Toch apart dat de gehele balk een aan/uit patroon heeft, terwijl dit niet overeenkomstig de ECE R65 regulations is
Ik ben het met Caprice eens dat de signalering weer eens wat te wensen over laat. Er zal ongetwijfeld licht van die balk afkomen maar het over de hele balk gelijktijdig knipper-patroon is weer een slechte keuze en zorgt voor dode momenten tijdens het uitstralen.
Ook zitten de grillflitsers naar mijn mening net even wat te hoog. Met een Volkswagen Up krijg je deze niet zichtbaar in je zijspiegels, met wat geluk je binnenspiegel.
Heeft dit voertuig wel een wig/wag ( knipperend grootlicht)??
Wat mij sowieso verbaast is dat op het moment alleen naar maar ambulances zijn uitgerust met blauwe intersection warning flitsers. Dit geeft zoveel meer veiligheid bij het oprijden van een kruising. Er is mij nog geen noodhulp of brandweer voertuig bekend die dit heeft.
Mogelijk heeft dit te maken dat dit volgens de nieuwe regeling optische en geluidssignalen nog wel/niet mag?? Caprice?? Maar goed, ook met die vorige regeling waren ambulancediensten in Nederland altijd al voorlopers door bijvoorbeeld extra richtingaanwijzers of een wigwag te gebruiken (en ook een beetje burgerlijk ongehoorzaam
). Inmiddels is dit allemaal in de nieuwe regeling geplaats dus wie weet dat in de volgende versie ook de blauwe intersection warning flitsers staan.
Verder vind is de TAS-en er op het oog (als niet brandweerman) mooi uitzien.