De lokale aanpassingen mochten niet omdat de voertuigen allemaal onderling uitwisselbaar moesten blijven. Daarom ook de losse bordjes met roepnummers etc. Dat ze persé alle 3 de soorten voertuigen hetzelfde wilden hebben is kostentechnisch inderdaad verdedigbaar. Alleen bleek dat kwa bepakking dus erg moeilijk te worden
Ik begrijp het helemaal... Wat dat a gaat zou de indeling van de tankautospuiten meer 'modulair' moeten worden waarbij er gemakkelijk zonder problemen in de garage even wat veranderd kan worden als de tankautospuit op een andere post moet staan. Dat zou ideaal zijn, maar dat is waarschijnlijk wel moeilijk te realiseren.
Dat laatste klopt. Maar toen waren bijna alle voertuigen al af of in ver gevorderd stadium. Dus grote aanpassingen zijn dan al niet meer mogelijk. De voertuigen gingen inderdaad overal langs om eventuele aanpassingen te bekijken. Maar niemand heeft gezegd in hoeverre die dingen daarna ook daadwerkelijk doorgevoerd zijn. Je kunt hypotetisch gezien natuurlijk iedereen kritiek laten leveren en vervolgens helemaal niets daarmee doen.
Hmmm, je verwacht toch van zowel de opbouwer als van de veiligheidsregio dat die beide wel degelijk verstand hebben van ergonomie van het voertuig en een tactische indeling van de materiaalkasten etc... Eerlijk gezegd blijf ik mij verbazen over hoe dit soort grote projecten en aanbestedingen lopen, als de berichten echt zo negatief zijn over het voertuig zijn ze er mooi klaar mee in RR...