Nee ze waren er niet bij er staat ook dat er een zeer grote kans bestaat... ze kunnen het dus niet met zekerheid zeggen omdat ze er niet bij waren... Echter is er wel een kennis van me bij geweest... die de chaos gezien heeft en door de onmacht dat hij niets kon doen een EHBO-cursus is gaan doen...
Ze hebben het niet geleerd... het is op basis van het filmpje dat ze deze kans groot zien...
Maar aangezien niet iedereen het makkelijk vind om de gewenste 5/6 cm in te drukken lijkt mijn inziens een goede oplossing om het dan met zijn tweeën te doen als er een begonnen is... en dat ze het na de eerste cyclus de gene die het meeste power heeft het.
Als het nut zou hebben deed men in het ziekenhuis niks anders meer, neem dat van mij aan. In de praktijk heeft het weinig tot geen zin om met meerdere mensen borstcompressies te gaan staan geven. Ik schat voorzichtig in dat je er alleen maar meer letsel mee creëert.
Dat een instructeur op basis van de beelden iets roept zal best, maar dat voegt weinig toe aan de discussie. Ik zou van een ehbo instructeur verwachten dat hij de boel wat genuanceerder brengt bij cursisten, daar staan ze jammer genoeg niet om bekend. Zo kan ik genoeg voorbeelden geven van beweringen die kaderinstructeurs doen, die feitelijk onjuist zijn en kant nog wal raken. Kortom niet klakkeloos overnemen wat iemand roept...