Volgens mij gaat dit nooit werken en wel omdat (en dan vanuit mijn referentiekader, de RPAA):
- Het niet praktisch is. Hoeveel personeel moet je daar wel niet neer zetten? In het RIC (politiemeldkamer AA) zijn volgens mij iedere dienst zo'n zes tot acht man bezig met het aannemen, verwerken en uitgeven van meldingen en het is (bijna) nooit langer dan vijf minuten stil op de mobilofoon. En dan gaan bevragingen via de
districtsfrequenties gespreksgroep van het district.
- Zoals Oberon al zei, het lukt hier niet eens om rood, wit en blauw bij elkaar te krijgen in A-A
- (Grote) verschillen in procedures tussen regio's. Ik ga hier niet verder op in, is te operationele info, maar er zijn echt hele grote verschillen landelijk.
- Het cultuurverschil. Er zijn regio's die heel los en informeel zijn over de ether, maar het strak trekken als het moet. Andere regio's zijn altijd heel erg strak.
Hoe veel van dit soort onzin moet de minister nog verkondigen voordat ze eruit vliegt? Uitspraken doen over een ander zijn vakgebied die in strijd zijn met het kabinetsbeleid, ervoor op je kop krijgen, sorry zeggen en het dan weer doen. C2000, ICT problemen, moet ik nog door gaan? Misschien kunnen we hier ook een eigen topic over openen