Ik zie een snelle knockdown en als er dan even niet wordt ingezet een even snelle herontsteking en ontwikkeling van de brand waarna deze weer volledig uitslaand is. De eerste knockdown is wel heel erg rap met 1-7. Maar daarna zul je toch echt, met deze brandlast, met water aan de bak moeten... Geen kritiek naar de collega's in Leeuwarden, want vaak loopt het bij een brand zoals het loopt. Maar wel voer tot discussie. Laat daar nu net dit forum een mooi podium voor zijn...
Dat klopt, maar branden zijn er ook om van te leren, uitbannen zal idd niet lukken die spullen zijn nu eenmaal aangeschaft. Had dus wel wat goedkoper gekund, helaas.
Dat een brand loopt zoals het loopt vind ik wat te kort door de bocht, want wij als brandweerlieden worden opgeleid om hierop te anticiperen, daar ligt ook een groot deel van onze kracht. Daarbij komt dat we juist de laatste tijd veel proberen te leren van hetgeen is geleerd van incidenten de afgelopen jaren, dus verwacht ik ook van mijzelf en mijn mensen dat we daar wat mee doen. Dat de kans op herontsteking bij 1-7 erg groot is, is een bekend gegeven, juist om die reden moet je er met water achteraan, nogmaals in dit stadium totaal zinloos om met 1-7 aan de slag te gaan.
Anticiperen, signaleren en vooral delen van de info die tot je komt als ploeg of als leidinggevende hoort daarbij.
Weet wel hier hoort ook bij dat je kennis hebt van de spullen die je bij je hebt, weet wat je ermee kunt en wat niet.
Dus idd wat mij betreft verder met de discussie