politie vrijwilliger en brandweer vrijwilliger mogelijk?

Auteur Topic: politie vrijwilliger en brandweer vrijwilliger mogelijk?  (gelezen 4061 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Gepost op: 13 september 2013, 10:45:05
hallo,

is het mogelijk om politie vrijwilliger en brandweer vrijwilliger te worden?

mijn andere beroep staat dit opzich toe, maar weet niet of het lukt met tijd op de opleiding en dergelijk

mvg Elvin

Vrijwillige brandweer

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1 Gepost op: 13 september 2013, 11:11:45
Hou er rekening mee dat je een flinke tijdsinvestering moet doen voor het politievrijwilligerschap, circa 240 uur per jaar maar ik kan je zeggen dat je er ver overheen gaat. Je mag best uitgaan van ca 8 tot 10 uur per week wat je eraan besteed (dus circa 400 uur per jaar).

Daarnaast moet je ook niet de natuurlijke spanning tussen spuitgasten en bonnenschrijvers vergeten ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 14 september 2013, 19:19:10
Citaat van: elvin link=msg=1201152 date=1379061905
hallo,

is het mogelijk om politie vrijwilliger en brandweer vrijwilliger te worden?

mijn andere beroep staat dit opzich toe, maar weet niet of het lukt met tijd op de opleiding en dergelijk

mvg Elvin

Misschien eerst 1 van de 2 proberen, waarom allebei tegelijk? Voor het geld hoef je het niet te doen volgens mij...

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 14 september 2013, 19:55:29
Hoofdbaan politie en daarnaast brandweervrijwilliger is prima te combineren O0

Echter, als je een baan hebt, en daarnaast 2 vrijwillige jobs, dan wordt het wel heel erg krap. En ik denk dat je ook leuke dingen wil doen met je vrouw, de kids, [op termijn] en gewoon je privéleven. Anders ben je letterlijk altijd aan het werk.

Ik zou inderdaad voor 1 van de 2 gaan.
If you can dream it, you can do it.

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2013, 01:04:38
hmm, ja oke bedankt, is wel lastig, maar dan gaat de voorkeur toch naar de brandweer
Vrijwillige brandweer

Frontoffice Politie

• Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
    • Kombijdepolitie
Reactie #5 Gepost op: 16 september 2013, 10:08:11
Informeer daarnaast ook even (bij beide organisaties, ik weet dit zo niet voor de politie) of het werken als beide verenigbaar met elkaar is. Zo mag je het werk voor een beveiligingsbedrijf of commercieel recherchebureau niet met het vrijwilligerswerk bij de politie combineren, dit in verband met belangenverstrengeling. Dit ligt uiteraard voor politie-brandweer anders, maar is wel even het informeren waard. Voor de politie kun dit je bij de eenheid doen waar je zou willen werken.

Frontoffice Politie

• Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
    • Kombijdepolitie
Reactie #6 Gepost op: 16 september 2013, 10:16:32
In ieder geval succes met je keuze en met de opleiding / het werk, uiteraard ook als dit voor de brandweer is! ;-)

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 16 september 2013, 10:40:38
Als het goed is vormt dat geen probleem, een combi van politie en brandweer samen, ik ken een aantal collega's die het ook combineren, en dat bevalt goed.  O0. Ik moet wel zeggen dat politie hun hoofdwerkgever is.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 16 september 2013, 12:48:01
Dat is inderdaad geen probleem vanuit de politie. Ken ook diverse collega's die bij de vrijwillige brw zitten.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #9 Gepost op: 16 september 2013, 16:11:47
Zolang je in de media maar geen plaatjes tegenkomt van een agent die assisteert bij het openknippen van een voertuig terwijl een spuitgast langdurig het verkeer regelt >:D
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.