45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205753 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #170 Gepost op: 23 december 2013, 17:15:46
Dat speelt momenteel niet alleen bij RR/ZHZ, maar in het hele land, met de komst van 1 landelijke meldkamer met 10 (dacht ik) locaties; de Nationale politie is al een feit; ik verwacht dat de overige hv-instanties wel zullen volgen binnen afzienbare tijd...

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Reactie #171 Gepost op: 23 december 2013, 17:16:06
Citaat van: pompbediende link=msg=1230881 date=1387814782
Toch zal er wat moeten gebeuren willen ze van 2 regio's welke beide werken met verschillende 'roepnummers' 1 willen gaan maken op meldkamer gebied lijkt mij?  Er wordt al gewerkt aan een samenvoeging om van 2 meldkamers van 2 regio's 1 meldkamer te maken.
Door de samenvoeging zal het aantal voertuigen dus toenemen en zal daar een oplossing voor gezocht moeten worden.
We zullen zien wat er gaat gebeuren op dat gebied; er zullen zich nog veel meer praktische "problemen" gaan voordoen .........
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #172 Gepost op: 23 december 2013, 19:00:44
Citaat van: Hotdog link=msg=1230871 date=1387813783
Volgens mij hebben testen uitgewezen dat het systeem van RR het meest logische systeem is. Het is alleen te duur om de overige regio's om te gooien. Daarnaast zijn er teveel voertuigen in Rotterdam. Daardoor zou het landelijke systeem niet werken.
Wat is er vreemd aan de term CT? Zal even wennen zijn misschien, maar er moet onderscheid gemaakt worden tussen een "normale"TS en een HV/TS combi

Het vreemde aan de afkorting CT voor een TS/HV combinatie is dat de afkorting CT, binnen de landelijke afkortingen, staat voor een Crashtender. Of wel een Schuimblusvoertuig voor gebruik op luchtvaartterreinen om luchtvaartuig branden te blussen.

Dus er word een afkorting gebruikt welke al een ouder, en nog steeds in gebruik zijnde voertuigtype aanduid.

Maar ja, Rotterdam hé, altijd een beetje eigenwijs en tegendraads.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #173 Gepost op: 23 december 2013, 22:15:59
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1230920 date=1387821644
Maar ja, Rotterdam hé, altijd een beetje eigenwijs en tegendraads.

Vernieuwend bedoel je 8)

Wat mij opvalt in 'roepnummerland' is dat we alles in ingewikkelde reeksen proberen te vatten, terwijl het eigenlijk veel duidelijker kan. Al die tweeletterige afkortingen zijn volledig ingeburgerd binnen de brandweer (TS, AL, HV en ga zo maar door). Wat is er dan makkelijker dan dit gebruiken in je roepnummers? Iedereen weet direct wat er bedoeld wordt. Maarja, Rotterdam zat kennelijk niet in de landelijke commissie die hierover ging nadenken, of had hierin onvoldoende stem om anderen te overtuigen. Zonde, gemiste kans. Bij de politie zie je overigens hetzelfde ontstaan, met het nieuwe roepnummerplan.

Ik zeg het niet graag, maar eigenlijk had Amsterdam nog het duidelijkste: 'Autoladder Dirk' en iedereen weet precies waar het over gaat, in tegenstelling tot de '3352'. Maar dat is dan weer lastiger door te voeren in de systemen.

De 'CT' is wel een wat onhandige keuze, maar het roepnummerprincipe vind ik top O0
(CV, combinatievoertuig, was misschien handiger geweest, als je per sé geen TS wilt gebruiken)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #174 Gepost op: 23 december 2013, 22:35:13
CR voor crashtender misschien een idee?

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #175 Gepost op: 23 december 2013, 22:37:23
'CH' combinatiehulpverleningsvoertuig  ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #176 Gepost op: 23 december 2013, 23:07:44
Citaat van: André Welten link=msg=1230997 date=1387834513
CR voor crashtender misschien een idee?

Waarom aanpassen aan de afwijkende ideeën ten opzichte van de standaard van VRR ?
Eigen roepnummer systeem is oke, maar let dan wel op welke afkortingen reeds ingeburgerd zijn in de rest van Nederland.

Misschien is een afwijkende voertuig markering als TS-HV, dus net zoiets als TS-BT wel wat.
Maar ja, dat past dan weer niet in het VRR systeem.
TH is dan misschien wel wat.

Als het aan mij ligt gaan heel brandweer NL over naar een roepnummer met cijfers en letters of andersom.
Het 5Tvo tijdperk ligt achter ons en brandweer NL is dus niet meer gebonden aan alleen cijfers.

StevenQ

• Senior gebruiker
Reactie #177 Gepost op: 24 december 2013, 09:09:00
Citaat van: Bernt link=msg=1230835 date=1387804953
Eerste inzetje van de CT 32-1? :P

wel een beetje(erg) buiten de regio

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #178 Gepost op: 24 december 2013, 09:41:07
Citaat van: StevenQ link=msg=1231117 date=1387872540
wel een beetje(erg) buiten de regio
Niet ver vanaf de DAF-dealer  ;)