Misschien een hele stomme vraag..... (maar ik vraag het mij af) Maar hoe zit het met de schade afregelen? Gezien het volgende....
Met die 6 minuten regeling betekend dus dat het eerste voertuig binnen 6 minuten niet vol is... Dus dan nog een keer alarmeren en zal die minimaal met 10 minuten ter plaatste zijn i.v.m. die 6 minuten regeling + aanrijdtijd... Vervolgens is 18 minuten later middelbrand afgekondigd dus waren ze in 10 - 18 minuten ter plaatse.
Ook gezien een brandweer woordvoerder in 1 filmpje van Omroep Gelderland zei dat ze ook een binnenaanval hebben geprobeerd... Maar dat dit gestaakt hebben i.v.m. te gevaarlijk en te groot werd, heel begrijpelijk na 10 - 18 minuten en veel brandbare onderdelen....
Dus stel dat de eerste voertuig, zoals gebruikelijk, wel vol was en dus met 5-10 minuten (gokje) vol zou zijn en dan ook ter plaatse... Dan misschien de binnenaanval wel gelukt kunnen zijn en heel veel bespaart had kunnen zijn.
Wie kan/wordt er dan in dit geval aansprakelijk gehouden i.v.m. de relatieve late aankomsttijd van de brandweer? (zoals ik eerder zei, ik vraag het me maar af)