45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205781 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #290 Gepost op: 27 april 2014, 14:00:40
Gemco had redelijk veel werk. De overheid is niet de snelste als er betaald moet worden, dus mogelijk zijn ze zelf de oorzaak van het failissement. Je hebt zo maar een 10 miljoen aan rekeningen uitstaan bij de overheid als je zo'n trosje voertuigen levert. Maar dat is natuurlijk speculeren.
CN NRK


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #291 Gepost op: 27 april 2014, 14:04:43
Citaat van: Peter71 link=msg=1262826 date=1398599176
Ik weet niet in hoeverre de 23 eerder geleverde voertuigen al inzetgereed zijn. Het eventuele restwerk zou je door een andere opbouwer kunnen doen. De rest van de voertuigen als die nog op het terrein van Gemco staan heb je daar een probleem mee. Want die zul je niet krijgen. :-\

Dat ligt er aan hoe het contract in elkaar zit, of en hoe VRR aan haar contractuele betalingsverplichtingen heeft voldaan, hoe het zit met de voortschrijdende eigendommen en betalingen al dan niet met bankgaranties etc.
Als dat allemaal goed is geregeld dan krijgt VRR, wel na verloop van tijd, haar "eigendommen".
Tenzij een bestelling van ca 15 miljoen euro door VRR niet goed is geregeld middels een waterdicht contract en een gedetailleerde specificatie en een makers list.

Wel zal VRR worden geconfronteerd met onderleveranciers die niet of maar gedeeltelijk zijn betaald door Gemco, zeker mbt de garantieafwikkeling en service.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #292 Gepost op: 27 april 2014, 14:05:27
Citaat van: Marnix link=msg=1262833 date=1398600040
Gemco had redelijk veel werk. De overheid is niet de snelste als er betaald moet worden, dus mogelijk zijn ze zelf de oorzaak van het failissement. Je hebt zo maar een 10 miljoen aan rekeningen uitstaan bij de overheid als je zo'n trosje voertuigen levert. Maar dat is natuurlijk speculeren.

ik denk niet dat er dan een faillissement was uitgesproken, dan waren er immers inkomsten in het vooruitzicht geweest.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #293 Gepost op: 27 april 2014, 14:11:38
Citaat van: Marnix link=msg=1262833 date=1398600040
Gemco had redelijk veel werk. De overheid is niet de snelste als er betaald moet worden, dus mogelijk zijn ze zelf de oorzaak van het failissement. Je hebt zo maar een 10 miljoen aan rekeningen uitstaan bij de overheid als je zo'n trosje voertuigen levert. Maar dat is natuurlijk speculeren.

Het probleem Gemco hoeft natuurlijk niet te zijn veroorzaakt door VRR of AA, Gemco had waarschijnlijk al meerdere opdrachten lopen.
Dat de overheid een slechte betaler is kun je afdekken middels het contract, de betalingsvoorwaarden etc.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het contract niet waterdicht was en dat Gemco op bepaalde punten is afgeweken van de specificatie, bestek etc. en dat daardoor disputen zijn gerezen en VRR is gestopt met de betalingen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #294 Gepost op: 27 april 2014, 14:22:28
Citaat van: StevenQ link=msg=1262835 date=1398600327
ik denk niet dat er dan een faillissement was uitgesproken, dan waren er immers inkomsten in het vooruitzicht geweest.

Als Gemco niet aan haar betalingsverplichtingen voldoet kan een faillissement worden uitgesproken. Betalingsverplichtingen tov onderleveranciers, de belastingdienst, de verhuurders van de gebouwen en mogelijk iets met het personeel.
De kunt natuurlijk X miljoen in het vooruitzicht hebben maar als zich een technisch dispuut ontwikkelt met een opdrachtgever kun je op die X miljoen heel lang moeten wachten en dat beïnvloedt de liquiditeit van het bedrijf totdat de eigen centjes o zijn en de bank ook niet meer bereid is een (al dan niet extra) lening te verstrekken.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #295 Gepost op: 27 april 2014, 20:19:32
Even het pensioenfonds niet betalen en een beetje achterstand bij de belasting is genoeg voor faillisement.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #296 Gepost op: 29 april 2014, 19:34:34
Citaat van: Peter71 link=msg=1262826 date=1398599176
Ik weet niet in hoeverre de 23 eerder geleverde voertuigen al inzetgereed zijn. Het eventuele restwerk zou je door een andere opbouwer kunnen doen. De rest van de voertuigen als die nog op het terrein van Gemco staan heb je daar een probleem mee. Want die zul je niet krijgen. :-\

Als de chassis op kenteken staan en op jouw naam......zijn ze jouw eigendom.......

Zonder kenteken wordt het lastiger.......
1:87 modelletjes:  


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #297 Gepost op: 29 april 2014, 20:06:46
Citaat van: r.bles link=msg=1263454 date=1398792874
Als de chassis op kenteken staan en op jouw naam......zijn ze jouw eigendom.......

Zonder kenteken wordt het lastiger.......

Moeten deze brandweerwagens niet eerst door RDW worden gekeurd voordat ze een kenteken krijgen ?

Bij personenwagens die je nieuw koop altijd pas het geld overmaken nadat de wagen op jouw naam is gesteld want dan is het jouw eigendom ook als de dealer oid ondertussen failliet wordt verklaard.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #298 Gepost op: 29 april 2014, 22:05:10
Ligt aan de manier van keuren.
Soms betreft het voertuigen met een kenteken, die naderhand omgekeurd worden.
Bij zonderheden op het kenteken staat namelijk "Brandweervoertuig".

Om aan deze eisen te voldoen, moet de auto zijn voorzien van werkende optische- en geluidssignalen, alsmede striping conform de eisen. Dus de bekende schuine strepen in blauw en wit, sinds kort de vernieuwde contourmarkering en de opschriften/ roepnummers.

Ik baal er wel flink van de situatie met Gemco. Een gemeenschappelijk project is tot op nader order stilgelegd en ik heb voor een aardig bedrag aan signalering klaarliggen voor deze voertuigen. Helaas kunnen we niet meer doen dan afwachten.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #299 Gepost op: 29 april 2014, 22:25:08
Dank voor je toelichting.

Als je in de makers list staat dan komen de spullen er altijd wel op, het zal inderdaad wat langer duren.

Zoals ik al eerder schreef de onderleveranciers worden veelal de dupe van dit soort zaken.
Overigens mazzel dat je nog niet hebt geleverd en ondertussen de rekening nog niet was voldaan.