Ik heb je bericht gewoon lezen hoor. Toch vind ik dat je het wel wat ver zoekt. Moeten de televisiestations ( waar veel meer mensen naar kijken) en dag en weekbladen dat kan ook maar doen? Het hoort er vandaag de dag gewoon bij. Bovendien sta je er toch niet met naam en toenaam in, het is alleen die mooie foto van je inzet maar
Je hebt hem alleen niet begrijpend gelezen
Nogmaals: Ik ben het met je eens, media hoort erbij en als agent heb je een publieke functie. Dit geldt ook voor rechercheurs e.d. want ook dat zijn agenten, maar dan zonder uniform. Het gaat mij er dus niet om dat iedereen geblurred moet worden. Waar het mij wel om gaat is dat ALS je gaat blurren, zoals in de vorige foto, je daar over moet nadenken: wat wil ik bereiken door mensen te gaan blurren? En waarom maak je dan die afweging rechercheur/blauw? Ik heb voldoende redenen gegeven waarom die afweging niet bestaat of het kwartje de andere kant op valt. Wij zien het als een mooie inzet foto, maar een aantal boefjes zien de foto als middel om het leven van een collega zwart te maken.
Dus kortom: niet hameren op het wel of niet blurren, dat is geen discussie. Het gaat mij meer om het inhoudelijke, als je besluit te blurren: wie blur je en wat zijn de eventuele gevolgen?
Oké, daar zit wat in, maar ik heb nooit gezegd dat de agenten op de vorige pagina rechercheurs waren. Het kunnen ook mensen van de technische recherche zijn
Technische recherche............. What's in a name? Dat is dus ook gewoon een rechercheur. Zo zijn we allemaal agenten, hebben we allemaal een rang en allemaal een publieke functie. Alleen de laatstgenoemde groep komt iets minder in direct contact met een verdachte, de haat is meestal gericht richting het blauw.
Bijvoorbeeld Regio15 maakt veel mooie opnames, soms ook van optreden op linie bij horecageweld of andere opstootjes. Als er dan met de lat geslagen wordt gebeurt het regelmatig dat mensen die beelden gebruiken om te kijken door welke agent ze geslagen zijn en zo proberen ze achter personalia te komen. Alles heeft dus een keerzijde.
Wedervraag: Hoe reageren jullie er op als een diender netjes vraagt of je hem onherkenbaar wilt maken?