Haagse politie beschuldigd van buitensporig geweld tegen buitenlanders

Auteur Topic: Haagse politie beschuldigd van buitensporig geweld tegen buitenlanders  (gelezen 9930 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #20 Gepost op: 18 oktober 2013, 17:26:15
De ervaringen die ik beschreef heb ik, of heel persoonlijk, of uit eerste hand meegekregen. Een 'linkse knuffelaar' spreekt dan van 'generaliseren', ik liever van 'ervaring', net zoals ik durf te voorspellen dat de zo'n morgen in 't oosten opkomt..

En, nadat je de politie (al dan niet vrijwillig) hebt verlaten, opeens verhalen begint te spuien, blijf ik schijnheilig, laf en achterbaks vinden. Heb dan de ballen om dergelijke feiten meteen aan de kaak te stellen en niet pas nadat je geen geld meer ontvangt. Natrappen vindt nergens waardering, zelfs niet op 't sportveld.

En als 't waar is? Simpel, dan waren ze al vervolgd en had 't allemaal al veel eerder de krant gehaald..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:36:45
! Internal Error
Politie: Relatie met Schilderswijk moet beter

omroepwest
Gepubliceerd op 18 okt 2013
Citaat
De politie van Den Haag moet meer investeren in een betere relatie met de Schilderswijkers. Dat valt op te maken uit het vraaggesprek van woordvoerder Wim Hoonhout van het korps met de NTR Radio.
Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2013, 01:54:26
Ik vind het maar een vreemd verhaal... Dat er eens iets gebeurd wat eigenlijk niet zou moeten kunnen en zou moeten mogen ontken ik niet. Op z'n minst is de timing merkwaardig. Daarnaast gaan we nu met het ene gedrag het andere gedrag verbloemen... De relatie met de wijk moet beter... Of moeten de kl**tzakken gepakt worden die stelselmatig te boel verstieren in zo'n wijk?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #23 Gepost op: 19 oktober 2013, 02:08:59
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1211114 date=1382109975
De ervaringen die ik beschreef heb ik, of heel persoonlijk, of uit eerste hand meegekregen. Een 'linkse knuffelaar' spreekt dan van 'generaliseren', ik liever van 'ervaring', net zoals ik durf te voorspellen dat de zo'n morgen in 't oosten opkomt..
"Linkse knuffelaar"...!? 'Beetje' domme opmerking aangezien je mij helemaal niet kent !  :-\


Citaat
En, nadat je de politie (al dan niet vrijwillig) hebt verlaten, opeens verhalen begint te spuien, blijf ik schijnheilig, laf en achterbaks vinden. Heb dan de ballen om dergelijke feiten meteen aan de kaak te stellen en niet pas nadat je geen geld meer ontvangt.
Goh, en dat zegt iemand werkzaam bij politie...? Die notabene volgens mij vaak genoeg te maken heeft met getuigen die pas veel later hun zegje durven te doen... Deze zullen dus volgens jou dan ook wel allemaal onzin uitkramen...  ::)


Citaat
En als 't waar is? Simpel, dan waren ze al vervolgd en had 't allemaal al veel eerder de krant gehaald..
Niet als er nooit eerder over aan de bel getrokken is, maar daar zul je vast met een beetje logisch denken ook zelf wel opgekomen zijn....


Met alle respect, maar gelukkig denkt het overgrote deel van de Nederlandse politie er toch heel anders over, dan het beeld wat jij schetst dat beter alles binnenshuis gehouden kan worden !
Nee hoor, transparantie is niks mis mee, tenzij er van alles te verbergen valt.

Btw, ikzelf ben ook absoluut van mening dat de politie best veel harder zou mogen optreden, beetje meer 'zero tolerance', dit om het respect op straat te herstellen (want daar is het triest mee gesteld), maar...... Niet ten koste van alles, want daar worden ook gewóne/onschuldige mensen op gegeven moment de dupe van...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #24 Gepost op: 19 oktober 2013, 02:26:51
Citaat van: Tony-cc link=msg=1211276 date=1382141339
"Linkse knuffelaar"...!? 'Beetje' domme opmerking aangezien je mij helemaal niet kent !  :-\

Nou, volgens mij heb ik 't ook helemaal niet over jou persoonlijk, maar definieer je nu jezelf als 'linkse knuffelaar'. Prima, moet je zelf weten..

Citaat van: Tony-cc link=msg=1211276 date=1382141339
Goh, en dat zegt iemand werkzaam bij politie...? Die notabene volgens mij vaak genoeg te maken heeft met getuigen die pas veel later hun zegje durven te doen... Deze zullen dus volgens jou dan ook wel allemaal onzin uitkramen...  ::)

Slachtoffers en getuigen gaan vergelijken met dienders die hun uniform aan de wilgen (moeten) hangen? Een vergelijk die werkelijk helemaal nergens over gaat; ik voel dan ook niet de behoefte om hier verder op te reageren..

Citaat van: Tony-cc link=msg=1211276 date=1382141339
Met alle respect, maar gelukkig denkt het overgrote deel van de Nederlandse politie er toch heel anders over, dan het beeld wat jij schetst dat beter alles binnenshuis gehouden kan worden !
Goed lezen is toch een vak apart; ik zeg helemaal niet dat kritiek 'binnenshuis' moet blijven. Ik zeg alleen dat als je zodanige kritiek hebt dat je dat spuien wilt, je dit ook meteen moet doen (en je uniform aan de wilgen hangen) en niet laf achteraf als je (noodgedwongen opgestapt bent) en geen geld meer van je werkgever krijgt. Als je toen de ballen niet had om kritiek te uiten, moet je dat later achteraf ook niet meer doen. Het is net als bij een voorgenomen huwelijk; of maak meteen bezwaar en toon karakter of houd de rest van je leven je bek. Voor mensen die meehuilen met de wolven in 't bos kan ik alleen maar minachting voelen..

Trouwens, grappig ook om te lezen dat jij kennelijk weet dat het merendeel van de dienders er 'anders' over denkt. Was 't een grote enquete?
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #25 Gepost op: 19 oktober 2013, 08:26:31
Mensen, wat is de definitie van buitensporig geweld.... Een politie agent zal echt niet direct bij een "normaal en beleeft" weerwoord uithalen met zijn wapenstok en of vuist. Als je als verdachte, dingen en of zaken doet die in strijd zijn met normen, waarde en de wet, dan moet je daar de consequenties voor dragen.
Gedraag je je als verdachte onbeschoft en onbeleefd, dan zal je je toon moeten veranderen als er een wetsdienaar voor je staat. Doe je dat niet, dan mag wat mij betreft een verkorte cursus "heropvoeden" worden gegeven door de agent(e).

Dan moet je verdachte achteraf ook niet zeuren dat je een blauwe plek hebt of dat je rib is gekneusd. Wees dan ook zo stoer!
Laten we weer ff terug gaan naar de normen en waarden die hier in Nederland gelden!!!!
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #26 Gepost op: 19 oktober 2013, 08:43:15
Vriendelijk verzoek om deze discussie op niveau te houden. Je mag het best met elkaar oneens zijn, maar niemand is 'dom' of praat 'dom' omdat ie een andere mening heeft.

Doe alsof je bij elkaar op de koffie zit. Dan wordt er vast een stuk prettiger gediscussieerd.   ;)

Dank u!


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #27 Gepost op: 19 oktober 2013, 13:36:17
Mensen, wat is de definitie van buitensporig geweld....
Gewoon, geweld wat duidelijk niet binnen de toepassing van de bevoegdheden voor de Politie valt.


Een politie agent zal echt niet direct bij een "normaal en beleeft" weerwoord uithalen met zijn wapenstok en of vuist. Als je als verdachte, dingen en of zaken doet die in strijd zijn met normen, waarde en de wet, dan moet je daar de consequenties voor dragen.
Ow, dus als ik onbeleefd ben, dan mag een agent wel uithalen met de wapenstok? Volgens mij zijn "onbeleefd" en "onbeschoft" op zich nog steeds niet omschreven als strafbare feiten. (Hoewel veel strafbare feiten natuurlijk zeer onbeschoft en onbeleefd zijn.... ;) )
Dat een politieagent minder beleefd is in zulke gevallen lijkt me logisch. Maar gelukkig weten het overgrote merendeel van agenten dat het geen reden is om geweld te gebruiken. (Hoewel ik als mens best begrijp dat in sommige gevallen er wel een sterke drang is....)

Omgekeerd, als ik beleefd en hoffelijk weiger te voldoen aan een bevel tot verwijdering, zal er toch echt geweld toegepast gaan worden....


Laten we weer ff terug gaan naar de normen en waarden die hier in Nederland gelden!!!!
Gelukkig is de politie er niet om "normen en waarden" te handhaven, maar de wet. Hoewel, je kan natuurlijk zeggen dat de wet de norm is (letterlijk gezien)......

Maar dit lijkt mij niet het topic om over normen en waarden te discussiëren.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #28 Gepost op: 19 oktober 2013, 13:50:40
Vooralsnog zou ik dit "onderzoek" van rtvwest niet al te serieus nemen. Ik volg hun "nieuws" al jaren en mij valt op dat ze een slechte verstandhouding hebben met de politie. Vaak negatieve beeldvorming wat niet op feiten is gebaseerd. Volgens mij werken er daar een paar mensen die slechte ervaringen hebben met de politie en ze zo proberen te raken. (Maar dat is een persoonlijke mening)
Feit is dat de Schilderswijk best veilig is geworden. Ik kom daar regelmatig en in de afgelopen 10 jaar is het daar echt merkbaar veiliger geworden. Als je dat vergelijkt met andere wijken in het land met een slechte naam is het daar echt zo slecht nog niet.
Maar nogmaals, dat is mijn mening.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #29 Gepost op: 19 oktober 2013, 14:46:43
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1211279 date=1382142411

Goed lezen is toch een vak apart; ik zeg helemaal niet dat kritiek 'binnenshuis' moet blijven. Ik zeg alleen dat als je zodanige kritiek hebt dat je dat spuien wilt, je dit ook meteen moet doen (en je uniform aan de wilgen hangen) en niet laf achteraf als je (noodgedwongen opgestapt bent) en geen geld meer van je werkgever krijgt. Als je toen de ballen niet had om kritiek te uiten, moet je dat later achteraf ook niet meer doen.
Ik heb niet de hele discussie gevolgd, maar waar staat dat deze dienders noodgedwongen zijn opgestapt? Er zijn ook dienders die na een paar jaar eens wat anders willen en op vrijwillige basis vertrekken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.