45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205742 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #180 Gepost op: 24 december 2013, 20:56:33
Beetje arrogant vind je niet!?!? Ik twijfel namelijk nogal aan het feit dat dit het meeste logische systeem is. Waarom doet RR dit nu pas dan en als enige? Ik heb in 34 jaar al vele inovatie zien komen en vooral zien gaan (IFEX2000, HV3, veel haakarmbakken die nu weer ingeruild worden voor voertuigen enz enz) Ik moet het nog ff zien of dit wat is......

Citaat van: Hotdog link=msg=1230871 date=1387813783
Volgens mij hebben testen uitgewezen dat het systeem van RR het meest logische systeem is. Het is alleen te duur om de overige regio's om te gooien. Daarnaast zijn er teveel voertuigen in Rotterdam. Daardoor zou het landelijke systeem niet werken.
Wat is er vreemd aan de term CT? Zal even wennen zijn misschien, maar er moet onderscheid gemaakt worden tussen een "normale"TS en een HV/TS combi

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #181 Gepost op: 24 december 2013, 23:10:20
Citaat van: Maarten link=msg=1230990 date=1387833359
Vernieuwend bedoel je 8)

Wat mij opvalt in 'roepnummerland' is dat we alles in ingewikkelde reeksen proberen te vatten, terwijl het eigenlijk veel duidelijker kan. Al die tweeletterige afkortingen zijn volledig ingeburgerd binnen de brandweer (TS, AL, HV en ga zo maar door). Wat is er dan makkelijker dan dit gebruiken in je roepnummers? Iedereen weet direct wat er bedoeld wordt. Maarja, Rotterdam zat kennelijk niet in de landelijke commissie die hierover ging nadenken, of had hierin onvoldoende stem om anderen te overtuigen. Zonde, gemiste kans. Bij de politie zie je overigens hetzelfde ontstaan, met het nieuwe roepnummerplan.

Ik zeg het niet graag, maar eigenlijk had Amsterdam nog het duidelijkste: 'Autoladder Dirk' en iedereen weet precies waar het over gaat, in tegenstelling tot de '3352'. Maar dat is dan weer lastiger door te voeren in de systemen.

De 'CT' is wel een wat onhandige keuze, maar het roepnummerprincipe vind ik top O0
(CV, combinatievoertuig, was misschien handiger geweest, als je per sé geen TS wilt gebruiken)

Vernieuwend kan ik het niet noemen maar een teveel door geldgebrek zogenaamd vernieuwende organisatie, die er vooral in slaagt om vooral slagkracht in te leveren.
En dat in 1 van de gevaarlijkste regio's van Nederland, vernieuwing doe je door innovatie, niet door een eigenwijs afwijkend roepnummer systeem.
Behalve als je door managers word gemanaged die van de repressieve kant van toeten nog blazen weten.

Chukkie

• Forum gebruiker
  • UNIX/Linux/OpenVMS beheerder.
Reactie #182 Gepost op: 25 december 2013, 08:46:27
Is er veel verschil met het HV gereedschap van een "normale" TS? Wordt het voertuig niet te zwaar? Zie de CE's die nu weer worden opgesplits in een TS en een AS. Het lijkt mij veel op de bepakkking van de duitse HTLF.
Politie  | Dienst ICT | Sector Levering | Hosting (vtsPN-DRC)

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #183 Gepost op: 25 december 2013, 15:01:20
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1231299 date=1387914993
Beetje arrogant vind je niet!?!? Ik twijfel namelijk nogal aan het feit dat dit het meeste logische systeem is. Waarom doet RR dit nu pas dan en als enige? Ik heb in 34 jaar al vele inovatie zien komen en vooral zien gaan (IFEX2000, HV3, veel haakarmbakken die nu weer ingeruild worden voor voertuigen enz enz) Ik moet het nog ff zien of dit wat is......

Hotdog verwees naar het roepnummersysteem... Niet naar de TSHV of CT of hoe je hem ook wil noemen... ;)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #184 Gepost op: 25 december 2013, 15:38:28
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1231324 date=1387923020
Vernieuwend kan ik het niet noemen maar een teveel door geldgebrek zogenaamd vernieuwende organisatie, die er vooral in slaagt om vooral slagkracht in te leveren.

Mijn opmerking was dan ook wat cynisch bedoeld, aangezien de ontwikkelingen daar (SIV, TSHV, etc.) vaak als vernieuwend worden gepresenteerd. Daar kun je wel de nodige discussie over voeren... Laat het zich maar bewijzen (of ontkrachten) in de praktijk :)

Aan de andere kant: je moet ook wel een kritische massa hebben in je organisatie. Als iedereen blijft hangen in de welbekende standaarden zul je nooit vernieuwen en bijblijven bij de maatschappelijke ontwikkelingen. Dus als Rotterdam die kritische massa kan zijn, omdat ze soms 'eigenwijs en tegendraads' is, is dat voor de brandweer als geheel misschien zo gek nog niet. En wellicht dat er dan soms een miskleun tussen zit of dat men teveel doorslaat in een bepaalde richting, maar dat normaliseert op den duur ook wel weer.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

BrielleMedia

• Forum gebruiker
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Reactie #185 Gepost op: 1 januari 2014, 13:39:00
Ten eerste wil ik iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen!

Ten tweede: weet iemand wanneer en waar de eerste nieuwe tankautospuiten / combivoertuigen gaan komen?
Het plan was vanaf de eerste week van januari 2014 en dan 3 per week, maar ik heb gehoord dat er problemen waren met de schuifdeuren en er daarom een paar maanden vertraging is. Kan iemand dit bevestigen?

Wel heb ik gezien dat de CT32-1 (Metaalhof) en CT71-2 (Goedereede) klaar zijn. En er zullen er vast nog meer gereed zijn lijkt mij.

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #186 Gepost op: 4 januari 2014, 15:14:24
Citaat van: lucas725 link=msg=1231209 date=1387898489
Zag net dat er ok nieuwe MD's komen!  :D

Inmiddels rijd er een nieuwe MD 90-1 en staat op kazerne Frobenstraat, Betreft een Daf LF.
Met Vriendelijke Groet.....

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #187 Gepost op: 5 januari 2014, 15:33:07
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1234061 date=1388844864
Inmiddels rijd er een nieuwe MD 90-1 en staat op kazerne Frobenstraat, Betreft een Daf LF.

Zo een (of specifiek deze) toevallig?

Citaat van: Maarten link=msg=865515 date=1301833356
Nog een aantal plaatjes:

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #188 Gepost op: 5 januari 2014, 16:03:47
Citaat van: Maarten link=msg=1234279 date=1388932387
Zo een (of specifiek deze) toevallig?

Hij lijkt er wel op maar volgens mij heeft die niet zo rolluik aan de zijkant. Ben net vergeten te kijken eigenlijk (A)

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #189 Gepost op: 5 januari 2014, 17:09:36
Citaat van: HV-Spotter link=msg=1233250 date=1388579940
Ten eerste wil ik iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen!

Ten tweede: weet iemand wanneer en waar de eerste nieuwe tankautospuiten / combivoertuigen gaan komen?
Het plan was vanaf de eerste week van januari 2014 en dan 3 per week, maar ik heb gehoord dat er problemen waren met de schuifdeuren en er daarom een paar maanden vertraging is. Kan iemand dit bevestigen?

Wel heb ik gezien dat de CT32-1 (Metaalhof) en CT71-2 (Goedereede) klaar zijn. En er zullen er vast nog meer gereed zijn lijkt mij.

Er is indd iets vertraging. Niet vanwege de schuifdeuren maar vanwege het hellen van de voertuigen. De kantelproef was nog niet 100% ;)