Bij ons op het bedrijf hebben we geen officiele BHV. Ik ben de enige EHBO'er. We hebben hier een fietsenzaak waar ook gerepareerd word. Daarnaast wordt in December altijd vuurwerk verkocht. We hebben hier een volle vuurwerkbunker.
Nu ben ik benieuwd vanaf wanneer BHV verplicht is en wat de eisen daaraan zijn.
Nu is veiligheid hier zowiezo een ondergeschoven kindje. We hebben 2 verdiepingen en maar 1 kleine brandblusser, een verbandkoffer waarin het nieuwste artikel al sinds februari 2010 over datum is, vluchtroutes vaak geblokkeerd enzovoort.
Vindt je het erg als ik dit een vreemd verhaal vindt? Je zegt dat het gaat om een fietsenzaak, en jullie over 2 verdiepingen beschikken. Maar dat jullie ook een vuurwerkbunker bezitten, en in December vuurwerk verkopen.
Nu weet ik dat je niet zomaar vrijblijvend vuurwerk mag verkopen, en als de vuurwerkbunker vol zit je aan strenge veiligheidseisen dient te voldoen.
En jullie zeker niet kunnen voldoen aan die eisen met die ene brandblusser, dat zou jullie toch al aan het verstand moeten zijn gebracht middels de millieuinspectie en/of preventiebezoek van de brandweer.