Parkeren voor een brandkraan

Auteur Topic: Parkeren voor een brandkraan  (gelezen 13951 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 13 oktober 2013, 18:06:18
@ Brandpreventje, voor het lezen van je postings zou het handiger zijn om je reactie's op citaten na het citaat te doen en er niet voor  0098

Citaat van: Brandpreventje link=msg=1209384 date=1381676161
Ah dat wist ik niet. Moet je er dan ook een bordje o.i.d. bijplaatsen net als bij gehandicaptenparkeerplaatsen. De gemeente moet hun werk goed doen, de waterleidingmaatschappijen leggen de brandkranen alleen aan in opdracht van gemeenten.
Ja, wanneer het witte kruis er zonder aanwijsbare reden staat wel. Echter wanneer het wordt geplaatst bij een op-, door of uitgang van een perceel dan mag het bord vervallen omdat het kruis er dan is geplaatst als verduidelijking. Ook wanneer er een parkeerverbod geld door bijv. de gele streep is het alleen maar een verduidelijking.

Gemeente's zijn overigens bij mijn weten niet meer verantwoordelijk voor de  plaats van de brandkranen. Die ligt tegenwoordig bij het infranetwerk van de waterleidingbeheerder. En lang niet overal mag de brandweer nog gebruik maken van deze leidingen van de waterbedrijven, vandaar ook die grote aandacht voor watertransportvoertuigen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #21 Gepost op: 2 juni 2014, 23:38:12
Citaat van: HIT link=msg=1209433 date=1381680378
@ Brandpreventje, voor het lezen van je postings zou het handiger zijn om je reactie's op citaten na het citaat te doen en er niet voor  0098
Ja, wanneer het witte kruis er zonder aanwijsbare reden staat wel. Echter wanneer het wordt geplaatst bij een op-, door of uitgang van een perceel dan mag het bord vervallen omdat het kruis er dan is geplaatst als verduidelijking. Ook wanneer er een parkeerverbod geld door bijv. de gele streep is het alleen maar een verduidelijking.

Gemeente's zijn overigens bij mijn weten niet meer verantwoordelijk voor de  plaats van de brandkranen. Die ligt tegenwoordig bij het infranetwerk van de waterleidingbeheerder. En lang niet overal mag de brandweer nog gebruik maken van deze leidingen van de waterbedrijven, vandaar ook die grote aandacht voor watertransportvoertuigen.

Waarom noemen ze het dan "brand"kranen als de brandweer er geen gebruik van mag maken?
Laatst zag ik bij ons in de omgeving overal de kranen opengedraaid worden door het waterleidingsbeheerder...
Testen of ze het nog doen? Of andere reden? Ik heb en had geen flauw idee...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #22 Gepost op: 3 juni 2014, 07:45:33
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1208926 date=1381586936

Zoals je kan zien is de brandkraan in Amerika voorzien van één "uitlaat" die altijd naar de weg wijst. Dit is niet draaibaar en met de grote diameter van de slang kan je de slang niet een beetje buigen.

Het is niet zozeer de diameter van de slang maar veel meer de waterdruk op de slang waardoor wordt bepaald of je de slang meer of minder kunt buigen. In Amerika staan soms behoorlijk hoge drukken op de brandkranen en dan moet je wel ruime bochten maken. Dus naarmate de druk hoger is en de diameter van de slang groter wordt het moeilijker buigen.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #23 Gepost op: 3 juni 2014, 07:51:53
Citaat van: thetwin84 link=msg=1272495 date=1401745092
Waarom noemen ze het dan "brand"kranen als de brandweer er geen gebruik van mag maken?
Laatst zag ik bij ons in de omgeving overal de kranen opengedraaid worden door het waterleidingsbeheerder...

Dat doen ze om de leidingen door te spoelen. Leidingen waarin de watersnelheden laag zijn of leidingen die langere tijd niet al te veel worden gebruikt kunnen vervuilen. En de gebruikers willen geen vervuild water uit de keukenkranen.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 3 juni 2014, 19:10:47
Als er voor een brandkraan nog jaarlijks wordt betaald door de gemeente dan mag de brandweer daar gewoon gebruik van maken. Ik zou niet weten waarom niet.

Wat jij gezien hebt kan inderdaad heel goed controle van de brandkranen zijn geweest.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1272495 date=1401745092

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #25 Gepost op: 3 juni 2014, 20:47:53
Citaat van: Thor link=msg=1272509 date=1401774713
Dat doen ze om de leidingen door te spoelen. Leidingen waarin de watersnelheden laag zijn of leidingen die langere tijd niet al te veel worden gebruikt kunnen vervuilen. En de gebruikers willen geen vervuild water uit de keukenkranen.

http://www.kraandoorspoelen.nu/spoelen/Pages/VoorkomLegionella-besmetting.aspx