Nieuwe reddingsboten leeggeplunderd

Auteur Topic: Nieuwe reddingsboten leeggeplunderd  (gelezen 6113 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #10 Gepost op: 28 augustus 2013, 10:16:22
Citaat van: Peter71 link=msg=1195954 date=1377676806
Maar wat is nieuw? Deze boten lagen klaar voor aflevering, waren dus nog geen eens operationeel. En dan is het gewoon een verzekeringskwestie. Bij de brandweer worden voertuigen gewoon leeggehaald die wel operationeel zijn, en elk moment de deur uit zouden moeten kunnen ivm een uitruk.

En dan hebben we het nog maar even niet over de vrijwillige brandweerman die bij terugkeer aan de kazerne moet ontdekken dat zijn auto is gejat.

Alle diefstal en dan ook nog eens met vernielingen is schandalig. Denk daarbij aan het in brand steken van een reddingboot te Medemblik, het stelen van complete reddingboot te Enkhuizen en het jatten en in brand steken van een politievaartuig onlangs in Loosdrecht.

In deze wil ik nog even opmerken dat ik mij al tijden afvraag wanneer de eerste grote roofoverval op het water gaat plaatsvinden want buit zat en vrije aftocht natuurlijk niet al te moeilijk.


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #11 Gepost op: 28 augustus 2013, 12:59:45
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1195948 date=1377674230
Is deze diefstal nou zo heel veel erger dan de inbraak bij mijn buren waar laptop, tablets en twee auto's gestolen zijn?

Ja deze diefstal is erger dan de diefstal van een laptop, tablet en twee auto's. Daarmee worden namelijk geen levens gered, en met een KNRM boot wel.


MarkB

  • IC-verpleegkundige, plv. schipper KNRM Huizen
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #12 Gepost op: 28 augustus 2013, 13:24:30
Citaat van: Peter71 link=msg=1195954 date=1377676806
Maar wat is nieuw? Deze boten lagen klaar voor aflevering, waren dus nog geen eens operationeel. En dan is het gewoon een verzekeringskwestie. Bij de brandweer worden voertuigen gewoon leeggehaald die wel operationeel zijn, en elk moment de deur uit zouden moeten kunnen ivm een uitruk.

Dus operationeel is erg. Niet operationeel maakt niet uit, is toch voor de verzekering... Aparte gedachtegang. Ik vind beide kansloos en buitengewoon triest. Maar het gaat zo langzamerhand een beetje offtopic  :-X


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #13 Gepost op: 28 augustus 2013, 13:45:38
Misschien is het mogelijk om een foto van het/de dashboard(en) toen het/ze nog compleet was/waren te produceren.
Die fotos zullen er wel zijn,geeft even een beter overzicht.
Overigens neem ik aan dat er nu natuurlijk wel een stalen plaat oid met ferme sluiting over wordt aangebracht.


Ik lees niets over de marifoons, zijn die niet gejat ? Opmerkelijk, dan zijn het wel deskundigen.

In de marifoons is waarschijnlijk al ATIS aangebracht, de dieven zullen dit natuurlijk laten wijzigen.
Even de ATIS nummeringen opgeven en een "daadkrachtig" rondschrijven aan de bedrijven en personen die ATIS kunnen aanbrengen en wijzigen.

En natuurlijk recente ATIS nummer aanvragen even na laten gaan, het toestel is bekend etc. dus het hoeft niet zo ontzettend veel werk te zijn dat nagaan van die ATIS nummers etc.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #14 Gepost op: 28 augustus 2013, 13:54:15
Citaat van: Thor link=msg=1196051 date=1377690338
Misschien is het mogelijk om een foto van het/de dashboard(en) toen het/ze nog compleet was/waren te produceren.
Die fotos zullen er wel zijn,geeft even een beter overzicht.
Overigens neem ik aan dat er nu natuurlijk wel een stalen plaat oid met ferme sluiting over wordt aangebracht.


Ik lees niets over de marifoons, zijn die niet gejat ? Opmerkelijk, dan zijn het wel deskundigen.

In de marifoons is waarschijnlijk al ATIS aangebracht, de dieven zullen dit natuurlijk laten wijzigen.
Even de ATIS nummeringen opgeven en een "daadkrachtig" rondschrijven aan de bedrijven en personen die ATIS kunnen aanbrengen en wijzigen.

En natuurlijk recente ATIS nummer aanvragen even na laten gaan, het toestel is bekend etc. dus het hoeft niet zo ontzettend veel werk te zijn dat nagaan van die ATIS nummers etc.

Foutje over die marifoons : ik bedoelde serienummers etc.

Trouwens voor die radars moet je ook een aanvraag doen dus doorgeven aan KSR.
Verder overal serienummers van opgeven.

Tenzij het spul naar het buitenland gaat is er nmm wel een goed pakkans.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 28 augustus 2013, 14:38:04
Citaat van: MarkB link=msg=1196044 date=1377689070
Dus operationeel is erg. Niet operationeel maakt niet uit, is toch voor de verzekering... Aparte gedachtegang. Ik vind beide kansloos en buitengewoon triest. Maar het gaat zo langzamerhand een beetje offtopic  :-X
Ik vindt beide erg, en laten we het erover eens zijn dat ze gewoon met de handen van andermans goederen af moeten blijven. Maar zodra er materieel van een operationeel in dienst zijnde voer of vaartuig wordt gestolen is dit vele malen erger. Ook omdat de kans groot is dat er een dag of langer over heen gaat voordat de diefstal wordt ontdekt. In het slechtste geval kom je er achter tijdens een inzet.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #16 Gepost op: 28 augustus 2013, 14:51:48
Citaat van: Peter71 link=msg=1196070 date=1377693484
Ik vindt beide erg, en laten we het erover eens zijn dat ze gewoon met de handen van andermans goederen af moeten blijven. Maar zodra er materieel van een operationeel in dienst zijnde voer of vaartuig wordt gestolen is dit vele malen erger. Ook omdat de kans groot is dat er een dag of langer over heen gaat voordat de diefstal wordt ontdekt. In het slechtste geval kom je er achter tijdens een inzet.

In feite kun je het beter nu ontdekken hoe vervelend ook. Als je in sneeuw en donker eruit moet voor een hulpverlening zit je natuurlijk op dat moment wel onthand.

Ik neem aan dat er een stevige afdekplaat etc. over de dure zaken wordt aangebracht als het vaartuig voor de wal ligt, dus ook in een botenhuis oid.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #17 Gepost op: 28 augustus 2013, 16:08:39
Citaat van: Thor link=msg=1196051 date=1377690338
Ik lees niets over de marifoons, zijn die niet gejat ? Opmerkelijk, dan zijn het wel deskundigen.
@Thor:

2 Icom M423 -> dat zijn toch marifoons ? Die zijn ook foetsie zie lijst hierboven.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #18 Gepost op: 28 augustus 2013, 17:25:11
Citaat van: 1300001-MR link=msg=1196141 date=1377698919
@Thor:

2 Icom M423 -> dat zijn toch marifoons ? Die zijn ook foetsie zie lijst hierboven.

Inderdaad en ook nog echt waterdicht.

Foutje van mij. Ik heb het onder 14 geprobeerd te herstellen.


guest11765

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 29 augustus 2013, 23:32:43
Is het erg dat het gestolen is? Ja heel erg. Ik bedoel iemand moet opdraaien voor de kosten. En uiteindelijk zijn wij dat zelf.........

Is het erger dan de laptop van de buren??? Nee je moet met je lompe poten van andermans spullen afblijven !!KLAAR!!

Is het bizar dat boten er nog steeds zo bij liggen dat alles er zo afgehaald kan worden? JA.
Wie verzint er nou, om boten op een plek te leggen, waar blijkbaar mensen bij kunnen met zulke apparatuur.
Hoezo?
Het is het nieuwste van het nieuwste en zo voor het grijpen.

Wij hier in het westen denken nog steeds, ohh uhhh dat mag moreel gezien niet..... foei.....
Russen, polen, Roemenen, i don't care who zien het heel anders.
Als jij E100,00 op straat legt voor het oprapen en ik vind het is het voor mij.
Dus als jij apparatuur van E20.000 voor het oprapen legt, is het van mij......

Voor een Iphone gaan ze al het risisco aan door het op straat uit je handen te rukken......
En dan ga jij een boot neer leggen met apparatuur ter waarde van 20.000  :D