45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205722 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #470 Gepost op: 18 juli 2015, 00:07:37
Brandpreventje en Jasir. Het antwoord staat boven jullie. De 2 opzetstukken hebben een verschillende aansluiting. De ene is voor de gewone huidige standaard aansluiting, de andere is voor het oude type ondergrondse brandkraan. Nog niet alle brandkranen hebben gelijke aansluitingen in Nederland.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #471 Gepost op: 18 juli 2015, 00:38:47
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1362586 date=1437170857
Brandpreventje en Jasir. Het antwoord staat boven jullie. De 2 opzetstukken hebben een verschillende aansluiting. De ene is voor de gewone huidige standaard aansluiting, de andere is voor het oude type ondergrondse brandkraan. Nog niet alle brandkranen hebben gelijke aansluitingen in Nederland.

Mooi verhaal Luke, maar volgens mij moet je even de tekst beter lezen  ^-^

Hebben we het nu over Nederland of over een bepaalde veiligheidsregio.
In dit geval wordt de vraag gesteld "Waarom hebben voertuigen in de regio Rotterdam 2 opzetstukken op het voertuig, deze vraag is nog niet beantwoord.

Toen werd een antwoord gegeven dat ze (vroeger) in de regio Amsterdam twee opzetstukken op het voertuig hadden omdat ze daar verschillende types OBK in hun verzorgingsgebied hadden. Daar zijn ze nu terug gegaan naar 1 opzetstuk per voertuig.

Dus in dit geval gaat de vraag stelling over de Regio Rotterdam.
Op deze vraag is nog geen antwoord gegeven.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #472 Gepost op: 18 juli 2015, 00:42:36
Ja oké. Het is inderdaad geen 100% uitsluitsel. Maar het is in ieder geval op diverse andere plekken in het land wel de reden om een 2de (of zelfs 3de) opzetstuk mee te nemen.  :)

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #473 Gepost op: 18 juli 2015, 00:46:43
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1362588 date=1437172956
Ja oké. Het is inderdaad geen 100% uitsluitsel. Maar het is in ieder geval op diverse andere plekken in het land wel de reden om een 2de (of zelfs 3de) opzetstuk mee te nemen.  :)

Zijn dit feiten of aannames?!
Pas iemand ergens op wijzen als je zelf zeker bent van je zaak, anders even een afwachtende houding aannemen en wachten totdat iemand met kennis van zaken het antwoordt kan geven.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #474 Gepost op: 18 juli 2015, 00:48:53
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1362590 date=1437173203
Zijn dit feiten of aannames?!
Pas iemand ergens op wijzen als je zelf zeker bent van je zaak, anders even een afwachtende houding aannemen en wachten totdat iemand met kennis van zaken het antwoordt kan geven.

Sorry, was niet zo bedoeld. De reactie van Brandpreventje en Jasir deden mij vermoeden dat ze de andere reacties gemist hadden. Daarom wilde ik ze daar nog even op wijzen. Het was niet mijn bedoeling daar een soort probleem mee te maken ofzo. Ik houd m'n mond al  :-X

Firefighter Robert

• Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #475 Gepost op: 18 juli 2015, 00:50:38
Ik zal een collega uit de regio Rotterdam eens vragen of hij weet wat de reden hiervan is, ik kom er ook nog op terug.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #476 Gepost op: 18 juli 2015, 08:07:33
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1362588 date=1437172956
Of ik met mijn opzetstuk uit Utrecht  nu ga plaatsen in Friesland, of in Limburg of in Zeeland. Hij zal altijd passen. En zijn er dus maar 2 uitzonderingen, en naar nu blijkt nog maar 1 reden om met een extra opzetstuk te gaan rijden. En dat was ivm een afwijkend model kraan zoals in Amsterdam. En om nog onbekende reden in Rotterdam.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #477 Gepost op: 18 juli 2015, 09:06:48
Citaat van: jasir link=msg=1362585 date=1437169924
. Zijn antwoord was:Het echte idee erachter weet niemand eigenlijk, reserve of vanwege de ringleidingen.

Als er een ringleiding oid met zeer grote capaciteit ligt en de brandkraan zou de beperkende factor zijn qua capaciteit zou je in theorie kunnen gaan werken met twee brandkranen voor de aanvoer maar dan moet je, gelet op de mogelijk grote afstand tussen de brandkranen wel rekening houden met verliezen in de langere toevoerslangen.
Het lijkt verre van praktisch tenzij de brandkranen vrij dicht bij elkaar liggen.

StevenQ

• Senior gebruiker
Reactie #478 Gepost op: 18 juli 2015, 09:41:11
Citaat van: Peter71 link=msg=1362605 date=1437199653
Of ik met mijn opzetstuk uit Utrecht  nu ga plaatsen in Friesland, of in Limburg of in Zeeland. Hij zal altijd passen. En zijn er dus maar 2 uitzonderingen, en naar nu blijkt nog maar 1 reden om met een extra opzetstuk te gaan rijden. En dat was ivm een afwijkend model kraan zoals in Amsterdam. En om nog onbekende reden in Rotterdam.

er is nog een mogelijke reden: om meer dan 1 brandkraan tegelijk te kunnen gebruiken

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #479 Gepost op: 18 juli 2015, 10:38:30
Citaat van: StevenQ link=msg=1362612 date=1437205271
er is nog een mogelijke reden: om meer dan 1 brandkraan tegelijk te kunnen gebruiken
Lijkt me spannend, vertel eens..