan twee mensen in oranje hesjes die verkeer stil gaan zetten....wat gaat er dan niet goed?
Regelaars 1&2: top zorgen voor een vrije doorgang en laten publiek oversteken als het kan
Agenten: genieten van de optocht, houden het sfeertje in de gaten en zullen de vkr's misschien ondersteunen indien nodig
Regelaars 3&4: staan er een beetje als zoutzak erbij en weten niet echt wat te doen "ow die gele auto moet er langs, nou dan zal ik maar eens het verkeer stil zetten"
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

VKRC

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 17 september 2013, 23:23:54
Klopt....Ik kan me daar ook iets bij voorstellen, je ziet ze vragen welke kan het gele autootje op wilt.
maar die stonden dan wel weer (3&4) in oranje (en dus onwettige) kledij
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #46 Gepost op: 18 september 2013, 05:45:20
Beste VKRC, de Oranje kleding is niet onwettig als het voor 1 januari 2010 in gebruik is genomen door de desbetreffende organisatie.
De Regeling Verkeersregelaars 2009 is ingegaan op 1 maart 2009 en kent een overgangstermijn van 5 jaren dus de Oranje kleding mag (helaas) nog gedragen worden tot en met 28 februari 2014.

Regelaar 1 + 2 niks op aan te merken. Politie niks op aan te merken.
Regelaar 3 + 4 wilden wel voor mijn gevoel de AMBU sneller weg helpen maar aan de bewegingen van 1 der laatste regelaars te zien gebruikte de bestuurder van de AMBU zijn/haar richtingaanwijzer(s) niet en als wat ik net zeg klopt dan duurt het iets langer echter voerde de AMBU ook geen OGS dus zo erg is het niet die paar seconden wachten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

VKRC

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 18 september 2013, 10:59:26
Hoi Enrico,

Ik ken de regeling :-)
Doch, onderstaande is geen verkeersregelaarshesje (al is dat moeilijk te zien)

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #48 Gepost op: 18 september 2013, 11:25:23
Het is volgens mij wel degelijk een verkeersregelaarshesje, en wel de al enige tijd niet meer verkrijgbare Hydrowear Made:

"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

VKRC

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 18 september 2013, 11:26:53
Onze EHBO vriend heeft helaas geen HD cam :-)