"meldkamer van de toekomst" Eén landelijke 112 meldkamerorganisatie met 10 meldkamers

Auteur Topic: "meldkamer van de toekomst" Eén landelijke 112 meldkamerorganisatie met 10 meldkamers  (gelezen 110786 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Citaat van: Alexander link=msg=1262224 date=1398424269
Standaardprotocollen en werkwijze is een verstandige keuze.  

Niet mee eens.. Het is uiteraard al vaker besproken maar, een brand in een binnenstad is nogal anders dan in een boerderij. Of brand in een tankput tov brand in een giertank. Ieder regio heeft zo zijn eigen aandachtspunten waar op geacteerd moet worden..

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Citaat van: FF4266 link=msg=1262231 date=1398425206
Niet mee eens.. Het is uiteraard al vaker besproken maar, een brand in een binnenstad is nogal anders dan in een boerderij. Of brand in een tankput tov brand in een giertank. Ieder regio heeft zo zijn eigen aandachtspunten waar op geacteerd moet worden..
niet mee eens, het  zal even duren maar ook dat zal goedkomen.  Bovendien draait het om snelheid en service voor de burger!  Nog steeds vind ik de samenwerking tussen de div meldkamers soms dramatisch en draait het te veel om het ' eigen landje'. Met 1 meldkamer raak je dat kwijt.  Dan zou de term als elke seconde telt misschien wel waar gemaakt kunnen worden, daar kunnen we nu veel te vaak niets van waarmaken, zeker niet op de regiogrenzen.  Bovendien levert het een besparing op van vele tientallen miljoenen.  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

FF4266

• Senior gebruiker
Citaat van: pompbediende link=msg=1262234 date=1398425655
niet mee eens, het  zal even duren maar ook dat zal goedkomen.  Bovendien draait het om snelheid en service voor de burger!  Nog steeds vind ik de samenwerking tussen de div meldkamers soms dramatisch en draait het te veel om het ' eigen landje'. Met 1 meldkamer raak je dat kwijt.  Dan zou de term als elke seconde telt misschien wel waar gemaakt kunnen worden, daar kunnen we nu veel te vaak niets van waarmaken, zeker niet op de regiogrenzen.  Bovendien levert het een besparing op van vele tientallen miljoenen.  O0

Maar dat staat los van standaardprotocollen.. Jouw bovenstaande punten kan ik me best in vinden, echter niet in het standaardiseren van protocollen, inzetprocedures en aanvalsplannen..

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Citaat van: FF4266 link=msg=1262231 date=1398425206

Op de website van Brandweer Nederland staat een document waarin het een en ander nader wordt toegelicht. Standaard Inzetvoorstellen worden voorzien van Automatische Aanvullingen voor risicolocaties, -gebieden, -factoren waarmee automatisch een aangepaste inzet gegenereerd wordt (bijv. extra voertuigen naar de binnenstad, tweezijdig aanrijden op de snelweg, 4x4 voertuigen bij natuurbrand).

Te bekijken via: http://www.brandweernederland.nl/wat_doen_we/thema-optimale/landelijke-meldkamer/
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

FF4266

• Senior gebruiker
Citaat van: NF link=msg=1262240 date=1398426402
Op de website van Brandweer Nederland staat een document waarin het een en ander nader wordt toegelicht. Standaard Inzetvoorstellen worden voorzien van Automatische Aanvullingen voor risicolocaties, -gebieden, -factoren waarmee automatisch een aangepaste inzet gegenereerd wordt (bijv. extra voertuigen naar de binnenstad, tweezijdig aanrijden op de snelweg, 4x4 voertuigen bij natuurbrand).

Te bekijken via: http://www.brandweernederland.nl/wat_doen_we/thema-optimale/landelijke-meldkamer/

En daarmee wordt standaardisering dus teniet gedaan..

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Citaat van: FF4266 link=msg=1262235 date=1398425966
Maar dat staat los van standaardprotocollen.. Jouw bovenstaande punten kan ik me best in vinden, echter niet in het standaardiseren van protocollen, inzetprocedures en aanvalsplannen..
onbekend maakt onbemind, ook dat gaat na verloop van tijd best lopen ( goedkomen )  ^-^

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Citaat van: FF4266 link=msg=1262242 date=1398426529
En daarmee wordt standaardisering dus teniet gedaan..
Het is maar wat je onder standaardisering verstaat. Zoals ik het begrijp, wordt er op landelijk eenduidige (standaard) wijze een passende inzet bepaald, rekening houdend met vooraf vastgestelde risico's.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Citaat van: pompbediende link=msg=1262234 date=1398425655

Dit heeft niets met de meldkamer te maken. De bestuurders moeten de dingen gewoon goed regelen en de convenanten tekenen.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Citaat van: Defender link=msg=1262341 date=1398443105
Dit heeft niets met de meldkamer te maken. De bestuurders moeten de dingen gewoon goed regelen en de convenanten tekenen.
waarom moeten we dan al die meldkamer wel behouden vind/denk jij?   In een klein land als Nederland moet dit makkelijk kunnen, er zijn voorbeelden genoeg van grote meldkamers met miljoenen inwoners in hun verzorgingsgebied.  Nogmaals, dit bied veel meer voordelen als nadelen in mijn ogen.  0098

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker

Lokale bekendheid met een bepaald gebied, zorgen voor een bepaalde inzet. Dat kan je niet in een standaard protocol opnemen. Een gebrek aan lokale bekendheid kan erg vervelende gevolgen hebben.