45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205740 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #140 Gepost op: 19 november 2013, 13:25:09
Erg opvallend dat die DP er vanaf gelaten wordt voor de korpsen langs de BR in de vrr. De infrastructuur is daar volgens de eisen op aangepast en watergangen op diepte gehouden. De ene regio gooit het allemaal over boord, de buurregio investeert er juist weer extra in voor inzetten op de BR.  :|
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


johannn35

  • Gepens.staffunct.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #141 Gepost op: 19 november 2013, 16:38:23
Dank, Ton2; dat misten wij nog, althans de zekerheid ervan !

Hans.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #142 Gepost op: 19 november 2013, 17:22:57
Toch snap ik hem nog steeds niet goed. Wat is het verschil tussen de TS/HV en TSSK (TS-BZK)? Wat,  hoeveel meer, extra enz materiaal zit er dan op de TS/HV boven het hv-materiaal op een TSSK?

Ik zie niet echt het voordeel van deze onderverdeling van de TS in 3 soorten.

Citaat van: Ton2 link=msg=1221239 date=1384863070
De grootste verschillen zitten hem in de bepakking. De TS/HV is, zoals duidelijk mag zijn, een combinatie van TS en HV;  de TSSK (de zgn. slagkrachttankautospuit) is goedbeschouwd een normale TS die conform het BZK-bestek is bepakt en dus kan worden ingezet voor bijstand in een brandweerpeloton of -compagnie.
De overige TSen hebben een 'uitgeklede' bepakking, met bijv. slechts een accuspreider i.p.v. een complete set hydraulisch redgereedschap met aggregaat en ook minder slangen en watervoerende armaturen.  


Ton2

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #143 Gepost op: 19 november 2013, 22:12:44
De TS/HV is een combinatie van TS en HV-II, dus bepakt met (veel) meer hulpverleningsgereedschap dan het bestek voor een TS voorschrijft. De HV's komen daarmee te vervallen.
De TSSK is zoals gezegd een volgens het bestek bepakte TS, ergo een 'gewone'TS.
De VRR-TS is een qua bepakking "uitgeklede" TS, technisch gelijk aan de andere, maar met minder bepakking, volgens de gedachte (vrij vertaald) dat je in 95% van de uitrukken met pakweg 75% van de BZK-bepakking uitkomt.  
Voornaamste reden voor deze constructie is uiteraard kostenreductie (lees: bezuiniging), terwijl anderzijds toch zoveel mogelijk standaardisatie gehandhaafd blijft.  Met het aantal voertuigen van deze order is dat uiteraard een substantieel bedrag.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #144 Gepost op: 16 december 2013, 11:21:39
Citaat van: Enrique link=msg=1221089 date=1384809639
Hierbij mijn globale, enigszins door GBV onderbouwde vermoeden (uiteraard kan er van alles geschoven worden, dus niet teveel op details letten svp). De nieuwe DAF TSen heb ik vetgedrukt.

TS101 Reserve vervangen door huidige TS131
TS201 Reserve vervangen door huidige TS141
TS301 Reserve vervangen door huidige TS132
TS401 Reserve vervangen door huidige TS142
TS601 Reserve vervangen door huidige TS471
TS701 Reserve wordt niet vervangen
TS901 Reserve vervangen door SKTS
TS951 Opleiding vervangen door huidige TS111
TS952 Opleiding vervangen door huidige TS241
TS953 Opleiding vervangen door huidige TS321
TS111 Hoek van Holland vervangen door VRRTS
TS112 Hoek van Holland 4x4, wordt niet vervangen.
TS121 Maassluis vervangen door VRRTS
TS122 Maassluis vervangen door huidige TS121
TS131 Vlaardingen vervangen door HVTS
TS132 Vlaardingen vervangen door SKTS

TS133 Vlaardingen groene wagen ivm brandveilig leven, wordt niet vervangen.
TS141 Schiedam vervangen door VRRTS
TS142 Schiedam vervangen door SKTS
TS211 Laanslootseweg wordt niet vervangen (kazerne wordt samengevoegd met Schiedam)
TS221 Frobenstraat vervangen door HVTS
SK222/TS222 Frobenstraat vervangen door SKTS

SK223/TS223 Frobenstraat wordt niet vervangen
TS231 Baan vervangen door VRRTS
TS241 Berkel en Rodenrijs vervangen door VRRTS
SK242/TS242 Berkel en Rodenrijs vervangen door SKTS
TS261 Bleiswijk vervangen door VRRTS
TS311 Bosland vervangen door VRRTS
TS321 Metaalhof vervangen door HVTS
TS331 Capelle aan den IJssel vervangen door VRRTS
SK332/TS332 Capelle aan den IJssel vervangen door SKTS
TS341 Krimpen aan den IJssel vervangen door VRRTS

TS342 Krimpen aan den IJssel buiten dienst, wordt niet vervangen
TS421 Albrandswaard vervangen door VRRTS
TS422 Jeugdbrandweer Spijkenisse, wordt niet vervangen
TS423 Albrandswaard, wordt niet vervangen
TS432 Rotterdam-Zuid vervangen door SKTS
TS441 Rotterdam Zuidwest vervangen door VRRTS
TS451 Barendrecht vervangen door VRRTS
TS452 Barendrecht vervangen door huidige TS441
TS461 Rotterdam Zuid-Oost vervangen door HVTS
TS471 Ridderkerk vervangen door VRRTS
SK472/TS472 Ridderkerk vervangen door SKTS
TS611 Rockanje vervangen door VRRTS
TS612 Oostvoorne vervangen door HVTS
TS621 Hellevoetsluis vervangen door HVTS

TS622 Hellevoetsluis buiten dienst, wordt niet vervangen
TS631 Brielle vervangen door VRRTS
SK633/TS633 Zwartewaal vervangen door SKTS
TS641 Oudenhoorn vervangen door VRRTS
TS642 Heenvliet vervangen door VRRTS
TS643 Zuidland vervangen door VRRTS
TS651 Spijkenisse vervangen door HVTS
SK652/TS652 Spijkenisse vervangen door SKTS
TS711 Ouddorp vervangen door VRRTS
TS712 Goedereede vervangen door HVTS
TS713 Stellendam vervangen door VRRTS
TS721 Melissant vervangen door VRRTS
TS722 Dirksland vervangen door HVTS

TS723 Herkingen nieuwe Volvo, wordt niet vervangen
SK731/TS731 Sommelsdijk vervangen door SKTS
TS732 Middelharnis samenvoeging met Sommelsdijk, wordt niet vervangen.
TS733 Nieuwe-Tonge vervangen door VRRTS
TS734 Stad aan 't Haringvliet nieuwe Volvo, wordt niet vervangen.
TS741 Oude-Tonge vervangen door VRRTS
TS742 Den Bommel vervangen door HVTS
TS743 Ooltgensplaat vervangen door VRRTS


Op deze manier zijn alle MAN TSen weg en zijn alle TSen, op 2 Volvo's na, van het merk DAF.

Ben in het overzicht hierboven de TS341 vergeten, die zou ik in het rijtje met de andere soortgelijke TSen zetten, namelijk "opleiding". Of evt reserve ofzo.

Overigens heten de HVTSen voortaan CT's (Combinatie Tankautospuit). De CT321 is inmiddels beplakt met dit roepnummer.
greetz,  Enrique


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #145 Gepost op: 16 december 2013, 11:42:54
Medio wanneer komen ze in dienst?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #146 Gepost op: 16 december 2013, 11:53:40
Citaat van: Man112 link=msg=1228915 date=1387190574
Medio wanneer komen ze in dienst?
Gefaseerd; niet allemaal per sé "medio".  ;)
greetz,  Enrique


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #147 Gepost op: 16 december 2013, 12:03:02
Citaat van: Enrique link=msg=1228912 date=1387189299
...

Overigens heten de HVTSen voortaan CT's (Combinatie Tankautospuit). De CT321 is inmiddels beplakt met dit roepnummer.

Krijgen wij wel heel veel crashtenders in de regio :D Dan zullen de voertuigen van Rotterdam- Airport ook omgenummerd moeten worden aangezien dit nu de CT29-1 etc. zijn.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,389
Reactie #148 Gepost op: 16 december 2013, 13:05:38
Kwestie van de T veranderen in een R? 0098


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #149 Gepost op: 16 december 2013, 13:14:24
Citaat van: RemRoof link=msg=1228919 date=1387191782
Krijgen wij wel heel veel crashtenders in de regio :D Dan zullen de voertuigen van Rotterdam- Airport ook omgenummerd moeten worden aangezien dit nu de CT29-1 etc. zijn.

RemRoof
;D Ja, hoewel ik me afvraag of ze echt als CT291/292/293 in GMS staan. Vroegah stonden ze in elk geval als SB in GMS.
greetz,  Enrique