Kijk, de manager/boekhouder laat al meteen zien waarom ik altijd allergisch word van deze figuren.
Komen met een Google maps reistijd aanzetten.
Zoals al aangegeven, is dus vanaf de kazerne, maar dan heb je er nog geen man inzitten.
Ook al aangegeven, in de zomer is het daar ontzettend druk met (veel oudere) fietsers en wandelaars en het zijn geen snelle asfaltwegen.
Sterker nog, het dorp Diever is grotendeels bestraat en bijzonder smal en dat geldt ook voor een deel van de buitenwegen.
Verder veel bos, onoverzichtelijk.
Je blind staren op cijfers en statistieken is levensgevaarlijk als het om brandweer werk gaat.
Een bijzonder trieste ontwikkeling, met dank aan de boekhouders die bezig zijn hun eigen (compleet overbodige) baantje te redden.
Misschien kan men zich beter eens afvragen waarom de brandweerzorg in Nederland zo duur (geworden) is. Dan kom je waarschijnlijk bij jezelf en je eigen collega's uit beste manager en alle flauwekul die er de afgelopen jaren uit de pen gekomen is daar.
Misschien moet je mijn posting nog eens goed lezen voordat je je op deze vriendelijke wijze presenteert, je speelt op de man in plaats van de inhoud. Ik zal speciaal voor jou afsluiten met een anekdote.
Natuurlijk begrijp ik dat er een opkomsttijd is maar die is gemiddeld 3 tot 5 minuten dus ga gerust eens in op de andere punten. Kom niet met die onzin van een brug en smalle straatjes. Dwingeloo ligt op 4,9km en je kunt over N855 rijden en als je smalle straatjes wilt zien neem dan contact op met de Amsterdamse collega's De afstand tussen de posten daar is wel meer dan 5km en toerisme en drukte zijn het hele jaar door gegarandeerd. En de provincie wil de brug bij een P1 uitruk vast wel gesloten houden.
Nogmaals wil ik benadrukken dat ik niet zeg dat het goed of fout is dat de post sluit maar constateer dat er een heleboel boegeroep is met veel emotie. Met allemaal zinvolle (maar zeker ook minder zinvolle) opmerkingen waarom de post niet mag sluiten. Wees een vent en kijk ook naar de redenen om zo'n besluit wel te nemen. Onthoudt daarbij dat niemand plezier schept in zo'n besluit.
Een instelling met verminderd zelfredzame personen is bv een argument om een brandweerpost te hebben die binnen 6 minuten ter plaatse kan zijn
Extreem veel toerisme kan een reden zijn om repressieve brandweerzorg dichtbij te organiseren.
Een bijzonder object zoals bv HSL of betuwelijn kan een reden zijn voor een klein dorp toch een post te hebben.
Of een grote chemiefabriek
Als een korps nog geen 70 uitrukken per jaar haalt waarvan dan ook meer dan 65% loze OMS'jes zijn dan kan dat een argument zijn om te sluiten
(en wellicht de instelling een dwangsom op te leggen). Voorwaarde is daarbij wel dat je zorg moet dragen voor preventie en voorlichting om de kans op een incident te verkleinen.
Er was eens een autofabriek. Die autofabriek had verschillende afdelingen en elk van die afdelingen vond zichzelf de belangrijkste afdeling in de fabriek. Zo ook de wielenafdeling, want ja zei de wielenafdeling zonder wielen kun je niet rollen. Nee zeiden ze op de motorafdeling de motor is het belangrijkste want zonder motor is je auto een bolderkar. Ho zei de verkoopafdeling zonder ons krijgen jullie geen salaris want er wordt geen auto verkocht. Ja maar zonder ons kun je geen auto's verkopen reageerde de mensen van de werkvloer. Toen kwam iedereen in de fabriek erachter dat ze allemaal een radertje waren in een grote machine waar teamwork het resultaat bepaald. Of die machine nu een autofabriek, brandweerorganisatie of ziekenhuis is haalt niet uit.
Je doet wat je doet samen, samen voor de beste auto en samen voor de meeste veiligheid voor burgers en dit allemaal zo goed mogelijk met de beschikbare middelen