Volkswagen Crafter A-ambulances

Auteur Topic: Volkswagen Crafter A-ambulances  (gelezen 78517 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #20 Gepost op: 10 oktober 2013, 15:22:03
Citaat van: ketlof link=msg=1208506 date=1381407888
een heel verhaal..
Dit is informatie die punt voor punt al op het forum staat...  

Een handgeschakelde versnellingsbak is bij defect door een vakman nog wel te repareren, een automatische versnellingsbak moet bij een defect al snel naar een specialist, revisie a 2000 euro.

Een Renault Master is ook een groot volume auto met automaat, dus het is echt niet zo dat een sprinter de enige optie is.

Mercedes levert het ambulance chassis op basis van de e-klasse niet meer af fabriek, deze word op dit moment door Binz in eigen beheer aangepast, voertuig komt aan als complete station en word daarna pas verlengd. Het is zelfs zo dat Binz geen officiele toestemming heeft van Mercedes voor de aanpassing en daardoor de Ster niet mag voeren op de motorkap en achterklep, voertuig staat daardoor geregistreerd als ''Binz E250 CDI''
(http://www.tyrilux.se/binz/ , verspringende foto's bovenaan pagina, word een auto transporter vol zwarte e classe stations gebracht, later staan deze zelfde auto's op de werkplek voor demontage/aanpassing/verlenging)

Vreemd dat de Crafter maar 165 Pk heeft en de kleinere transporter 180 Pk heeft, je zou toch zeggen dat ze dezelfde motoren in een crafter kunnen hangen.

Een DSG bak schakeld overigens niet, die gaat gewoon in 1 vloeiende lijn door, dat is juist het idee achter dit concept, geen versnellingen of schokken.  ;)
Dit is overigens techniek die zichzelf in het verleden al bewezen heeft. De DSG is zelfs in de formule 1 getest, tegen dat geweld waren ze niet bestand, maar gewoon om aan te geven hoever dit product  getest/doorontwikkeld is.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #21 Gepost op: 10 oktober 2013, 15:57:10
Citaat van: ketlof link=msg=1208506 date=1381407888
De Volkswagen crafter is weliswaar qua chassis gelijk aan de sprinter maar motorisch een ander verhaal.

Ook de motoren zijn samen ontwikkeld, alleen is VW niet meegegaan in de V6 omdat het chassis de krachten niet aan kan zonder versteviging.

Citaat van: ketlof link=msg=1208506 date=1381407888
Zo is de crafter nu alleen leverbaar met 4-cylindermotoren tot 163 PK en de sprinter heeft een V6 met 190 PK. Ook niet onbelangrijk als je bijna 4 ton moet voorttrekken.

Mogelijk is ook op speciale berstelling een 5cyl MAN motor. Maar hierdoor wordt het geheel ongeveer 1.5 keer zo duur als een Sprinter.

Citaat van: ketlof link=msg=1208506 date=1381407888
Mocht het bericht kloppen zal de crafter waarschijnlijk ook met een DSG automaat geleverd gaan worden en dan is het nog afwachten hoe dat in de praktijk gaat werken. Mijn ervaring met DSG zijn namelijk tweezijdig, het is een fantastische bak die razendsnel schakelt maar ook bijzonder kwetsbaar en storingsgevoelig is.

De DSG is direct afgeleid uit de MAN fabriek en is inderdaad leverbaar op de Crafter. VW heeft zolang gewacht met het uitbrengen van een automaat omdat de bakken die ze hadden niet den kwaliteit hadden die men wilde. De LT was al leverbaar met een automaat, maar de motor die daar in lag was dan ook gewoon een MAN motor en daar was al langer een automaat in beschikbaar. De enige storingen die de DSG veelvuldig heeft is bij overbelading, dan wil de computer nog wel eens op hol slaan en aangeven dat de bak is "verbrand" ( uitleg vw monteur ).

Zelf heb ik een Crafter en ik kan alleen maar lovend zijn. Ik heb eenzelfde Sprinter gehad en daar had ik alleen maar problemen mee met rijden onder gewicht. :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


ketlof

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #22 Gepost op: 10 oktober 2013, 16:18:17
Citaat van: mark hes link=msg=1208516 date=1381411323


Een Renault Master is ook een groot volume auto met automaat, dus het is echt niet zo dat een sprinter de enige optie is.

Mercedes levert het ambulance chassis op basis van de e-klasse niet meer af fabriek, deze word op dit moment door Binz in eigen beheer aangepast

Vreemd dat de Crafter maar 165 Pk heeft en de kleinere transporter 180 Pk heeft, je zou toch zeggen dat ze dezelfde motoren in een crafter kunnen hangen.

Een DSG bak schakeld overigens niet, die gaat gewoon in 1 vloeiende lijn door, dat is juist het idee achter dit concept, geen versnellingen of schokken.  ;)
Dit is overigens techniek die zichzelf in het verleden al bewezen heeft. De DSG is zelfs in de formule 1 getest, tegen dat geweld waren ze niet bestand, maar gewoon om aan te geven hoever dit product  getest/doorontwikkeld is.

Dank voor je aanvulling, dat van Binz en Mercedes was mij niet bekend. Feit is wel dat de E-klasse vrijwel het enige model is wat op deze manier te leveren is. Uiteraard zullen er ook andere modellen omgebouwd kunnen worden maar er zal een reden zijn waarom je die niet vaak ziet.

De Renault Master heeft géén volautomaat, het is net als in zn concurrenten als de Ford Transit, Iveco Daily, Opel Movano en de huidige Crafter een half/semi- automaat. Het is een versnellingsbak met gerobotiseerde koppeling, en dat merk je wel degelijk met rijden. Je voelt precies wanneer hij schakelt en dat was nou juist wat je niet wilt met een pijnlijke patiënt achterin.

Een DSG automaat schakelt wel degelijk. Het is een versnellingsbak met dubbele koppeling die daardoor sneller kan schakelen omdat de volgende versnelling al 'klaarstaat'. Een volledig traploze automaat bestaat ook al heel lang en is vooral bekend uit de dafjes van vroeger en zit nog steeds in scooters en brommers. Ook audi heeft de multitronic en in de hybride modellen van Toyota zit ook een cvt automaat.

Citaat van: HIT link=msg=1208527 date=1381413430
Ook de motoren zijn samen ontwikkeld, alleen is VW niet meegegaan in de V6 omdat het chassis de krachten niet aan kan zonder versteviging.

Zelf heb ik een Crafter en ik kan alleen maar lovend zijn. Ik heb eenzelfde Sprinter gehad en daar had ik alleen maar problemen mee met rijden onder gewicht. :-X

Ik rij zelf in een 1.6tdi DSG7 met 105pk en die bak begon op 70.000 km al rare geluiden te maken en te rammelen. Het is goed mogelijk dat in de voertuigen van politie die een zwaardere motor hebben ook een zwaardere DSG bak hebben. Heb ook veel met crafters gereden zowel de 'oude' 5 cylinder en de nieuwe 4 cylinder bleumotion, maar die oude rijden een stuk lekkerder met een cylindertje meer. Ook veel met sprinters gereden en daar is het heel erg bepalend welk motortype je hebt. De 110pk is gewoon te licht, pas vanaf 150pk begint het er een beetje op te lijken. Maar aan de Sprinter V6 kan maar weinig tippen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #23 Gepost op: 10 oktober 2013, 19:32:31
Citaat van: ketlof link=msg=1208534 date=1381414697
Dank voor je aanvulling, dat van Binz en Mercedes was mij niet bekend. Feit is wel dat de E-klasse vrijwel het enige model is wat op deze manier te leveren is.

De Renault Master heeft géén volautomaat. Het is een versnellingsbak met gerobotiseerde koppeling, en dat merk je wel degelijk met rijden.

Een DSG automaat schakelt wel degelijk. ...

Maar aan de Sprinter V6 kan maar weinig tippen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Met het verschijnen van het laatste model E-classe zijn er een aantal zaken verandert op de ambulance markt. Binz heeft geen officiele toestemming meer voor verlenging/aanpassingen in tegenstelling tot voorheen, zei leveren niet meer aan elke opbouwer en produceren zelf geen ambulance meer. ( een aantal zaken die je vijf jaar geleden niet had kunnen verzinnen...)
Een Renault Master met gerobotiseerde automaat.... ik heb er zelf mee gereden.. het viel me erg tegen...aan je verhaal is niets gelogen   ;)
Mijn verhaal over de DSG klopt van geen kanten ik had de CVT in mijn hoofd, een compleet andere versnellingsbak  e050  98uiye
Die Sprinter V6 loopt echt als een trein, maar een V6 is ook wat luidruchtiger dan een 6 cilinder lijn.  ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #24 Gepost op: 26 februari 2018, 22:12:25
even een oud topic afstoffen..  

Deze voertuigen doen mee aan de proef die men hier de komende 2 a 3 jaar in het noorden uitvoert gezamenlijk met de regio Noord Limburg, om te kijken wat de beste opties zijn om de huidige VW Transporters op te volgen. (oorspronkelijke bericht ingekort)

In deze test staan er op het moment van schrijven voor de genoemde regio's een aantal nieuwe Crafters klaar voor opbouw bij Visser in Leeuwarden, althans dat vermoed ik want er staan bij Visser nieuwe Volkswagen Crafters klaar voor ombouw naar Ambulances in de Nederlandse Ambu Kleur.

In de wandelgangen heb ik ook gehoord dat er VW Crafter opgebouwd gaan worden tot ambulances. In elk geval weet ik dat Kijlstra deze graag wil gaan testen, aangezien hun niet snel overgaan op een Sprinter vanwege hun haat/liefdeverhouding met Mercedes.

Deze berichten komen uit een ander topic. Is er meer info, foto's of links beschikbaar over de nieuwe Crafter ambulances waarover gesproken word. alvast dank.  0098


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #25 Gepost op: 26 februari 2018, 22:52:30
... voor de genoemde regio's een aantal nieuwe Crafters klaar voor opbouw bij Visser in Leeuwarden, althans dat vermoed ik want er staan bij Visser nieuwe Volkswagen Crafters klaar voor ombouw naar Ambulances in de Nederlandse Ambu Kleur.


https://www.truckfan.nl/picture/1211941/

zelf maar even gegoogled  ;D

Dit voertuig ziet er inderdaad best geel uit.  e050  98uiye bij Visser voor de deur gemaakt


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #26 Gepost op: 26 februari 2018, 23:03:23
@kijlstra: De eerste schetsen van de nieuwe @VolkswagenNL Crafter. Dit is de beoogde opvolger van onze huidige ambulances. https://twitter.com/kijlstra/status/770890212352335872/photo/1


Twitter bericht, maar eh ??? :-X :'( krijg het niet voor elkaar
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #27 Gepost op: 26 februari 2018, 23:48:33
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #28 Gepost op: 17 maart 2018, 16:20:17
.... Daarnaast zag ik gisteren de eerste VW Crafter in de stad, deze stond zo geparkeerd dat duidelijk te zien was dat er plaatjes geschoten werden voor promotie doeleinden.

Helaas zat ik in de auto dus zelf geen plaatjes kunnen schieten, maar wat ik zo snel kon zien aan de Crafter was dat hij nog het meeste weg had van de Delfis opbouw die vorig jaar op RettMobil werd gepresenteerd.

https://twitter.com/SietzeKijlstra/status/862599291575160832
zoiets,  0098

https://www.112wolvega.nl/nieuwe-ambulance-ambulance-post-wolvega/
''De huidige VW t5’jes van Kijlstra Ambulance worden langzaam uitgefaseerd, hiervoor in de plaats komen een aantal VW T6 ambulances en VW crafters.''
bericht van 12/10/2016

Dus ik heb helemaal geen reden om te twijfelen aan je eerdere bericht over een nieuwe Crafter voor Kijlstra.  e050  ;)



BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia