De politie in Oostenrijk

Auteur Topic: De politie in Oostenrijk  (gelezen 3350 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

pjbreevaart

  • Gast
Gepost op: 31 mei 2005, 12:11:44
Hallo allemaal,

Wie van jullie het land Oostenrijk weleens bezoekt weet dat de politie op het platteland de Gendarmerie is en in de grote steden de Polizei. Per ingaande van 01.07.2005 gaan de huidige Polizei en Gendarmerie op in 1 politieorganisatie onder de naam POLIZEI. Er moet nog veel werk intern gebeuren.  Denk dat de opleiding ook wat gaat veranderen. Ik heb weleens gehoord dat iemand van de Polizei een betere opleiding had gehad dan iemand van de gendarmerie.

Met de fusie van beide politieeenheden komt een einde aan 160 jaar aanwezigheid van de Gendarmerie in Oostenrijk.

Met de fusie zijn er ook nieuwe uniformen en voertuigen gekomen (zie hieronder)

Pierre






 

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2005, 12:19:33
Hmm.

Ik weet er weinig van af. Maar die pet mag wel iets minder groot.  ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2005, 12:21:05
playmobil.....das het eerste wat bij mij opkomt ::) ::)

En er komt een europees gendarmeriekorps...geloof ik ..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2005, 14:58:54
Hmm.

Ik weet er weinig van af. Maar die pet mag wel iets minder groot.  ;D

Dan moet je eens een keer in Italië gaan kijken... daar lopen ze helemaal in apepakkies :-)

Gr
Erik


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2005, 16:46:52
Afgezien van de pakkies zal het samenvoegen naar mening mening wel goed uit kunnen pakken.

Ik ken de situatie niet maar het lijkt me dat door 1 korps te worden de samenwerkingen en daarmee de effectiviteit wel omhoog zal gaan.

En dat een vroegere Polizei-agent een beter opleiding had dan een gendarmerie is natuurlijk wel iets te verklaren, de polizei zal ook meer werk hebben en heeft hierdoor meer ervaring en daardoor zal de opleiding misschien ook wel wat anders zijn.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2005, 21:31:47
Jah, ik vind het een goed idee.
Ik ben ook voor een nationale politie in Nederland. De verschillen tussen de korpsen zijn te groot en de driehoek heeft teveel macht (dat is ook gelijk een nadeel: de macht gaat naar Biza --> Remkes :-\ )
Daarnaast werkt een nationale recherche ook goed, dus zie ik een een nationale politie ook wel zitten. Dan heb je helemaal geen last meer van regiogrenzen die nu alleen bij uitzondering worden overschreden, als het om assistentie gaat.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2005, 21:51:30
laatst was er achtervolging van uit amsterdam, door gooi en vechtstreek en daarna geeindigd in flevoland dus de grens / regio overschrijdingen zijn er al stukken minder
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2005, 22:15:26
laatst was er achtervolging van uit amsterdam, door gooi en vechtstreek en daarna geeindigd in flevoland dus de grens / regio overschrijdingen zijn er al stukken minder
ik denk dat je stukken MEER bedoelt??

Jah, maar ik bedoel meer zoiets als:
Mijn dorpje zit tegen de rijnmondgrens en is hollands midden. Als er assistentie nodig is, kunnen ze ervanuit rotterdam rijnmond (capelle dan vooral) binnen enkele minuten zijn, terwijl een wagen uit eigen regio er langer over doet. Hier zal je met nationale politie minder last van hebben denk ik.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2005, 23:16:11
Een Oostenrijkse ''Hoera-pet'' ik dacht dat die dingen alleen in het Oostblok voorkwamen??!!  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2005, 08:53:07
Leuk feitje omtrent deze samenvoeging van Gendarmerie:

Voor de fusie:

De politiediensten worden op 98 procent van oostenrijks grondgebied verzorgt door de gendarmerie. In dit gebied is 2/3 van de bevolking te vinden.  Er zijn 800 bureau's en meer dan 15000 medewerkers.

2 Procent is  in handen van de Polizei. Deze is alleen te vinden in de steden: Wien, Wiener Neustadt, Linz, Sankt Poelten, Eisenstadt, Graz, Klagenfurt, Villach, Innsbruck, Steyer Wels Leoben, Salzburg en Schwechat.

Het in gebruik nemen van de nieuwe uniformen en nieuwe voertuigen gaat stap voor stap.