Veiligheidsadvies

Auteur Topic: Veiligheidsadvies  (gelezen 3767 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Loesje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Gepost op: 28 september 2013, 13:10:51
Ik heb een vriendin, zij heeft een spierziekte en  woont alleen met haar 12 jarige zoontje. De buurt waarin zij woont is niet bepaald een rustige buurt. Mijn vriendin is een stoere meid, maar laatst zei ze: Ik voel me nu echt niet veilig meer. Er komt steeds meer gespuis deze kant op. Buren die zeggen: Als die komt dan pak ik de honkbal knuppel, dat soort verhalen. Ze kan niet zomaar verhuizen, want dan doet ze dat om sociale redenen, en krijgt ze haar woningaanpassingen niet meer vergoed van de gemeente.

Ik zei tegen haar: Bel de politie! Ja maar dan ben ik een verklikker, veel argumenten. Ik de politie gebeld, ze zeiden: Ze moet echt zelf bellen. Heb op haar ingepraat en zei: Nou als ik die verhalen zo hoor, zullen ze blij zijn dat jij een melding maakt dat de sfeer nogal grimmig te noemen is. En je bent bang dat eerdaags de boel escaleert.

Om een lang verhaal kort te maken, ze heeft teruggebeld. Deze agent maakte een melding en de wijkagent zou contact met haar opnemen. Gisterenavond was er weer een incident in de straat.  Ze belde mij op, en zei: Ik voel me echt niet prettig meer. Ik: Heeft de wijkagent al terug gebeld? Nee nog steeds niet ( melding is dinsdag gedaan). Ze had een half jaar geleden ook al eens een melding gemaakt bij de politie toen is haar zoontje aangevallen en zou er ook iemand komen, volgens de politie. Toen kwam ook niemand.

Mijn vriendin zei: Ik blijf niet bellen. Ik merk dat ze echt bang is, ze belde me huilend op. Voor mij was de maat vol! Ik zei: Kom met je zoon hierheen. Ze slaapt nu bij mij! Ik woon klein behuisd, en zie dit als een noodoplossing. Wat kan ik voor haar doen, om haar een stuk veiligheidsgevoel terug te geven. Ze is wegens haar spierziekte kwetsbaar, en een kind van 12! Ik heb zelf ook weinig geld, maar heb er alles voor over. Is een beveiligings installatie dan zinvol?

Ik wil haar een veiligheidsgevoel terug geven. Tot die tijd logeert ze bij mij, en komt ze nu iets tot rust.




oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #1 Gepost op: 28 september 2013, 13:24:31
Paar busjes pepperspray kopen, heb ik ook gedaan voor mijn oude moeder. Mijn moeder voelt zich er veiliger bij en dan is het prima.

Noot van het moderatorteam: Pepperspray en traangas zijn in Nederland strafbaar onder de Wet Wapens en Munitie. Wij staan dan ook niet achter dit advies aangezien het oproept tot het plegen van een strafbaar feit


Loesje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #2 Gepost op: 28 september 2013, 13:29:49
Naar mijn weten is het bezit van pepperspray verboden. Wil niet dat ze daarmee in de problemen komt, en niet mijn stijl van oplossen, gebruik dan zelf ook maar middelen waarmee je een ander kan schaden. Maar bedankt voor de moeite die je neemt om antwoord te geven.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #3 Gepost op: 28 september 2013, 13:37:30
Naar mijn weten is zakkenrollen, intimideren, bedreigen, bejaarden overvallen, bejaarden mishandelen, bejaarden verkrachten ook verboden.

Een busjes pepperspray is in Nederland verboden maar in Duitsland pak je de busjes pepperspray gewoon uit het rek in de winkel. Online kan je ze ook bestellen.

Mijn moeder is een 90 jarige Amsterdamse die al jaren in Amstelveen woont. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze bang is om de deur open te doen als er wordt aangebeld of als ze over straat loopt om haar boodschappen te halen, laat staan als ze moet pinnen.

Als ze de wijkagent nodig heeft moet ze op twitter contact zoeken, dat kan mijn moeder niet eens. Tuig in de bek spuiten met pepperspray is geen enkel probleem. Ik heb dat ook liever dan dat mijn moeder ten val komt op haar leeftijd dankzij het tuig wat ongestraft de gang kan gaan.

De politie mag uiteraard mijn moeder arresteren maar een hoogbejaarde vrouw of een moeder met spierziekte laten ze zo weer vrij. In geval van mijn moeder is het geen probleem omdat ik wel zorg voor een advocaat die korte metten maakt met overijverige dienstkloppers.

Rutte en Teeven hebben ook gezegd dat het prima is als je tuig de deur uit mept. Bejaarde mensen of mensen met spierziekte kunnen niet zo goed meppen, een beetje pepperspray is effectiever en geeft minder letsel dan een paar klappen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #4 Gepost op: 28 september 2013, 15:24:46

024,

Als medicus had ik je hoger in geschat.

Dit moet gewoon opgelost worden door de politie. Laat die maar pepperen.
Gewoon bellen. En aangifte doen.

Het devies "men houdt zich niet aan de wet dus dan doe ik dat ook maar niet" is een pracht van een vicieuze cirkel. Lost dus uiteindelijk helemaal niets op.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #5 Gepost op: 28 september 2013, 15:36:42
Citaat van: Diamondback link=msg=1205112 date=1380374686
024,

Als medicus had ik je hoger in geschat.

Dit moet gewoon opgelost worden door de politie. Laat die maar pepperen.
Gewoon bellen. En aangifte doen.

Het devies "men houdt zich niet aan de wet dus dan doe ik dat ook maar niet" is een pracht van een vicieuze cirkel. Lost dus uiteindelijk helemaal niets op.

Het probleem is dat het door de politie opgelost zou moeten worden. In praktijk blijkt dat de politie er niet toe in staat is.

Ik ben heel erg zuinig op mijn moeder en laat het niet gebeuren dat zij zich onveilig voelt of dat er tuig aan mijn moeder komt. Mijn moeder is een Amsterdamse en ik ben dat ook, wij maken ons nooit zo druk over dingetjes die niet mogen van de politie. Mijn moeder is het ideaal van de overheid, ondanks haar hoge leeftijd geen thuiszorg nodig op staatskosten, amper gebruik makend van de zorg, zelfredzaam etc. Het zou zonde zijn om het laten verstieren door ellendig rottuig dat door de straten en winkelcentra in Amstelveen rond loopt te struinen. Als je ze wilt knuffelen moet je dat maar doen, mijn moeder en ik doen dat niet.

Een beetje diender is slim genoeg om het busje pepperspay van een hoogbejaarde vrouw af te pakken, het stuk tuig een schop onder de kont te geven de politiewagen in en in het proces-verbaal te tikken dat de bejaarde mevrouw met een busje deodorant heeft gespoten. Zo simpel kan het zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #6 Gepost op: 28 september 2013, 15:45:01
Ik heb het niet over knuffelen.

Ik heb het over de politie zijn werk laten doen. Als ik mezelf ga verweren met pepperspray, breek ik de wet.
Daarnaast werkt dit altijd escalerend. De volgende keer pakken ze mij met wat anders en op een andere manier.
En ik ben groot en sterk en heb geen spierziekte. Dat laatste geld waarschijnlijk ook voor je moeder.

Het is altijd heel stoer om geweld met geweld te beantwoorden, waarbij je je dus meteen op het disproportionele hellingsvlak begeeft en dan loop je dus nog steeds het risico om nat te gaan. Al dat geneuzel lost nog steeds niets op.

Jezelf bewapenen geeft geen extra veiligheid. Het neemt de dreiging niet weg, een busje pepperspray heeft een buurt nog nooit leefbaarder gemaakt. Het is de grootste leugen die er is.

En ik mag rustig stellen dat ik wat dat betreft een conaisseur ben.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #7 Gepost op: 28 september 2013, 15:52:56
Citaat van: Diamondback link=msg=1205121 date=1380375901
Ik heb het niet over knuffelen.

Ik heb het over de politie zijn werk laten doen. Als ik mezelf ga verweren met pepperspray, breek ik de wet.
Daarnaast werkt dit altijd escalerend. De volgende keer pakken ze mij met wat anders en op een andere manier.
En ik ben groot en sterk en heb geen spierziekte. Dat laatste geld waarschijnlijk ook voor je moeder.

Het is altijd heel stoer om geweld met geweld te beantwoorden, waarbij je je dus meteen op het disproportionele hellingsvlak begeeft en dan loop je dus nog steeds het risico om nat te gaan. Al dat geneuzel lost nog steeds niets op.

Jezelf bewapenen geeft geen extra veiligheid. Het neemt de dreiging niet weg, een busje pepperspray heeft een buurt nog nooit leefbaarder gemaakt. Het is de grootste leugen die er is.

En ik mag rustig stellen dat ik wat dat betreft een conaisseur ben.

Dan moet je de politie hierop aanspreken en vragen waarom ze druk zijn met bejaarden te reanimeren terwijl ze niet in staat zijn om vitale bejaarden een beetje veilig over straat te laten gaan.

Mijn moeder heeft geen spierziekte, ze is wel een hoogbejaarde vrouw van 90 jaar die nog steeds zelfstandig woont. Ze is fysiek niet opgewassen tegen een puber van 15 jaar die haar wil overvallen. Als mijn moeder komt te vallen kan dat gewoon haar dood gaan betekenen. In de krant staat vaak dat het bejaarde slachtoffer de heup heeft gebroken, in praktijk is het meestal een doodvonnis voor deze mensen of een ticket richting verpleegtehuis.

Ik vind gebruik van pepperspray niet onredelijk. Ik heb jarenlang in Groesbeek gewoond. Ik beschouw Duitsland als een uitermate correct en fatsoenlijk land. Het is vreemd dat je in Groesbeek geen eens pepperspay in je bezit mag hebben terwijl het een paar kilometer verderop gewoon in de winkel verkrijgbaar is.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8 Gepost op: 28 september 2013, 15:56:00
Citaat van: 024 link=msg=1205124 date=1380376376
Mijn moeder heeft geen spierziekte, ze is wel een hoogbejaarde vrouw van 90 jaar die nog steeds zelfstandig woont. Ze is fysiek niet opgewassen tegen een puber van 15 jaar die haar wil overvallen. Als mijn moeder komt te vallen kan dat gewoon haar dood gaan betekenen. In de krant staat vaak dat het bejaarde slachtoffer de heup heeft gebroken, in praktijk is het meestal een doodvonnis voor deze mensen of een ticket richting verpleegtehuis.
Ik hoop niet dat je daadwerkelijk geloofd dat een busje pepperspray dat zal voorkomen. Waarschijnlijk heeft zo'n busje een averechts effect en beland ze dan zeker tegen de grond. Hoe naar ook, op die leeftijd kan ze beter meewerken...

Citaat van: Loesje link=msg=1205071 date=1380367789
Naar mijn weten is het bezit van pepperspray verboden. Wil niet dat ze daarmee in de problemen komt, en niet mijn stijl van oplossen, gebruik dan zelf ook maar middelen waarmee je een ander kan schaden. Maar bedankt voor de moeite die je neemt om antwoord te geven.
Het is duidelijk dat dit voor Loesje niet de oplossing is. Gelieve dus weer terug te keren naar de oorspronkelijke vraag en niet verder te gaan over het pepperspray gebeuren.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #9 Gepost op: 28 september 2013, 15:57:24
Citaat van: 024 link=msg=1205124 date=1380376376
en vragen waarom ze druk zijn met bejaarden te reanimeren terwijl ze niet in staat zijn om vitale bejaarden een beetje veilig over straat te laten gaan

WTF...?

Dus je impliceert nu dus dat hulpbehoevenden eerst maar moeten dood gaan omdat er iemand eerst geholpen moet worden met oversteken...?

024,

Ik ben klaar met je. Een arts schrijft zoiets niet.