GRIP 1 Groot waterongeval (plezierjacht overvaren 2 doden) Nieuwe Maas - Ridderkerk 16-10-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Groot waterongeval (plezierjacht overvaren 2 doden) Nieuwe Maas - Ridderkerk 16-10-2013  (gelezen 16324 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Citaat van: Peter71 link=msg=1210486 date=1381925445
Nou, als dat aanbod dan maar via de meldkamer of hoofd leidinggevende terplaatse gebeurt is daar nog wel structuur in te houden. Het wordt vervelender als men allerlei acties op eigen houtje gaat ontplooien.

Met je eens , de vraag is of op binnenwater (buiten kustwacht gebied) SAR überhaupt structureel 24/7 goed geregeld is in Nederland? (Los van de vraag of het bij dit incident een verschil zou hebben gemaakt)


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Wat is eigenlijk het inzetgebied van de KNRM Dordrecht?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: Doruz link=msg=1210718 date=1381959178
Met je eens , de vraag is of op binnenwater (buiten kustwacht gebied) SAR überhaupt structureel 24/7 goed geregeld is in Nederland? (Los van de vraag of het bij dit incident een verschil zou hebben gemaakt)

SAR zoals we "buiten" kennen, nee...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1210644 date=1381948948

Ga jij aan restdekking denken in de alarmering als er mensenlevens op het spel staat? Die restdekking komt later wel.
Volgens mij zitten er op zo'n RAC van die mensen die met hele mooie systemen werken. En die systemen kunnen direct inzien hoe het met je restdekking gesteld staat. En daar direct op anticiperen. ::)


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Vaartuig boven, zoekslag wordt gemaakt. Samen met collega OvDBz Frederieke aanwezig. #bevolkingszorg #Ridderkerk pic.twitter.com/kroTF2Csid



Vooralsnog ook zoektocht met sonar tot slachtoffer gevonden is #Ridderkerk #crisisbeheersing pic.twitter.com/Fdxm73KF79



StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Vaartuig aan de kant. Helaas geen slachtoffer. Zoekslag duurt voort. Familie in kennis gesteld. #bevolkingszorg pic.twitter.com/HUmGCFDo1z



donderslag

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Citaat van: Wouter link=msg=1210721 date=1381959973
Wat is eigenlijk het inzetgebied van de KNRM Dordrecht?

Het inzetsgebied van KNRM Dordrecht is rondom/in de regio ZHZ: Hollands Diep, Haringvliet tot ongeveer Tiengemeten, Oude Maas, Spui, Noord, Lek tot bij Schoonhoven, Nieuwe Maas tm Brienenoordbrug, deel Hollansche IJssel, Merwede, Nieuwe Merwede, Amer, Brabantse Biesbosch.

En verder waar de inzet rondom de regio gewenst is, het komt regelmatig voor dat de bemanning van het reddingstation op verzoek van meldkamers verder weg worden ingezet. http://www.knrm.nl/waar-wij-zijn/reddingstations/
Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Peter71 link=msg=1210753 date=1381989660
Volgens mij zitten er op zo'n RAC van die mensen die met hele mooie systemen werken. En die systemen kunnen direct inzien hoe het met je restdekking gesteld staat. En daar direct op anticiperen. ::)

In die systemen zullen ook cijfertjes moeten worden ingevuld.
Zoals bijvoorbeeld :De restdekking moet voldoen aan autospuit ter plaatse binnen x minuten,HW/AL ter plaatse binnen y minuten etc.
Je kunt toch pas inzien hoe het met de restdekking gesteld staat als er criteria mbt de restdekking zijn vastgelegd.

Ik lees overal de uitdrukking voldoende restdekking maar wat houdt dat in de praktijk in en hoe wordt dat vastgesteld en door wie ?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Thor link=msg=1210799 date=1382002644
In die systemen zullen ook cijfertjes moeten worden ingevuld.
Zoals bijvoorbeeld :De restdekking moet voldoen aan autospuit ter plaatse binnen x minuten,HW/AL ter plaatse binnen y minuten etc.
Je kunt toch pas inzien hoe het met de restdekking gesteld staat als er criteria mbt de restdekking zijn vastgelegd.

Ik lees overal de uitdrukking voldoende restdekking maar wat houdt dat in de praktijk in en hoe wordt dat vastgesteld en door wie ?
Ik mag toch aannemen dat in het KVT is vastgelegt welke WO's het snelst waar terplaatse zijn, en welke WO's bij opschaling gaan rijden op basis van aanrijdtijden.
Het KVT houdt dan ook bij wanneer de restdekking in gevaar gaat komen.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
er is zojuist een stoffelijk overschot aangetroffen in de schiehaven in Rotterdam, vermoedelijk de nog vermiste vrouw

edit: de havendienst heeft iets gezien wat op een stoffelijk overschot leek, hulpdiensten zijn nu op zoek.