Naar aanleiding van deze brand en de discussies heb ik hierover contact gehad met de onderzoeksraad. Ze hebben wel zeker oog voor deze situatie en volgen daarom de lopende onderzoeken.
Ik heb je PM inmiddels gelezen, dank ervoor.
Opmerkelijk is dat direct nadat de vlammen weg waren het einde blussing was en men weg liep van de voorkant winkel.
Is dat nog steeds opmerkelijk met de wetenschap dat er nog iemand binnen was? Volgens mij was de eerste inzet gericht om eerst de vlammen weg te halen en daarna het slachtoffer te redden.
Alleen lag het slachtoffer volgens mij info niet in de bewuste winkel, maar geheel ergens anders. En wisten ze op het moment van het maken van dat filmpje nog niet van dat slachtoffer. Wat Thor opmerkt is die valkuil waar men steeds weer instapt. Door de eerste slag met 1-7 ben je inderdaad de vlammen voor even kwijt. we weten wat er uiteindelijk gebeurt, en ook elke keer weer gebeurt.
Een gebonden straal, een ruimte injagen waar de vuurbelasting hoog is. Met die gebonden straal neem je een hoop extra zuurstof mee naar binnen. Lage druk, en dan een half gebonden straal had meer effect gehad.