Fotografen, wat nemen ze mee?

Auteur Topic: Fotografen, wat nemen ze mee?  (gelezen 25052 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Jevgeni

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 28 augustus 2013, 17:51:09
Een rijbewijs mag ik dan nog niet hebben maar goed verstand wel. En een legitimatie bewijs heb ik ook ten alle tijde mee. En goed verstand is een hele belangrijke vind ik persoonlijk!!

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #21 Gepost op: 28 augustus 2013, 18:06:00
Rijbewijs moet je altijd bij je hebben als je autorijd. Dat is dus nogal logisch.

Wat ik minder logisch vind is 'lint.' Is dat afzetlint? Wat is daar de bedoeling van? Eigen afzetting creëren? Of op eigen initiatief een persvak inrichten? Of is het een ander lint?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

LaurensHaarlem

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • Maakt foto's en video's
    • Laurens Bosch
Reactie #22 Gepost op: 28 augustus 2013, 20:15:09
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1196065 date=1377693081

Daarnaast heb ik in de auto een driepootstatief, zaklamp, ehboset, hesje, reflectorsjas, regenkleding, VKR kleding, handschoenen, lint.

Vroeg ik me ook af. Ga je zelf de boel afzetten en het verkeer regelen?  ::)
https://twitter.com/BoschLaurens  https://twitter.com/NieuwsFoto_Nu  https://www.facebook.com/NieuwsFoto.nu

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #23 Gepost op: 28 augustus 2013, 20:17:44
Citaat van: keesvisser link=msg=1196271 date=1377713709

Een goeie fotograaf zet zijn werkgebied goed af. Op die manier zorg je er voor dat er niet steeds van die vervelende agenten tussendoor lopen.  ;D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #24 Gepost op: 28 augustus 2013, 20:36:21
Citaat van: keesvisser link=msg=1196271 date=1377713709

Ja, daarom ook de VKR jas. Je weet nooit. Zelf heb ik, als ik naar ongevallen ga, een wervelplank bij me, kan zomaar van pas komen. En natuurlijk stabilisatieblokken om het voertuig te stabiliseren, en een airbaghoes voor als ik eerder ter plaatse ben dan de brandweer en de airbag is nog niet afgegaan.
Verder heb ik in de auto twee ademluchttoestellen, allebei in de rugleuning van de stoelen gemonteerd, zodat ik en bijrijder indien nodig al onderweg ademlucht kunnen omhangen. Bij sommige branden kan het namelijk nogal roken, en voor de allerbeste plaatjes moet je soms in de rook staan. Dus ja, dan neem je gewoon geen risico.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

papa2404

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #25 Gepost op: 28 augustus 2013, 20:39:53
Citaat van: BHN849 link=msg=1196278 date=1377714981
Ja, daarom ook de VKR jas. Je weet nooit. Zelf heb ik, als ik naar ongevallen ga, een wervelplank bij me, kan zomaar van pas komen. En natuurlijk stabilisatieblokken om het voertuig te stabiliseren, en een airbaghoes voor als ik eerder ter plaatse ben dan de brandweer en de airbag is nog niet afgegaan.
Verder heb ik in de auto twee ademluchttoestellen, allebei in de rugleuning van de stoelen gemonteerd, zodat ik en bijrijder indien nodig al onderweg ademlucht kunnen omhangen. Bij sommige branden kan het namelijk nogal roken, en voor de allerbeste plaatjes moet je soms in de rook staan. Dus ja, dan neem je gewoon geen risico.
Je vergeet de nekkraag  :P ;)

LaurensHaarlem

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • Maakt foto's en video's
    • Laurens Bosch
Reactie #26 Gepost op: 28 augustus 2013, 20:56:45
Haha ja vast. Zeker ook blauwe lampjes bovenop om sneller tp te zijn
https://twitter.com/BoschLaurens  https://twitter.com/NieuwsFoto_Nu  https://www.facebook.com/NieuwsFoto.nu

Bjorndh

• Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 28 augustus 2013, 21:32:16
We dwalen af hierzo.

Ik heb bij me:
-body met standaard lens
-visite kaartjes
-ehbo doosje
-noteblok
-pennen
-zaklamp
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #28 Gepost op: 29 augustus 2013, 13:14:50
Citaat van: Haageneesch link=msg=1195590 date=1377551687
Wat iedereen zo'n beetje heeft:

• Camera + objectieven // Statief // Extra accu // Extra SD kaart // Pieper // Hesje // Perskaart // Etc etc etc etc. (auto, benzine, stuur, jas, broek, schoenen/slippers....)

Wat niet 'common' is:
  • Portofoon (tetra, geen C2000) waarmee ik met mijn mede-regio15 fotografen in contact sta. Handig tijdens het (auto)rijden ipv twitter of whatsapp.
  • Externe microfoon voor interviews met WVP / WVB (en hier en daar een HOvD-B)
  • Zaklampje en acculader die in de auto te laden zijn.
  • Navigatie (TomTom) met extra layer met heul veul interessante lokatie's in mijn regio. Denk aan HM-lokatie's, interessante lokatie's waar vaker incidenten gebeuren (vechtpartijen, brandstichtingen) en nog meer geheims.
  • Grote/stevige/onbreekbare paraplu in de kofferbak en een klein schattig ding in de rugtas voor you-never-know.

En het belangrijkste is een portie rust en boerenverstand mee te nemen naar incidenten. Je moet heel heen én terug, je hebt heel wat uit te leggen als je zélf bij een ongeluk betrokken wordt 'want foto maken'. Niet het gedrag wat toen bij 'De week van Filemon' te aanschouwen was zeg maar  ::)

zijn die vergunningsvrij? naar mijn weten mag je zonder vergunning alleen gebruik maken van 27MC, PMR etc LPD

Alwin

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #29 Gepost op: 29 augustus 2013, 13:30:35
Citaat van: auditor link=msg=1196434 date=1377774890
zijn die vergunningsvrij? naar mijn weten mag je zonder vergunning alleen gebruik maken van 27MC, PMR etc LPD

Wel eens van Entropia digitaal gehoord ?.