Hallo allemaal,
ik ben voor mijn werkgever, die binnenkort in zes kleuren veiligheidshesjes gaat verkopen (zijn er nu 2, assortimentsuitbreiding), op zoek naar de richtlijnen met betrekking tot veiligheidshesjes. Oftewel, wie gebruikt welke kleur binnen de hulpdiensten? Dit slat dan op de politie, brandweer en ambulance sector, maar ook op bijvoorbeeld BHV'ers en EHBO'ers. Ik zal de naam van het bedrijf niet noemen, om te voorkomen dat mijn berichten worden gezien als reclame of marketinguitingen
.
Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat de brandweer wél afspraken heeft met betrekking tot de kleur van een hesje (bij de brandweer de schouderflappen) en de daarbij behorende functie (bijv: bevelhebbers hebben een rode flap, etc.).
Heeft de politie dit nog steeds niet? Aangezien er tegenwoordig namens Politie Nederland ingekocht wordt (als ik het goed heb) dan zou het logisch zijn dat er nu 1 kleur en ontwerp gehanteerd wordt.. En weten jullie of er een uniforme kleur gehanteerd wordt bij andere groepen zoals BHV'ers? Constante/concrete informatie lijkt nauwelijks beschikbaar: dit forum lijkt de beste informatie te geven, aangezien de mensen goed geinformeerd zijn.
Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden, in ieder geval bedankt alvast!