Beste mensen, als machinist op het Nederlandse spoor ben ik een van de mensen die aan de noodklok heeft gehangen.
Ik heb een klacht ingediend bij de reclame code commissie EN de website achter het spotje, deze mensen hebben mijn klacht doorgestuurd naar het verantwoordelijke ministerie.
Een collega van mij is naar de media gestapt toen bleek dat de reclame code commissie ruim 10 dagen na het indienen avn de klachten pas er met spoed over is gaan vergaderen!
Ik heb een antwoord van de reclame code commissie van 09-10-2013. ( de FNV heeft pas op 11-10-2013 aktie ondernomen toen de zittings datum al bekend was! )
Ondertussen zijn er op diverse facebook pagina's en fora heftige reaktie's gekomen van en door machinisten die meerdere keren in hun cariere dit soort zaken hebben mee gemaakt.
Zelf rij ik nu zo'n 20 jaar treinen, hiervoor heb ik een groen pak aan gehad ...
Zelf heb ik in deze 20 jaar meerdere incidenten gehad op overwegen, waaronder 1x een auto 2x een zelfmoord en 1x een trimmer en 1x een wielrenner waarbij de wielrenner en trimmer net voor mijn trein konden wegduiken.
Jullie zullen snappen dat dit soort spotjes door de overheid zeek kwaad bloed zetten bij mij en diverse collega's! stel je voor dat de hardloper in dit spotje voor een aanstormende ambulance oversteekt, ik ga er dan van uit dat dit complete forum op zijn kop staat ( en ik doe mee ! )
De reactie van de minister dat ze het een "prikkelend spotje"vind heeft naar mijn weten minimaal 1 collega doen besluiten zich ziek te melden omdat zijn emmer vol is ( deze man heeft de afgelopen jaren bovengemiddeld veel mee gemaakt.
Ook heb ik signalen van een andere collega machinist die binnen de spoor wereld aan het zoeken is naar ander werk, deze persoon heeft in 1 dienst 2 dodelijke ongevallen meegemaakt in Alphen......
Kortom, dit spotje kan en mag niet uitgezonden worden en de reactie van de minister schoffeert het complete machinisten corps wat in Nederland bevoegd is ...