Rode signalering voor politie replica

Auteur Topic: Rode signalering voor politie replica  (gelezen 3438 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dylie1204

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 19 september 2013, 21:06:40
Vraag me af of de wet wel rode lampen toe staat? omdat blauwe niet mogen op particuliere wagens

enne?

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 19 september 2013, 22:09:40
Zeker niet  ;)
Het is niet toegestaan meer verlichting aan te brengen dan is toegestaan. Tevens mag een voertuig alleen naar achteren rood licht uitstralen.

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #2 Gepost op: 21 september 2013, 21:52:15
in theorie zou de achterkant van de lichtbalk wel van rode leds voorzien kunnen worden? Mits dat dan door fabrikant wordt aangebracht, dan is het niet eigenhandig aangepast??

Ik weet dat er diverse autospuiten in Nederland nog rondrijden met blauw/rode lichten.. Dat wordt blijkbaar dan gedoogd.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 21 september 2013, 22:50:23
Nope. Want ook dat is simpelweg meer verlichting dan toegestaan in de Regeling Voertuigen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

pascal

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 23 september 2013, 16:04:30
Nou toevallig dat de 7633 Brandweer Vaassen In de lichtbalk de kleuren rood en blauw heeft zitten

guest8310

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 23 september 2013, 16:50:17
Citaat van: pascal link=msg=1203798 date=1379945070
Nou toevallig dat de 7633 Brandweer Vaassen In de lichtbalk de kleuren rood en blauw heeft zitten
Tsja, er rijden ook nog altijd mensen door rood. En er worden ook nog altijd wel eens mensen vermoord.

Omdat iets voorkomt in het land, betekend het niet dat het is toegestaan. Brandweer Vaassen kan in theorie dus gewoon een bekeuring krijgen en de opdracht krijgen het spul te verwijderen. Dat dat bij een brandweervoertuig niet snel gedaan wordt is een tweede...

Citaat van: FF4266 link=msg=1203336 date=1379793135
in theorie zou de achterkant van de lichtbalk wel van rode leds voorzien kunnen worden? Mits dat dan door fabrikant wordt aangebracht, dan is het niet eigenhandig aangepast??
Je mag gerust zelf allerlei lichtmodules in een lichtbalk plaatsen hoor. Rood, oranje, blauw, paars: Wat je maar wilt! Zolang je het ding maar niet op het dak van je auto zet.
De autofabrikant heeft je voertuig niet met die balk uitgerust, dus zolang er geen balk op het dak zat bij de typegoedkeuring, is het extra aangebrachte verlichting. Of de zwaaibalkfabrikant die lichtbalk nou in elkaar heeft gezet of onze grote zwaailichten-guru Caprice, dat maakt niet uit.

dylie1204

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 23 september 2013, 16:54:54
ah fijn om te horen voor ik het probeer, dan maar oranje of is daar ook al iets tegen, zoals je mag het alleen op een bedrijfswagen ofzo?
enne?

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 24 september 2013, 00:52:14
Blauwe lampen mogen niet, ook de armaturen voor blauwe lampen mogen niet (volgens mij). Rode lampen mogen ook niet, zoals hier boven is uitgelegd.

Wat misschien een optie is in jouw geval is het plaatsen van een rode armatuur zonder inhoud. Op het eerste oog lijkt het alsof je replica rode lampen op het dak heeft maar je overtreed geen regels omdat het ding in geen geval licht kan uitstralen.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid

Gast

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 24 september 2013, 00:55:25
Hallo Dylie, welkom op het forum. Misschien is een voorstel-rondje handig zodat er wat meer inzicht ontstaat van waaruit je vraag ontstaan is, wat je van plan bent, waarom je specifiek om de kleur rood vraagt.
Iets meer info van jouw kant zou welkom zijn

dylie1204

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #9 Gepost op: 24 september 2013, 16:43:59
ja hoor.
ik was van plan een oude Amerikaans politiewagen na te maken, aangezien ik wist blauw niet mocht wou ik het op rood proberen, en de auto ben ik nog niet over eens met mezelf zie wel wat de wereld me bied, maar daar kwam de vraag vandaan

maar ik kan ook gewoon witte of oranje glaasjes en rode tot ik die verander.
enne?