Aanrijding tussen Marechaussee en brandweer Biltseweg - Soest 20-09-2013

Auteur Topic: Aanrijding tussen Marechaussee en brandweer Biltseweg - Soest 20-09-2013  (gelezen 8427 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 9 oktober 2013, 10:50:35
Onderzoek marechaussee naar aanrijding Soest nog niet af

SOEST - De Koninklijke Marechaussee heeft het onderzoek naar de aanrijding tussen een marechaussee-auto en een personenwagen van de brandweer nog niet afgerond. Het onderzoeksteam is nog bezig met het technisch onderzoek van de bij de aanrijding betrokken auto.

Een voertuig van de marechaussee reed ruim twee weken geleden op de kruising van Biltseweg en Koningsweg een auto van de brandweer aan. De brandweerman raakte hierbij gewond.

keiharddegekste

• Forum gebruiker
Ben benieuwd hoe het gaat met individu maar vooral met de zaak. Is het onderzoek al afgerond? Kan nergens iets over vinden. Iemand?

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2014, 01:43:34
Citaat van: Peter71 link=msg=1208165 date=1381308635

Citaat
Direct na het ongeluk werden de kentekenplaten van de marechaussee-auto verwijderd. Dit omdat niet bekend mag worden dat dat kenteken bij een marechaussee-wagen hoort.

Vanuit welke bevoegdheid mag dit?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: kens62 link=msg=1270193 date=1400888614
Vanuit welke bevoegdheid mag dit?
Moet er een bevoegdheid voor zijn dan?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Laat ik de vraag anders stellen, mag je na een ongeval de nummerplaten van je voertuig halen als deze zich op de openbare weg bevindt? Graag met onderbouwing.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Citaat van: kens62 link=msg=1270254 date=1400930285
Laat ik de vraag anders stellen, mag je na een ongeval de nummerplaten van je voertuig halen als deze zich op de openbare weg bevindt? Graag met onderbouwing.

Ja, dit mag. Mag je de auto zo langs de weg parkeren, nee dat mag niet.
Alles hangt hier samen met de betekenis van motorvoertuig: een voertuig ingericht om dmv een op het voertuig gemonteerd zijnde motor, stuur en reminrichting te worden voortbewogen.
In dit geval is het een wrak, geen motorvoertuig.
Op deze betekenis van Motorvoertuig heb ik pas nog een boete voor "onverzekerd en geen APK" met succes via de rechter toegewezen gekregen. Puur het verschil tussen Wrak en Motorvoertuig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Als het voertuig geen wrak is dan kan er voor bekeurd worden. Gelukkig is er de discretionaire bevoegdheid:

het kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig op/aan
m K 030 a - een motorrijtuig 130 euro.

Maar goed, er zijn zat aanrijdingen waarbij de platen sowieso al van de auto afdonderen door de klap. Die mensen worden ook niet bekeurd.  998765 In dit geval valt het prima uit te leggen. Ik neem aan dat alle betrokken partijen gewoon het kenteken verstrekt hebben gekregen.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Red link=msg=1270257 date=1400931831
Maar goed, er zijn zat aanrijdingen waarbij de platen sowieso al van de auto afdonderen door de klap. Die mensen worden ook niet bekeurd.  998765 In dit geval valt het prima uit te leggen. Ik neem aan dat alle betrokken partijen gewoon het kenteken verstrekt hebben gekregen.
En jullie mogen toch ook  het kenteken ook innemen en daarbij ook gelijk de platen vorderen bij een dergelijke schade? Iets met voertuigfraude tegengaan? ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: HIT link=msg=1270258 date=1400932419
En jullie mogen toch ook  het kenteken ook innemen en daarbij ook gelijk de platen vorderen bij een dergelijke schade? Iets met voertuigfraude tegengaan? ???
Daar ben ik niet in thuis, mogelijk dat iemand anders daar het antwoord op kan geven.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: keiharddegekste link=msg=1270065 date=1400857620
Ben benieuwd hoe het gaat met individu maar vooral met de zaak. Is het onderzoek al afgerond? Kan nergens iets over vinden. Iemand?
Ik kan je melden dat het met de betreffende brandweercollega weer goed gaat. Hij had een gescheurde nekwervel waar hij uiteindelijk ook aan geopereerd is geweest, maar zover ik weet gaat het weer goed met hem. ;)
Over hoe het met de afwikkeling van de aanrijding gaat kan ik niks zeggen, aangezien dit toch via de veiligheidsregio gaat. ;)