EHBO team Nederland

Auteur Topic: EHBO team Nederland  (gelezen 5182 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Metal_bandit

• Onderofficier KL
  • Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 8 oktober 2013, 22:55:43
Beste forumleden,

Op dit moment ben ik werkzaam als Onderofficier bij de Koninklijke Landmacht, maar heb de ambitie om als ambulance chauffeur te gaan werken. Binnen Defensie ben ik opgeleid als Combat Life Saver en heb een opleiding gevolgd om met OGS te mogen rijden. Tevens in het bezit van een "burger" EHBO diploma. Naast mijn werk ben ik actief als vrijwilliger bij het Rode Kruis als evenementenhulpverlener en als chauffeur/werkbegeleider bij Dierenambulance Eemland.
Om meer "relevante" werkervaring te krijgen, ben ik van plan om mij aan te melden als ambu chauffeur bij een organisatie als EHBO Team Nederland/ Ambulance Event Service / EHBO Diensten Nederland B.V. enz

Nu mijn vraag:

Zou dit een goede aanvulling zijn op mijn CV bij een sollicitatie bij een RAV, of werkt dit eerder in mijn nadeel?

Ben benieuwd naar jullie reacties, liefst met een onderbouwing ::) O0

Combat Life Saver Chauffeur/werkbegeleider Dierenambulance Eemland RKUM Evenementenhulpverlener Ambulance chauffeur EHBO team Nederland

seh man

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2013, 00:24:49
Het kan positief werken. Maar zelf zou ik er niet zoiets bij zoeken. Eerder iets bij de hap gaan doen. En de dierenambulance los laten. Kik niet op de ogs en evenmenten is voor de leuk maar draagt niet bij als je komt komt solliciteren.

Metal_bandit

• Onderofficier KL
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2013, 08:37:05
Dank voor je reactie.

Mijn eerste idee was idd ook om parttime bij de HAP te gaan werken. Echter na 12 afwijzingen wegens gebrek aan relevante werkervaring ben ik nu op zoek naar een manier om toch meer ervaring op te kunnen doen. Dus vandaar mijn overweging iets bij evenementenhulp te gaan doen.

Als je nog andere/betere opties hebt, hoor ik ze graag!!
Combat Life Saver Chauffeur/werkbegeleider Dierenambulance Eemland RKUM Evenementenhulpverlener Ambulance chauffeur EHBO team Nederland

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2013, 10:43:24
Citaat van: seh man link=msg=1208114 date=1381271089
Het kan positief werken. Maar zelf zou ik er niet zoiets bij zoeken. Eerder iets bij de hap gaan doen. En de dierenambulance los laten. Kik niet op de ogs en evenmenten is voor de leuk maar draagt niet bij als je komt komt solliciteren.

Mag ik opmerken dat de volledige reactie enigzins onzinnig is?

Als TS zou solliciteren bij een serieuze ambulancedienst waar men serieus naar de competenties van gegadigden kijkt, dan kan hetgeen TS nu doet daar alleen maar aan bijdragen. Vanuit defensie is er al een redelijke ondergrond. Vanuit de ambulancewereld wordt er vaak nogal neergekeken op de dierenambulance, maar feit is dat medewerkers van een dierenambulance wel enigszins gewend zijn om te gaan met verschillende situaties en met mensen die in allerlei gemoedstoestanden verkeren. En dat is weer 1 van de basiscompetenties van een ambulancemedewerker. Los daarvan heb je ook al wat rijvaardigheid opgedaan.

Hetzelfde geldt voor evenementenhulpverlening en Rode Kruis enzovoort. Je doet ook daar toch wat ervaring op met patiëntenzorg en omgaan met situaties.

Metal_bandit

• Onderofficier KL
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 9 oktober 2013, 22:53:44
Azijnzeikerd dank voor je reactie.

Ik begrijp heel goed dat sommige mijn huidige vrijwilligersactiviteiten niet echt als een voordeel zien. Het is maar net vanuit welk standpunt je het bekijkt.

Het enige wat ik ermee probeer te bereiken is precies wat jij beschrijft: enigszins gewend zijn om met bepaalde situaties om te gaan en alvast een BASIS te leggen voor het werk op de ambu. Dat er nog veel meer bij komt kijken is mij geheel duidelijk. Maar daarom krijg je ook eerst je SOSA voordat je je echt ambu chauffeur mag noemen, toch?!  ;D

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2013, 12:25:57
Je kan heel veel willen echter alle genoemde organisaties dienen ambulancezorg te leveren volgens de geldende wetgeving en dus alleen SOSA-personeel. Echter gebeurt dit helaas in de praktijk niet altijd wat een zeer groot risico inhoud voor het individu dat op dat moment op de "ambulance" zit. Want niet alleen de organisatie is aansprakelijk...ook jij als persoon. En het zou jammer zijn dat je op zo'n manier je carrière vergooid.

En nog een advies...als je echt ervaring op wilt doen..overweeg dan of je echt wilt werken voor EHBO Team Nederland of EHBO Diensten Nederland of dat je voor een echte organisatie gaat die de zaken goed voor elkaar heeft.

Metal_bandit

• Onderofficier KL
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 11 oktober 2013, 14:25:28
Dank voor je reactie Pleegje.

Ik ging er eigenlijk van uit dat het personeel op zo'n "evenementenambu" zou bestaan uit een SOSA pleeg en een EHBO chauffeur. Daar er geen A1 gereden wordt en de ambu alleen wordt ingezet op het betreffende terrein is een lijkt mij een SOSA chauf dan niet echt een vereiste. Qua medisch handelen ben ik het helemaal met je eens dat dit dan aan het LPA zou moeten voldoen. Daarom ging ik ook uit van een SOSA pleeg en de chauffeur helpt alleen maar op BLS niveau. Maar ik begrijp uit jouw verhaal een beetje dat je vaak anders hebt meegemaakt. Ben dan zeker benieuwd naar jouw ervaringen op dit gebied.

Ten aanzien van je tweede advies: bedoel je met echte organisaties de RAV's en GGD'n of had je andere bedrijven in gedachten?