Ramen die open kunnen bij de achterdeuren zijn gewoon een optie bij de meeste fabrikanten.
Je hebt een electrische variant en een handbediende variant. Alleen zijn de deuren bij de Rotterdamse wagens eigenlijk busdeuren. En die hebben niet standaard een schuifraam erin.
Ben benieuwd of de volgende opbouwer weer wijzigingen gaat doorvoeren. Er zijn al 2 opbouwers failliet na dit project, ben benieuwd wie nu de handschoen durft op te pakken..... Brandweer Nederland leert het maar niet en de aanbestedingen worden steeds groter. Maar goed....
Airconditioning wordt vaak genoemd in het bestek als een eis. En dan een specifieke airco die zwaar genoeg is uitgevoerd om ook de manschappenruimte te verwarmen of koelen. Dit is soms een grotere airco van de chassis fabrikant, soms een 2e unit die apart schakelbaar is. Airco is niet alleen voor de zomer, om de mensen te koelen na inzet, maar ook voor ontwaseming. Warm bezweet en nat bluspak -> Ramen beslaan snel -> airco ontwasemt cabine sneller.