Wachtlijst politieacademie

Auteur Topic: Wachtlijst politieacademie  (gelezen 144765 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #300 Gepost op: 30 juli 2014, 17:38:11
Citaat van: LuukPol link=msg=1286476 date=1406734597
Zelf vandaag Deel A gehad (als één van de laatsten denk ik, er was nog één andere kandidaat!). Geslaagd en door naar de volgende stap!
In Apeldoorn? Dan heb ik je gezien haha.
Gefeliciteerd!

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #301 Gepost op: 31 juli 2014, 09:31:27
Ah! Waarvoor was jij?

Meneer

• Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #302 Gepost op: 5 augustus 2014, 21:14:45
Resultaat binnen. Op zich gematigd positief, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Er zijn immers 80 sollicitanten en slechts 5 plekken.

Cognitieve capaciteiten zit op 20/20

Stressbestendigheid 4
Overwicht 4
Initiatief 5
Besluitvaardigheid 4
Communicatieve vaardigheden 5
Contactgerichtheid 5
Inlevingsvermogen 5
Flexibiliteit 5
Zelfinzicht 5
Tolerantie 5
Integriteit 5

Mijn somscore is 39. Het is in ieder geval voldoende en ik krijg een uitnodiging voor het landelijk gesprek. Ik heb echter geen idee hoe dit is in verhouding met andere en/of het gemiddelde.

Benieuwd naar jullie ervaringen!

guest16442

• Gast
Reactie #303 Gepost op: 5 augustus 2014, 21:17:58
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd in hoeverre je rapportage mee zal spelen bij het landelijk gesprek? Heb je met beduidend hogere scores méér kans, of heeft bijvoorbeeld je presentatie een grotere invloed dan je scores, of zal men evenwichtig oordelen? Heb vandaag m'n rapportage ontvangen en volgende week een het landelijk gesprek! ;D

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #304 Gepost op: 5 augustus 2014, 21:30:06

Tijdens het eindgesprek wordt naar jou als persoon gekeken of je binnen de organistie past, hierop krijg je weer scores (onvoldoende, voldoende, goed). Als dit positief was wordt er weer een totale score van alle resultaten bij elkaar gemaakt en op basis hier van wordt je nu aangenomen of wellicht in een later stadium. Als ik het goed heb tenminste.

Over die wachtlijsten weet ik, uit eigen ervaring, dat een deel al gebeld is  ;)

Meneer

• Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #305 Gepost op: 5 augustus 2014, 21:30:41
Citaat van: Flavius link=msg=1287539 date=1407266278
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd in hoeverre je rapportage mee zal spelen bij het landelijk gesprek? Heb je met beduidend hogere scores méér kans, of heeft bijvoorbeeld je presentatie een grotere invloed dan je scores, of zal men evenwichtig oordelen? Heb vandaag m'n rapportage ontvangen en volgende week een het landelijk gesprek! ;D
Tot voorkort bestond deze extra ronde, het landelijk gesprek, niet. Ik ga er dus vanuit dat het rapport het zwaarste meetelt en het gesprek puur is om te kijken welke van de geschikte kandidaten het beste bij het korps past.

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #306 Gepost op: 5 augustus 2014, 21:35:20
Wellicht zijn er verschillen tussen niv 4 en 5, maar voor zover ik heb begrepen van W&S tellen alle scores even zwaar mee. Dat wil zeggen vanaf deel a tot en met het landelijk eindgesprek.

En voorheen was het landelijk eindgesprek er wel, dat was toen het korpsgesprek. Echter zijn deze niet met elkaar te vergelijken.

Wat bedoel je met "het deel van de wachtlijst is al gebeld?"
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

Chazia

• Forum gebruiker
Reactie #307 Gepost op: 5 augustus 2014, 22:20:26
Sollicitanten met hoge scores blijven over, omdat er veel mensen hebben gesolliciteerd. Zij zullen daar niet zo veel naar kijken, omdat je anders niet zou overblijven. Zij weten wel dat je hoog hebt gescoord. Het belangrijkste zijn jouw drijfveren. De drijfverenvragenlijst die je hebt ingevuld bij deel B zal erbij worden gehaald. Er wordt gekeken of jij bij de politieorganisatie past als persoon.
eat or be eaten

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #308 Gepost op: 5 augustus 2014, 23:17:57
Citaat van: Bas94 link=msg=1287544 date=1407267320
Wat bedoel je met "het deel van de wachtlijst is al gebeld?"

Zoals het er staat.
Een aantal sollicitanten in in ieder geval Oost-Nederland is gebeld dat ze doorgaan in de procedure en het BGO moeten opsturen.
Weet niet hoe dit met andere regio's zit.
Ook nog niet iedereen die solliciteerde in Oost is al gebeld.

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #309 Gepost op: 5 augustus 2014, 23:42:23
En dan te bedenken dat ik nog naar selectiedag 3 moet. Jij hebt het zeker wel over mensen die solliciteren voor de functie van hoofdagent?