Deze week wat gebruikservaringen gehoord van de voertuigen en zelf het 1 en ander gezien. Bijzonder om het verschil te merken tussen de mensen op kantoor en op straat. Op kantoor (en in de media) is men verschikkelijk positief over het voertuig. Nieuwe standaard voor Nederland, beste wat er te bieden is, samengesteld door de beste mensen, etc.
Op straat is men erg negatief over het voertuig. Het voertuig is te breed en te lang voor in de stad en de luchtveren maken dat het voertuig vervelend op de weg ligt.
Het werd pas echt vervelend als het gaat over de combinatievoertuigen TS/HV. Want het voertuig is weliswaar langer gemaakt om meer spullen mee te nemen, maar lang niet groot genoeg. Spullen staan achter elkaar gestapeld. En voor de krat met stabilisatieblokken staan alle scheppen, hooivorken en bezems met 15 stuks achter 1 bevestigingsbandje, waardoor die er eerst allemaal uitmoeten, en je daarna met 3 man bezig bent alles op z'n plek te houden bij het weer sluiten van het bevestigingsbandje. Veel materialen zijn moeilijk bereikbaar geworden of veel te zwaar.
Omdat de CT op hetzelfde Chassis (Alleen 30 CM langer) gebouwd moest worden maar wel veel meer gewicht meedraagt kwamen er andere problemen. De Storzkoppelingen achter de achterste kastruimte raakte voortdurend de grond bij drempels en moesten daarom (In elk geval 1 van de 2) verwijderd worden.
Omdat alles gelijk moest blijven aan de voertuigen is er geen ruimte voor lokale verschillen. Zo moeten diverse posten bij een koe te water eerst op de kazerne het waadpak aandoen, en dan met het pak aan er naartoe rijden. Het past immers niet tussen de kastruimte en mocht niet op de standaard bepakking komen.
Het is jammer om te zien dat een project waarbij (Volgens de regio) zoveel tijd is gestoken in optimalisatie en meningen van de werkvloer vervolgens zo uitgepakt is.