GRIP 1 Brand (passagierstrein) Schaepmanstraat - Olst 01-10-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Brand (passagierstrein) Schaepmanstraat - Olst 01-10-2013  (gelezen 5542 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #10 Gepost op: 1 oktober 2013, 08:47:59
p2kflex
08:47:54 01-10-13GROUP-1PRIO 1 Brand Spoorvervoer : : Deventer - Zwolle : 53,6 Olst 1020 (passagierstrein) (GRIP 1) (AGS Alarm)
GRIP 10611940BRW Veiligheidsregio IJsselland (AGS piket)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #11 Gepost op: 1 oktober 2013, 08:49:31
Citaat van: Pino112 link=msg=1205908 date=1380610010
Dalfsen heeft een COH gekregen?

Ja, COH is per 1 september s verplaatst van Zwolle naar Dalfsen.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #12 Gepost op: 1 oktober 2013, 09:01:57
En ik maar denken dat je in de trein veilig bent voor de spanning van een kabel als die geknapt is. (Kooi van Faraday). Maar als de stroom niet afgeschakeld wordt dan lopen er wel heel veel Watts door de trein.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #13 Gepost op: 1 oktober 2013, 09:05:11
Citaat van: JJ75 link=msg=1205912 date=1380610917
En ik maar denken dat je in de trein veilig bent voor de spanning van een kabel als die geknapt is. (Kooi van Faraday). Maar als de stroom niet afgeschakeld wordt dan lopen er wel heel veel Watts door de trein.
als de trein onderdeel is van die kooi, gaat daar flink veel stroom en warmte doorheen. Isolatiemateriaal kan dan toch ontbranden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 1 oktober 2013, 11:24:41
Onderzoek naar oorzaak treinbrand Olst

Er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak van de treinbrand bij Olst. Dat meldt de politie dinsdagochtend. De trein kampte voor de brand al met een technisch mankement, maar dat heeft niet geleid tot de brand.

Door het technisch mankement vertrok de trein rond tien voor acht met vertraging van het treinstation in Zwolle. Duidelijk is dat het bewuste mankement niets te maken heeft met de brand.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #15 Gepost op: 1 oktober 2013, 11:54:59
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1205900 date=1380609028
Brand? In de trein naar Roosendaal

http://instagram.com/p/e6hkL5qIZA/#

Als ik het plaatje zo bekijk zit de locomotief aan de achterkant van de trein. (ronde signaalbord en rijrichting trein zwolle roosendaal).
De stroomafnemer zit op de locomotief dus kan de bovenleiding nmm pas aan het eind van de trein bij de locomotief beschadigd raken.
Dus de beschadigde bovenleiding op de foto zou gezichtsbedrog kunnen zijn.


N.B.In het bericht van RTVOost wordt gemeld dat de bovenleiding werd doorgeknipt.

Laatst bijgewerkt: 1-10-2013 | 10:46

Er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak van de treinbrand bij Olst. Dat meldt de politie dinsdagochtend. De trein kampte voor de brand al met een technisch mankement, maar dat heeft niet geleid tot de brand.


Door het technisch mankement vertrok de trein rond tien voor acht met vertraging van het treinstation in Zwolle. Duidelijk is dat het bewuste mankement niets te maken heeft met de brand. Specialisten proberen dinsdagochtend alsnog te achterhalen wat de oorzaak wel is. Het onderzoek neemt naar verwachting nog enkele uren in beslag. De bovenleiding bij Olst is doorgeknipt om het werken rond de trein veiliger te maken.

Bron RTVOost.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 1 oktober 2013, 12:00:30
De bovenleiding doorknippen om veilig te kunnen werken. Lijkt mij een groot broodje aap verhaal. Je zult een vrijwilliger daarvoor moeten vinden. ::)
 Het enigste wat werkt is ruim uitschakelen en als de stroom eraf is veiligheidstester plaatsen.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2013, 12:19:09
Citaat van: Peter71 link=msg=1205942 date=1380621630
De bovenleiding doorknippen om veilig te kunnen werken. Lijkt mij een groot broodje aap verhaal. Je zult een vrijwilliger daarvoor moeten vinden. ::)
 Het enigste wat werkt is ruim uitschakelen en als de stroom eraf is veiligheidstester plaatsen.
Ik zag op de foto's wel een aarding van de bovenleiding naar de rails lopen en op een andere foto de 2 rijdraden die op dezelfde plek schoon door waren. Waarom geen idee, maar het zag er wel geknipt uit..


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2013, 12:25:34
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1205905 date=1380609524
Zie vooral die steunbalk bij het portaal, die staat in een hoek van 45 graden ten opzichte van horizontaal.

De steunbalk bij het portaal staat nog normaal, die wordt onder een hoek van 45 graden gemonteerd om de zijdelingse spanning van de bovenleiding op te vangen. De bovenleiding hangt namelijk niet in een rechte lijn boven het spoor, maar zigzagt, om gelijkmatige slijtage van de stroomafnemers te garanderen.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2013, 12:27:05
Citaat van: Railchief link=msg=1205948 date=1380623134
De steunbalk bij het portaal staat nog normaal, die wordt onder een hoek van 45 graden gemonteerd om de zijdelingse spanning van de bovenleiding op te vangen. De bovenleiding hangt namelijk niet in een rechte lijn boven het spoor, maar zigzagt, om gelijkmatige slijtage van de stroomafnemers te garanderen.
Wat vindt jij van het verhaal over dat de bovenleiding doorgeknipt zou zijn ivm veiligheid?