Discussie n.a.v. filmpjes over SOPN'ers

Auteur Topic: Discussie n.a.v. filmpjes over SOPN'ers  (gelezen 23320 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:53:35
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1214026 date=1382813264
Ik vraag me bij deze personen dan ook wel weer af of ze ooit hun boetes betalen? Want dan word het denk ik pas echt leuke filmpjes voor hun als ze mee moeten naar het bureau. Anyway was er niet ooit de uitspraak dat er meer gekken in het land lopen dan er in het gekkenhuis zitten? In ieder geval wel correct gehandeld door de collega's

Er is een filmpje van hun, waarbij er een deurwaarder aan de deur komt om stukken te geven en die willen ze niet aannemen, en als die deurwaarder weg wil gaan wordt ze belemmerd, en komt er ook politie.

Volgens mij staat dat ook ergens in dit topic!
Met Vriendelijke Groet.....

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:58:26
Zo te zien aan de kleur van het voertuig en zo te horen aan de stem van de betrokkene heb ik dit voertuig ook gecontroleerd pasgeleden. Meneer droeg de gordel niet, had platen over zijn kentekenplaten met een opdruk in roze letters (iets met vrijheid) en zat te bellen.

Ik weet toevallig hoe deze mensen denken en hoe de vork in de steel zit qua soevereinheid en dergelijke. Dat kwam tijdens het bekeuringsgesprek goed van pas.

Het voertuig was overigens ook niet verzekerd, want dat is niet nodig, ''want het is toch van de staat''....

Goed gesprek gehad met meneer, inclusief een uitleg over de denkwijze van deze ''groep'' voor mijn buddy, die was hier totaal niet bekend mee.

Heengezonden met een aantal mini's. Gesprek verliep prima en meneer was erg vriendelijk en werkte mee, behalve als je je bevoegdheden wilde toepassen.

Toch apart om mee te maken!
If you can dream it, you can do it.

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:02:48
Citaat van: Jims link=msg=1214202 date=1382867906
Zo te zien aan de kleur van het voertuig en zo te horen aan de stem van de betrokkene heb ik dit voertuig ook gecontroleerd pasgeleden. Meneer droeg de gordel niet, had platen over zijn kentekenplaten met een opdruk in roze letters (iets met vrijheid) en zat te bellen.

Ik weet toevallig hoe deze mensen denken en hoe de vork in de steel zit qua soevereinheid en dergelijke. Dat kwam tijdens het bekeuringsgesprek goed van pas.

Het voertuig was overigens ook niet verzekerd, want dat is niet nodig, ''want het is toch van de staat''....

Goed gesprek gehad met meneer, inclusief een uitleg over de denkwijze van deze ''groep'' voor mijn buddy, die was hier totaal niet bekend mee.

Heengezonden met een aantal mini's. Gesprek verliep prima en meneer was erg vriendelijk en werkte mee, behalve als je je bevoegdheden wilde toepassen.

Bespreek je dit ook met de rest van je team? Hoe je ze het beste aan kan pakken, ik neem aan dat ze vaker zo rijden! Dus lijkt het me handig als de agenten in dat gebied een beetje weten wat ze kunnen verwachten en hoe er mee om te gaan

sylvester1986

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:08:29
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1214201 date=1382867615
Er is een filmpje van hun, waarbij er een deurwaarder aan de deur komt om stukken te geven en die willen ze niet aannemen, en als die deurwaarder weg wil gaan wordt ze belemmerd, en komt er ook politie.

Volgens mij staat dat ook ergens in dit topic!
O0
Citaat van: Sylvester link=msg=1196413 date=1377770026
Politie vanaf 5:09
2013-08-27 Gerechtsdeurwaarder vangt bot bij politie
Michel Vitaliti

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #14 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:09:29
Citaat van: Jims link=msg=1214202 date=1382867906

Was dat idd dezelfde meneer als van dat filmpje gemaakt op de Lange Poten in Den Haag dat ik gisteren plaatste?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:10:08
Citaat van: Sylvester link=msg=1214205 date=1382868509
O0

Die bedoelde ik inderdaad!! Top  O0

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #16 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:25:53
Citaat van: Meneer link=msg=1214168 date=1382862493
a58 roosendaal 16 10 2013, Marco kart 3
Youtube: mlavk

Eigenlijk wil ik mezelf niet vermoeien met dit soort filmpjes, maar vind dat de marrechaussee zich erg goed opstelt. Niet gek laten maken, maar gewoon doorvragen. 'En waar staat dat huis?'.. 'Heeft u het examen voor het rijbewijs gehaald?'
Wat een leven heb je dan. En respect voor de KMAR.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:31:03
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1214204 date=1382868168
Bespreek je dit ook met de rest van je team? Hoe je ze het beste aan kan pakken, ik neem aan dat ze vaker zo rijden! Dus lijkt het me handig als de agenten in dat gebied een beetje weten wat ze kunnen verwachten en hoe er mee om te gaan
Wel met een aantal collega's inderdaad besproken, niet met het hele team. Zo te zien aan zijn filmpjes wordt hij om de haverklap aan de kant gezet door collega's. Ze rijden niet alleen in ons gebied hoor, dat selecte groepje rijdt door het hele land.

Hij geeft in principe gewoon al zijn gegevens, maar wil zich niet identificeren met z'n eigen persoon. En wil niets met het Rijk of eigendommen van het Rijk te maken dus ook geen rijbewijzen, kentekenbewijzen e.d.
If you can dream it, you can do it.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 27 oktober 2013, 12:11:37
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1214204 date=1382868168
Bespreek je dit ook met de rest van je team?

Het lijkt mij handiger om het met justitie te gaan bespreken? Valse kentekenplaten, stelselmatig onverzekerd rond rijden, niet op eerste vordering tonen van rijbewijs & kentekenbewijs én het hele wet ID verhaal  ::) 998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 27 oktober 2013, 12:30:32
Tsja en het blijft krom wat mij betreft. Ze geven aan dat wij door onze beëdiging automatisch ons ook moeten houden aan het EVRM, terwijl deze mensen met het behalen van hun rij-examen kennis hebben gegeven dat ze zich moeten houden aan onze WVW.

Wil je geen (wegen)belasting betalen, dan moet je ook niet op onze wegen rijden. Wil je naar een soeverein land, waar geen wetten of regels gelden en jij zelf grotendeels kan bepalen hoe en wat je wilt doen..... verhuis dan lekker naar Mogadishu in Somalië.  98uiye
Meneer stelt dat het opgeven van een naam voldoende is volgens de wet, maar kent die hele wet volgens mij niet want het raakt kant noch wal. Affijn, ik kan uren doorgaan zo; moet ik niet doen.  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.