Algemeen Brandweer 🔥 nieuws

Auteur Topic: Algemeen Brandweer 🔥 nieuws  (gelezen 304587 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #490 Gepost op: 17 juli 2015, 21:00:36
Kan er een apart draadje worden gemaakt voor de problemen bij Gooi en Vechtstreek?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #491 Gepost op: 17 juli 2015, 21:23:39
 http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article27452552.ece/Alle-gaten-bij-Gooise-brandweer-zijn-gedicht_?lref=R1
Helaas wederom een premium bericht, waar de hoogwerker is weer in dienst. De eerste TS van Laren is weer in dienst......Zomaar, verbazingwekkend. ::)

Citaat van: Thor link=msg=1362395 date=1437113840
De ontwikkelingen en toestanden Gooi en Vechtstreek staan niet op zichzelf maar komen nu weer eens expliciet naar voren.
Te denken valt bijv. aan de regio Zeeland en Haarlem/Bloemendaal waar ook moest of zou moeten worden worden ingegrepen.
Ik denk dat het geen wat er in Zeeland of Bloemendaal gebeurd kinderspel is, in vergelijking met Gooi&Vechtstreek. Daar gaat het inmiddels over de motivatie van de vrijwilligers, en het binnenboord houden van vrijwilligers.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #492 Gepost op: 18 juli 2015, 11:33:36
Dat is goed nieuws om te lezen! Was de berichtgeving in de media nu wat voorbarig of heeft men na de commotie ontzettend zitten zweten op het rooster?

Mee eens Peter71. Dit ging een heel stukje verder dan Zeeland en Kennemerland!

Citaat van: Peter71 link=msg=1362546 date=1437161019
http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article27452552.ece/Alle-gaten-bij-Gooise-brandweer-zijn-gedicht_?lref=R1
Helaas wederom een premium bericht, waar de hoogwerker is weer in dienst. De eerste TS van Laren is weer in dienst......Zomaar, verbazingwekkend. ::)
Ik denk dat het geen wat er in Zeeland of Bloemendaal gebeurd kinderspel is, in vergelijking met Gooi&Vechtstreek. Daar gaat het inmiddels over de motivatie van de vrijwilligers, en het binnenboord houden van vrijwilligers.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #493 Gepost op: 18 juli 2015, 11:59:12
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1362623 date=1437212016
Dat is goed nieuws om te lezen! Was de berichtgeving in de media nu wat voorbarig of heeft men na de commotie ontzettend zitten zweten op het rooster?

Mee eens Peter71. Dit ging een heel stukje verder dan Zeeland en Kennemerland!
Het is niet hard op te zeggen, maar gezien de snelle ommezwaai vermoed ik dat de media een handje heeft geholpen om het rooster nu wel dicht te krijgen.
Ik ken veel brandweermensen uit de regio Gooi&Vechtstreek, en eigenlijk hoor je constant hetzelfde verhaal, het verhaal wat ook naar buiten is gekomen via de diverse media en de VBV. En dan ga ik ook mee met de laatste berichten dat het goed zou zijn als  een extern persoon de neuzen weer dezelfde kant op gaat krijgen. Een persoon die overwicht heeft op beide partijen, zowel de warme als de koude kant dus.
Op dit moment gaan hier alleen maar verliezers vallen, met uiteindelijk de burger als grootste verliezer. Dus de regio kan op deze manier niet verder, en dat is jammer. De regio Gooi&Vechtstreek is een best voorruit strevende regio. Maar deze regio kent erg veel vrijwilligers, en maar een klein deel beroepsmensen. Lopen nu de vrijwilligers daar weg gaan ze een mega probleem krijgen. Die mensen zul je toch te vriend moeten houden. Er zal dus gepraat moeten worden, onder begeleiding van dat externe persoon, een persoon die vooral geen belangen heeft in Gooi&Vechtstreek.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #494 Gepost op: 4 september 2015, 14:03:04
Aangezien ik niet weet waar ik onderstaand bericht moest plaatsen heb ik het maar hier geplaatst.

Start Landelijke aanbesteding IBARC2

Achttien regio’s en het IFV starten gezamenlijk de aanbesteding IBARC 2 (de Interregionale Brandweer Aanbesteding Radiocommunicatiemiddelen), de opvolger van IBARC1.

IBARC2 is eveneens een Europese aanbesteding en betreft de levering en onderhoud van objectportofoons, mobilofoons en accessoires. De IBARC1 ging over de aanbesteding van C2000 portofoons en P2000 pagers.

Diemer Kransen, voorzitter van de stuurgroep IBARC2 stelt over de aanbesteding: “Voor mij is de aanbesteding geslaagd als straks onze brandweermensen veilig kunnen optreden in een stabiele omgeving en kunnen communiceren met goede producten.”

Meer informatie over iBarc2 kunt vinden bij Brandweer Nederland.

BRON: http://www.rbenw.nl/start-landelijke-aanbesteding-ibarc2/?utm_medium=email&utm_campaign=RB%26W+Nieuwsbrief+332&utm_source=YMLP&utm_term=Start+Landelijke+aanbesteding+...
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

lennard

• Forum gebruiker
Reactie #495 Gepost op: 6 september 2015, 15:47:25
https://www.youtube.com/watch?v=bQNBfsCr48Q

Als die al eerder geplaatst was, ik heb hem niet gezien.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #496 Gepost op: 30 september 2015, 09:05:35
Dikke waterstraal niet meer zeker voor brandweer

De brandweer in Noord- en Midden- Limburg maakt zich zorgen over de beschikbaarheid van bluswater.
Daarom wordt onderzocht of bluswater in de toekomst met tankwagens kan worden aangevoerd.

Nieuwe leidingen
Het onderzoek heeft onder meer te maken met de veranderingen aan het waterleidingnet in Limburg. Oude leidingen worden vervangen door nieuwe. Die zijn veel dunner, zodat het water sneller stroomt en er schoner drinkwater uit de kraan komt.

Volume nodig
Maar om brand te blussen heeft de brandweer juist dikke en stevige stralen nodig. En dat lukt niet altijd met die nieuwe, dunne leidingen.
De brandweer zoekt nu samen met de gemeenten naar een oplossing. Uitbreiden van het aantal waterputten en brandkranen is een mogelijkheid. Maar ook de inzet van extra waterwagens, zodat de brandweer altijd eigen bluswater meeneemt.

Bron: http://www.1limburg.nl/dikke-waterstraal-niet-meer-zeker-voor-brandweer?context=latestarticles
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

thuisfront

• Forum gebruiker
  • Servicetechnicus Brand en Inbraakinstallaties
Reactie #497 Gepost op: 30 september 2015, 09:25:13
Gelderse brandweer langzamer dan andere korpsen

HOENDERLOO - De brandweer in Gelderland deed er in 2014 gemiddeld 8 minuten over om bij een brand te komen. Dat is meer dan het landelijk gemiddelde van 7,4 minuten. Dat blijkt uit CBS-cijfers.
Van de drie zogenoemde veiligheidsregio's was Gelderland-Zuid de snelste. Brandweerlieden hadden daar zo'n 7,7 minuten nodig. Regio Noord- en Oost-Gelderland was met 8,4 minuten de langzaamste, de regio Midden-Nederland houdt met 8 minuten het midden.
Rotterdam-Rijnmond: snel
De tijden zijn onderverdeeld in alarmeringstijd, uitruktijd en rijtijd. Gemiddeld is de brandweer in Nederland even snel als het jaar ervoor. In Rotterdam-Rijnmond zijn ze met 6 minuten het vlugst, in 2013 was het korps al één van de snellere in ons land. Amsterdam-Amstelland was toen het snelst.
Vrijwilligers vertragen
In Drenthe duurde het vorig jaar ongeveer 9,7 minuten voordat de brandweer ter plaatse was; de minst snelle responstijd. Volgens het CBS hebben brandweerkorpsen die meer gebruik maken van vrijwilligers doorgaans een langere responstijd dan de korpsen waar vooral beroepsbrandweermensen werken.
Ook als de rijafstanden groter zijn en de regio's dunner bevolkt, zal het langer duren voordat de hulptroepen arriveren.

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2099392/Gelderse-brandweer-langzamer-dan-andere-korpsen

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #498 Gepost op: 7 oktober 2015, 22:13:46
De brandweer van Bunnik neemt haar nieuwe kazerne in gebruik!

http://www.groentje.nl/articles/p-nieuwe-brandweerkazerne-bunnik-in-gebruik-genomen-p

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #499 Gepost op: 27 november 2015, 00:33:50
https://www.youtube.com/watch?v=4vv8Fe4vvYQ
Ask Me Anything met Joop de brandweerman - 11 feb 2015

RadioVeronica
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen