Discussie over negeren verkeerstekens bij vervoer van agenten en/of hulpverleners in privé-auto

Auteur Topic: Discussie over negeren verkeerstekens bij vervoer van agenten en/of hulpverleners in privé-auto  (gelezen 26931 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Om de KLF van Wout maak ik mij niet zoveel zorgen. Ik maak me meer zorgen om autowassers die met politievoertuigen rijden, of bedrijven die met demo voertuigen rijden.

Bijvoorbeeld dit voertuig:
http://www4.picturepush.com/photo/a/4934347/800/Anonymous/152.jpg

Dit volledig in politiestijl gedompelde Demovoertuig rijd dus ook gewoon rond over de openbare weg. Ik heb het voertuig de afgelopen maanden een 5 tal keer gespot rijdend op de openbare weg in Gelderland en Utrecht. Niets afgeplakt of bedenkt. Gewoon normaal burgerkenteken.

Nu weet ik niet of men reed voor promotiedoeleinden, maar volgens mij mag er dan een groene plaat gevoerd worden, en dat geeft al iets duidelijkheid. Het voertuig rijd echter gewoon met 1 man er in met de gele plaat, dus ik vermoed het ergste.

In welke hoedanigheid is dat nog toegestaan? Met werkend blauw, werkend stop-politie aanboord, en een niet van echt te onderscheiden striping.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik mag toch aannemen dat ze een ontheffing hebben of het voertuig bestuurd wordt door een politie collega. Zo niet dan vind ik het een kwalijke zaak. Iemand met meer info hierover? Leuk om eens aan de kant te zetten zo'n voertuig.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1202643 date=1379541217
Om de KLF van Wout maak ik mij niet zoveel zorgen. Ik maak me meer zorgen om autowassers die met politievoertuigen rijden, of bedrijven die met demo voertuigen rijden.

Bijvoorbeeld dit voertuig:
http://www4.picturepush.com/photo/a/4934347/800/Anonymous/152.jpg

Dit volledig in politiestijl gedompelde Demovoertuig rijd dus ook gewoon rond over de openbare weg. Ik heb het voertuig de afgelopen maanden een 5 tal keer gespot rijdend op de openbare weg in Gelderland en Utrecht. Niets afgeplakt of bedenkt. Gewoon normaal burgerkenteken.

Nu weet ik niet of men reed voor promotiedoeleinden, maar volgens mij mag er dan een groene plaat gevoerd worden, en dat geeft al iets duidelijkheid. Het voertuig rijd echter gewoon met 1 man er in met de gele plaat, dus ik vermoed het ergste.

In welke hoedanigheid is dat nog toegestaan? Met werkend blauw, werkend stop-politie aanboord, en een niet van echt te onderscheiden striping.

kan het bijna niet geloven dat het voertuig zoals hier staat afgebeeld niet van de politie is...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Daar komt nog eens bij dat collega's elkaar over het algemeen geen stopteken geven, als iemand in een politie auto rijdt wordt er al gauw vanuit gegaan dat het wel klopt. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar wat meer informatie over dit voertuig en de eventuele ontheffingen/werkwijze.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: silque link=msg=1202761 date=1379598966
Daar komt nog eens bij dat collega's elkaar over het algemeen geen stopteken geven, als iemand in een politie auto rijdt wordt er al gauw vanuit gegaan dat het wel klopt. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar wat meer informatie over dit voertuig en de eventuele ontheffingen/werkwijze.

Het zou natuurlijk een rare bedoeling worden als je een collega zou aan houden...

Krijg je een beetje zo'n situatie

Koefnoen - Blik op de wegmisbruikers
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Maar het is dus de vraag of het wel een collega is.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Lijkt mij heel sterk. Ik geloof nooit dat iemand politieagent is, en tegelijk werkt bij een voertuig opbouwer. En dat de werkgever het ook nog goed vind dat hij in z'n eigen tijd in een volledig opgebouwde politiewagen rijd.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1202643 date=1379541217
<knip>
Gewoon normaal burgerkenteken.
<knip>
Het voertuig rijd echter gewoon met 1 man er in met de gele plaat, dus ik vermoed het ergste.

Wat bedoel je hiermee?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Citaat van: Red link=msg=1202793 date=1379607115
Wat bedoel je hiermee?

Als een auto met handelaarsplaten rijd dan weet je dat het voertuig onderweg is voor promotiedoeleinden, testrit, of gelijke dingen. Zaken waarbij m.i. het rijden met een volledig opgetuigd voertuig misschien nog wel goed te praten is.

Ik zie het voertuig echter altijd rijden met gewoon burgerkenteken. Dus mijn vermoeden is dat de auto ook voor andere zaken gebruikt word. Ik kan dat natuurlijk niet zeker bevestigen, maar ik heb 'm al diverse keren gezien, dus ik vermoed dat men er vaker in rijd.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1202799 date=1379608493
Ik zie het voertuig echter altijd rijden met gewoon burgerkenteken. Dus mijn vermoeden is dat de auto ook voor andere zaken gebruikt word. Ik kan dat natuurlijk niet zeker bevestigen, maar ik heb 'm al diverse keren gezien, dus ik vermoed dat men er vaker in rijd.
Heb mijn eigen bericht even geedit...

Op grond waarvan stel je nu eigenlijk dat dit geen officieel dienstvoertuig is?

De foto is in ieder geval gemaakt bij een rally evenement in Hengelo.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.