Algemeen Brandweer 🔥 nieuws

Auteur Topic: Algemeen Brandweer 🔥 nieuws  (gelezen 305872 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #520 Gepost op: 9 mei 2016, 20:21:46
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1423161 date=1462817165
Dus eigenlijk zouden er 4 kazernes verplaatst moeten worden voor de optimale dekking?

Ja.
Er is al vaker met dit soort modellen het een en ander aan aanpassingen voorgesteld.
Punt is dat de variabelen niet al te objectief worden gekozen en daar gaat een grote invloed vanuit.

Ik vraag mij af of er rekening is gehouden met het meer en meer inzetten van vrijwilligers ook in de binnenstad.

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #521 Gepost op: 13 mei 2016, 17:55:35
Nieuwe commandant Brandweer Amsterdam-Amstelland

Burgemeester Van der Laan, tevens voorzitter van de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland, draagt Leen Schaap voor als regionaal brandweercommandant. Leen Schaap is nu nog commissaris van politie bij de eenheid Amsterdam. Na instemming van het Veiligheidsbestuur zal hij per 1 juni 2016 bij Brandweer Amsterdam-Amstelland starten.

naar boven'Iedereen een veilige woon- en leefomgeving' een mooie uitdaging, om als commandant van Brandweer Amsterdam-Amstelland aan bij te mogen dragen.

"Ik ben bijzonder blij en trots dat ik word voorgedragen als de nieuwe commandant van het toonaangevende brandweerkorps Amsterdam-Amstelland. Mijn carrière heeft vorm gekregen bij de politie Amsterdam-Amstelland en nu bij de Nationale Politie in velerlei functies zoals wijkteamchef, recherchechef en chef van een district. Als oud-commandant van de Brand- en Traangaseenheid van de mobiele eenheid, zijn sommige onderdelen van het mooie brandweervak mij niet helemaal vreemd. Ik wil proberen om mijn jarenlange kennis en ervaring bij de politie te bundelen met al datgene wat de brandweer biedt. Mijn innerlijke overtuiging is dat iedereen een veilige woon- en leefomgeving zou moeten hebben. Het is dan mooi dat, nadat ik bij de politie heb bijgedragen aan handhaving van de openbare orde en bevorderen van de veiligheid, ik mij nu voor de veiligheid op het gebied van brandweerzorg in kan gaan zetten in de regio."

"Het verder moderniseren van Brandweer Amsterdam-Amstelland, zoals met de transitieovereenkomst ingezet, is voor de komende jaren mijn grootste aandachtspunt. Risicobeheersing en flexibele repressie zijn twee belangrijke pijlers. Het verhogen van het veiligheidsbewustzijn, de focus op vakmanschap en het samenwerken met netwerkpartners zijn daarbij belangrijke elementen."

"Het is voor mij een uitdaging om samen met de brandweermensen, beroeps- en vrijwilligers, en medewerkers in de dagdienst nieuwe paden te bewandelen om een flexibele organisatie vorm te geven en een risicogerichte brandweerzorg aan de burger te leveren."

"Ik kijk ernaar uit om samen te mogen gaan werken met een brandweerkorps dat bekend staat als één met grote ervaring, passie, kennis en traditie."

Leen Schaap

https://www.brandweer.nl/amsterdam-amstelland/actueel/nieuws/@43474/nieuwe-commandant/

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #522 Gepost op: 27 mei 2016, 12:57:46
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1423161 date=1462817165
Dus eigenlijk zouden er 4 kazernes verplaatst moeten worden voor de optimale dekking?

Onderzoek is gedaan door wiskundigen, niet door mensen uit het vakgebied zelf. Bij plaatsing van kazernes kijk je naar meerdere factoren toch?

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #523 Gepost op: 9 juni 2016, 21:17:00
Voorlopig even hier geplaatst. Als het ergens anders had gemoeten zie ik het wel.

https://www.youtube.com/watch?v=akgz-xR6Z7s&feature=em-uploademail
Boze brandweermannen voeren vrijdag actie: er blijven auto's binnen

Gepubliceerd op 9 jun. 2016 AT5
De brandweermannen van het korps Amsterdam-Amstelland zijn boos en gaan vrijdag actie voeren. De stroeve onderhandelingen over een betere CAO zijn de druppel. 'De brandweermannen werken al jaren structureel over door bezuinigingen, nu die onderhandelingen zo stroef gaan zijn we er klaar mee', aldus Barry Douma van de belangenvereniging Brandweer.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

oma

• Senior gebruiker
Reactie #524 Gepost op: 10 juni 2016, 09:20:42
Citaat van: Fletwed link=msg=1426142 date=1464346666
Onderzoek is gedaan door wiskundigen, niet door mensen uit het vakgebied zelf. Bij plaatsing van kazernes kijk je naar meerdere factoren toch?

Wat is dat toch met die wiskundigen en brandweer? Ira Helsloot is ook een wiskundige die ze professor of the politics of safety and security in Nijmegen hebben gemaakt. Het voelt toch een beetje aan dat als je te dom bent om de stelling van pythagoras in kleur op te lossen je je leven verder kan slijten door wat te reutelen over brandweer terwijl je nog nooit een echte brand hebt meegemaakt.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #525 Gepost op: 23 juni 2016, 20:07:43
Politie intimideert actievoerende brandweermannen

MA 20 JUN 2016

Tweede Kamerleden John Kerstens (PvdA) en Paul Ulenbelt (SP) stellen Kamervragen aan minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie) over de manier waarop de politie actievoerende brandweermannen intimideert. Kerstens en Ulenbelt vragen zich onder meer af of het ’staand beleid dan wel gebruikelijk is dat politieagenten bedrijven van stakende en/of actievoerende werknemers bezoeken en hen persoonlijk bellen dan wel thuis bezoeken’. Ook willen ze weten of de minister van mening is dat deze werkwijze onacceptabel is.

Lees verder en zie video op: http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-items/67771/politie_intimideert_actievoerende_brandweermannen?autoplay=1

Het 1e wat door mijn hoofd ging en nog steeds gaat is.
Waar is de politie !@$#%!@#$% wel niet mee bezig. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #526 Gepost op: 23 juni 2016, 23:32:09
Ik denk niet dat de politieagent zaterdagochtend dacht van goh laat "vandaag ik eens bij de vakbondsleden bij de brandweer langs gaan". Hij zal een opdracht gekregen hebben. Dus even doordenkend, wie stuurt die agenten aan, en wie kan een de hogere leiding verzoeken om langs te gaan bij met staking dreigende brandweermensen. 98uiye
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

oma

• Senior gebruiker

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #528 Gepost op: 18 september 2016, 08:58:12
Wordt dit de brandweerwagen van de toekomst?

https://www.hulpverlening.nl/nieuws/wordt-dit-de-brandweerwagen-van-de-toekomst

Eindelijk is de ergonomie ook hier doorgedrongen

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #529 Gepost op: 28 september 2016, 10:51:57
Postings over 'eliteteams' samengevoegd met http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=90793.0

^RAdeR