45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205712 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #70 Gepost op: 9 september 2013, 10:04:19
Viel me op dat die nieuwe TS van voren gezien een enorme hoeveelheid blauw heeft (maar alles tegelijk aan en uit), van de zijkant alleen het blauwe stukje van de lichtbalk, en van achteren helemaal niets (hoewel ik wel 2 transparante LEDs zie zitten daar). En dat de tweetoon een andere toonhoogte heeft dan de reguliere tweetonen (één van de twee tonen verschilt qua toonhoogte).
greetz,  Enrique


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #71 Gepost op: 9 september 2013, 10:34:13
Hier nog wat foto's van een nieuwe TS op de WHD'13.









Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #72 Gepost op: 9 september 2013, 12:46:22
Citaat van: Man112 link=msg=1199963 date=1378715653
Hier nog wat foto's van een nieuwe TS op de WHD'13.


Mooie foto's!
Begin het voertuig steeds meer geslaagd te vinden :)


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #73 Gepost op: 9 september 2013, 12:48:45
Nummerplaat letters ook leuk BDB  bij de brandweer


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #74 Gepost op: 9 september 2013, 15:52:32


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #75 Gepost op: 9 september 2013, 17:13:38
persbericht van DAF

http://www.daf.eu/NL/News-Media/News/Pages/45-DAF-Brandweerwagens-voor-de-Veiligheidsregio-Rotterdam-Rijnmond.aspx

Citaat
De vloot wordt uitgevoerd in drie types:

10 x combinatie van een tankautospuit en hulpverleningsvoertuig (HV), met een wielbasis van 4300mm en extra uitgerust met een lier en generator, de bepakking is LFR voorschrift HV en VRR standaard; 11 x in slagkrachtuitvoering (SK) met een wielbasis van 4000mm bepakking LFR voorschrift en 24 voertuigen in de standaarduitvoering (ST) met een wielbasis van 4000mm, waarvan de bepakking conform VRR standaard is.

Het hydraulisch gereedschap voor alle voertuigen wordt geleverd door de Holmatro groep in Raamsdonkveer.

De voertuigen worden opgebouwd op de DAF LF55 met 280 pk Euro-5 motor en uitgevoerd met een volautomatische Allison versnellingsbak, dagcabine met elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels, elektrische ramen, combilampen in de bumper, bestuurdersairbag, luchtgeveerde bestuurdersstoel, gordelspanners en 1 of 2 PTO’s.

De manschappencabine, uitgevoerd met airco, is geïntegreerd in de achteropbouw en geproduceerd en uitgevoerd door Plastisol in Wanroij. Alle zitplaatsen zijn voorzien van gordelspanners. Tevens zijn de cabines voorzien van ‘busdeuren’ met pneumatische opstapklep. De achteropbouw is uitgevoerd met zeven rolluiken, 2000 liter watertank,
200 liter schuimvormend middel, 4 opstapkleppen voor de achteropbouw en rondom
LED-verlichting. Op het dak is een arboladderrek geplaatst.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #76 Gepost op: 10 september 2013, 11:55:01
Citaat
Viel me op dat die nieuwe TS van voren gezien een enorme hoeveelheid blauw heeft (maar alles tegelijk aan en uit), van de zijkant alleen het blauwe stukje van de lichtbalk, en van achteren helemaal niets (hoewel ik wel 2 transparante LEDs zie zitten daar).
Tja aan de zij en achterkant zal het voertuig nou direct het meest opvallen. Ik zie ook geen oranje waarschuwingslampen aan de achter en voorzijde. Hoe ze dat gaan doen met Fend/off bij IM op de autosnelwegen???
Er zijn toch genoeg mogelijkheden om het voertuig aan de zijkant en achterzijde meer Blauw licht te geven. (kijk naar de moderne ambulances)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #77 Gepost op: 10 september 2013, 13:40:26
Citaat van: tower-ladder link=msg=1200301 date=1378806901
Tja aan de zij en achterkant zal het voertuig nou direct het meest opvallen. Ik zie ook geen oranje waarschuwingslampen aan de achter en voorzijde. Hoe ze dat gaan doen met Fend/off bij IM op de autosnelwegen???
Er zijn toch genoeg mogelijkheden om het voertuig aan de zijkant en achterzijde meer Blauw licht te geven. (kijk naar de moderne ambulances)
Gokje: kostenbesparing?  :-\
greetz,  Enrique


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #78 Gepost op: 10 september 2013, 13:55:21
nu zijn er nog maar 2 proefversies geleverd die nu een "tournee" doen bij de kazernes, dus misschien word er nog het 1 en ander gewijzigd en verbeterd op aanwijzingen van de mensen in het korps.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #79 Gepost op: 10 september 2013, 14:12:36
Citaat van: Enrique link=msg=1200323 date=1378813226
Gokje: kostenbesparing?  :-\
Nou, zover ik weet moeten die oranje waarschuwingslampen erop te zitten.