Aanrijding tussen Marechaussee en brandweer Biltseweg - Soest 20-09-2013

Auteur Topic: Aanrijding tussen Marechaussee en brandweer Biltseweg - Soest 20-09-2013  (gelezen 8360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Citaat van: kens62 link=msg=1270254 date=1400930285
Laat ik de vraag anders stellen, mag je na een ongeval de nummerplaten van je voertuig halen als deze zich op de openbare weg bevindt? Graag met onderbouwing.
Maar waren dit nummerplaten of militaire registratietekens? Nog een subtiel maar essentieel verschil.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Red link=msg=1270259 date=1400932551
Daar ben ik niet in thuis, mogelijk dat iemand anders daar het antwoord op kan geven.

De politie mag het kentekenbewijs innemen, in principe niet de kentekenplaten. Het kentekenbewijs wordt bovendien niet meer fysiek ingevorderd maar aangemeld bij het RDW voor een WOK signaal. De auto mag dan pas na deugdelijk herstel en RDW keuring de weg op.

De boetes voor rijden met een WOK signaal zijn niet mals. 90 euro na deugdelijk herstel, en minimaal 370 euro zonder herstel.

Deze procedure is vooral bedoeld tegen het omkatten van schade voertuigen en om sjonnies die het voertuig met de hamer een paar klappen geven en weer gaan rijden zonder verder te kijken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik wilde eerst zeggen dat de Politie/KMar ontheffing heeft, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik vraag me af of er voor de NSS ook een ontheffing is verleend voor alle voertuigen, die reden immers ook zonder geldige kentekenplaten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: silque link=msg=1270491 date=1401014244
Ik wilde eerst zeggen dat de Politie/KMar ontheffing heeft, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik vraag me af of er voor de NSS ook een ontheffing is verleend voor alle voertuigen, die reden immers ook zonder geldige kentekenplaten.

Ja, speciaal voor de NSS is een ontheffing verleend voor deze registratieplaten en bovendien reed met onder politie begeleiding(al dan niet opvallend)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: silque link=msg=1270491 date=1401014244
Ik wilde eerst zeggen dat de Politie/KMar ontheffing heeft, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik vraag me af of er voor de NSS ook een ontheffing is verleend voor alle voertuigen, die reden immers ook zonder geldige kentekenplaten.
Waren dat geen tijdelijke platen waar de wet voor gewijzigd is? Dus die waren gewoon volgens de regels. ;)
Zie onder andere dit verhaal:
http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zijn-de-kentekens-die-worden-gebruikt-tijdens-de-nss-65964
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.