Ok duidelijk. Dus als ik het goed begrijp. Ik koop een snelle boot met marifoon, ga kanaal 16 uitluisteren, en op het moment dat er in mijn buurt een pechgeval voor komt, ga ik er heen als zijnde berger. Sleep het bootje naar de eerste de beste jachthaven, en kan dan een rekening presenteren?
Toch vreemd dat dit zomaar kan, de alarmeringen zijn bestemd voor reddingsbrigades/KNRM lijkt mij.
Goed begrepen.
En als je handig bent stop je dat bootje in een B.V. Stichting oid etc. dan hoef je geen BTW 21 % te betalen voor alles wat je koopt ook je bootje en kies je een of een paar sponsors die 30 % op hun sponsorbedrag in mindering kunnen brengen van de IB.(Althans als ze met hun bedrijf winst maken.)
Zodra iemand een sleepje van jou aanvaardt kun je in feite een (gepeperdere) rekening sturen en als die iemand het niet eens is met deze rekening zal hij naar de rechtbank moeten om zijn gelijk te kunnen halen.
Je gaat niet gewoon een dagje varen maar je gaat (zogenaamd) op patrouille en je neemt vrouw en kinderen en/of vrienden kennissen etc mee.
Je vaart dus met je bootje tegen aanmerkelijk lagere kosten dan als je het allemaal prive zou moeten betalen en je kunt er nog aardig geld mee verdienen ook op een mooie zomerse dag als het je zo uitkomt. En als je even geen zin hebt dan vaar je gewoon niet uit voor een sleepje oid, alles is geheel vrijblijvend.