Diplomatieke rel tussen Rusland en Nederland

Auteur Topic: Diplomatieke rel tussen Rusland en Nederland  (gelezen 19540 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 9 oktober 2013, 21:41:34
Citaat van: Danny722 link=msg=1208296 date=1381343589
Maar inderdaad, dit soort ongure beschermde types zullen wel weer wegkomen zonder verdere consequenties en als het 'meezit' nog een zak geld in hun jaszak.....
Joh, vaak verdwijnen dit soort verhalen in de doofpot en hoor je over een jaar ergens een keer dat betrokkene is teruggeroepen naar Rusland omdat hij daar:  "verder gaat werken aan zijn carriere" of wegens prive omstandigheden etc.   ;)

Het is en blijft allemaal politiek.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #31 Gepost op: 9 oktober 2013, 23:07:15
Het Verdrag van Wenen is afgesloten om diplomaten hun werk te kunnen laten doen zonder dat ze "gepest"worden door onnodige aanhoudingen en dergelijke. Aan de reacties is te lezen dat dat gevaar ook in Nederland bestaat.
Het Ministerie van Buza heeft een "handleiding voor de omgang met geprivileerden" en ik vraag me af die bij alle agenten voldoende bekend is...

http://www.minbuza.nl/binaries/content/assets/minbuza/en/import/en/you_and_the_netherlands/staff_of_foreign_missions_and_international_organisations/staff_of_international_organisations/handleiding-omgang-geprivilegieerden-okt-2012
CN NRK

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #32 Gepost op: 9 oktober 2013, 23:14:02
Citaat van: Marnix link=msg=1208338 date=1381352835
Het Verdrag van Wenen is afgesloten om diplomaten hun werk te kunnen laten doen zonder dat ze "gepest"worden door onnodige aanhoudingen en dergelijke. Aan de reacties is te lezen dat dat gevaar ook in Nederland bestaat.
Het Ministerie van Buza heeft een "handleiding voor de omgang met geprivileerden" en ik vraag me af die bij alle agenten voldoende bekend is...

http://www.minbuza.nl/binaries/content/assets/minbuza/en/import/en/you_and_the_netherlands/staff_of_foreign_missions_and_international_organisations/staff_of_international_organisations/handleiding-omgang-geprivilegieerden-okt-2012

Een aanhouding wegens met een bezopen kop mishandelen van twee kleine kinderen. Valt dit onder de noemer 'onnodige aanhouding'?

Waar lees jij in de reacties dat men hier vindt dat een diplomaat voor iedere pietluttigheid zou moeten worden aangehouden?

De minister zegt het zelf (ondersteund door oa burgemeester Aartsen): begrip voor het optreden van de politie.

Persoonlijk vind ik het een schande dat diplomaten zomaar overal mee wegkomen, boetes niet betalen etc. Het zal wel ergens in de regels staan, maar daarom hoef ik het daar nog niet mee eens te zijn.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 9 oktober 2013, 23:56:10
Ik vind 't wel een goede zaak en die argumenten zijn al voldoende belicht..

Daarnaast; je hebt niets in een ambtswoning te zoeken, zeker niet zonder machtiging. Tenslotte; kinderen opvoeden is iets heel anders dan mishandelen..

Dat wij op een roze wolk leven en onze kinderen als prinsjes en prinsesjes behandelen die niets gout kunnen doen, wil niet zeggen dat een ander z'n kroost ook zo moet benaderen..

Wij weten alles beter, dat natuurlijk wel..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 10 oktober 2013, 00:05:39
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1208348 date=1381355770
Ik vind 't wel een goede zaak en die argumenten zijn al voldoende belicht..

Daarnaast; je hebt niets in een ambtswoning te zoeken, zeker niet zonder machtiging. Tenslotte; kinderen opvoeden is iets heel anders dan mishandelen..
Dat wij op een roze wolk leven en onze kinderen als prinsjes en prinsesjes behandelen die niets gout kunnen doen, wil niet zeggen dat een ander z'n kroost ook zo moet benaderen..
Ik vind het eerder een goede zaak dat er wel gehandeld is. Of de wijze waarop er gehandeld is de juiste is laat ik daarbij in het midden.

Overigens, ik zou niet weten waarvoor men hier een machtiging nodig zou moeten hebben. Volgens mij valt dit gewoon onder een gevalletje artikel 3, hulpverlenen aan hen die deze behoeven. (in dit geval de kinderen). En een bepaalde wijze van opvoeding kan ook gezien worden als mishandeling en/of verwaarlozing. Het niet verrichten van bepaalde handelingen vallen daar gewoon onder.

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 10 oktober 2013, 00:12:44
Kan best zijn, maar hoe schijnheilig is Nederland dan wel niet? Een strenggelovige moslim die z'n vrouw straft omdat ze alleen over straat is geweest, dan moeten we begrip hebben voor die cultuur..

Dan is het opeens een diep gewortelde religie en ook geen mishandeling meer; dan heet het 'een corrigerende tik'..

Ik blijf erbij dat het alleen nog maar politiek gekonkel is en niets meer..

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 10 oktober 2013, 00:17:36
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1208351 date=1381356764
Kan best zijn, maar hoe schijnheilig is Nederland dan wel niet? Een strenggelovige moslim die z'n vrouw straft omdat ze alleen over straat is geweest, dan moeten we begrip hebben voor die cultuur..

Dan is het opeens een diep gewortelde religie en ook geen mishandeling meer; dan heet het 'een corrigerende tik'..

Ik blijf erbij dat het alleen nog maar politiek gekonkel is en niets meer..
Ehm, ik weet niet in welke wijk jij werkt, maar dat is echt al jaren niet meer het geval...  ;)

(overigens weet ik wel in welke wijk je werkt, maar dat terzijde ;) )

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 10 oktober 2013, 06:38:33
Kijk naar de hele casus:
Wanneer is er een minister en een burgemeester geweest die over elkaar heen buitelen om maar zo hard mogelijk te roepen dat de politie goed werk heeft verricht? Riepen ze dat ook toen er een jongen werd doodgeschoten op het spoor? Riepen ze dat toen er een overvaller werd neergeschoten of een baliespringer werd afgeknald? Nooit hoor je iemand! Ze zijn allemaal veel te schijterig om hun mening te geven.  Als je al wat hoorde, met de nadruk op als, dan was 't iets voorzichtigs in de trant van:
'We wachten het onderzoek af en moeten geen voorbarige conclusies trekken'.. En vervolgens hoorde je ze nooit meer..

Nu kunnen ze Rusland even fijntjes terugpakken en rennen ze allemaal van camera naar camera om maar te vertellen hoe goed de politie wel niet is.. Het is alleen maar politiek en de politie interesseert ze geen reet. Dat is slechts een instrument in de discussie..

Ik walg ervan en kots er op.. Schijnheilig gedoe..

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #38 Gepost op: 10 oktober 2013, 08:10:46
Citaat van: zwelgje link=msg=1208274 date=1381339873
Ik neem aan dat je bedoeld dat economische belangen ondergeschikt horen te zijn aan de rechten van die mensen. ;) Nu lijkt het alsof je het omgekeerde vind...

Lol, inderdaad. Lelijke typo van mij :)

Citaat van: zwelgje link=msg=1208274 date=1381339873
Dat is juist het punt. Het gaat er niet om of je diplomatieke betrekkingen hebt, maar hoe je daar gebruik van maakt.  Die betrekkingen worden ook gebruikt om bijv contacten te onderhouden met mensenrechten organisaties. Daarnaast maken Ambassades het makkelijker om asiel, of in extreme gevallen letterlijk een veilig onderkomen, te bieden aan politieke vluchtelingen, e.d.
Of Nederland meer kan/moet doen op die gebieden is een andere discussie...

Edit:
Dat wil overigens niet zeggen dat ik het niet eens ben met je principe...

Wellicht moet je dan op adhoc basis zaken als diplomatieke onschendbaarheid regelen.

Citaat van: Red link=msg=1208289 date=1381342258
En jij weet wat de gevolgen zijn als men deze methode van werken zou toepassen? Juist, massaal banenverlies, de import en export stort in en we belanden gelijk in de ergste economische crisis die we ooit gehad hebben. En die landen koken rustig verder, want er zijn genoeg landen waar ze hun "spul" wel aan kwijt kunnen.

Maar goed, dan zijn de homo's wel blij...  ::) (niet denigrerend bedoeld)

Angst is een slechte raadgever. Je doet net alsof de economie zal instorten.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 10 oktober 2013, 09:17:31
Citaat van: SniperEye link=msg=1208397 date=1381385446
Angst is een slechte raadgever. Je doet net alsof de economie zal instorten.
Ja hoor, ik doe net alsof. Stel, in theorie dat we nu zeggen tegen de Russen: "Joh we doen geen zaken meer met jullie" Wat zijn dan in het kort de gevolgen?

Nederland importeert voor ruim 20 miljard uit Rusland en we exporteren voor ruim 7 miljard naar Rusland. China staat overigens op de vijfde plaats en uit dat land importeren we 8% van alle goederen die geïmporteerd worden per jaar.

Als je tegen dat soort landen zegt dat ze het maar uit moeten zoeken kost dat duizenden banen, en nog veel meer geld. Ja, ik ben van mening dat de huidige broze economie dat niet aan kan en zal instorten. Je zal dus altijd moeten zoeken naar een goede middenweg/tussenoplossing. Elkaar aanspreken op pijnpunten etc. Bovendien heb je veel meer invloed op een land als je zo nu en dan wat handelsbelangen op het spel kan zetten...

Het heeft niets met angst te maken, gewoon met realistisch kijken. Jij verkondigd hier een mening die niet uit te voeren valt, ik onderbouw hem tenminste nog.

Laten we overigens maar weer ontopic gaan.