Opzittende motorscooter overleden ivm ongeval bij achtervolging Erasmusweg - Den Haag 30-10-2013

Auteur Topic: Opzittende motorscooter overleden ivm ongeval bij achtervolging Erasmusweg - Den Haag 30-10-2013  (gelezen 9006 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Maar, gezien de plek waar de politie auto staat en deze de schade heeft zoú dit erop kunnen duiden dat geprobeerd is de scooter te stoppen met behulp van deze auto. En dan zou je dus de vraag kunnen krijgen of dat nodig was gezien het risico wat motor/brommer/scooters lopen bij snijden danwel klemrijden... Zeker met hoge snelheid !
(Waarmee ik dus zeker niet wil insinueren dát dit ook is gebeurt, maar dat zal zeker onderzocht en bekend worden)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
In mijn ogen een typisch gevalletje van "eigen schuld, dikke bult". En door........


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1215671 date=1383161384
In mijn ogen een typisch gevalletje van "eigen schuld, dikke bult". En door........

Zo moet je niet denken, hij bestuurde de scooter niet.
Tijdens een achtervolging mag de situatie niet zo gevaarlijk zijn dat de verdachte, achtervolgers of burgers zwaargewond raken, laat staan overlijden.

De persoon zat achterop een scooter, zonder kenteken, zonder helm, en is na deze aanrijding overleden. "Eigen schuld, dikke bult" is jou reactie hierop. Erg zwak en respectloos.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: rensb link=msg=1215693 date=1383167107
Tijdens een achtervolging mag de situatie niet zo gevaarlijk zijn dat de verdachte, achtervolgers of burgers zwaargewond raken, laat staan overlijden.
Nee, dat is in geen geval de bedoeling! Maar áls het dan gebeurt...

Voorlopig is de toedracht (mij) nog onbekend, maar ook de opzittende heeft de keuze gemaakt om op een voertuig zonder kenteken plaats te nemen, en het risico genomen samen met de bestuurder te vluchten, in plaats van niet mee te gaan of op een mogelijk moment af te stappen (op welke manier dan ook). Het is wel erg, maar ben er niet bepaald rouwig om.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Respectloos.

Dat is een hele mooie.

Weet je wat hier respectloos aan is?
Een afwezigheid van respect voor het gezag.

Elke nitwit weet dat je op een motor een helm moet dragen.
Iedereen weet dat een motorvoertuig dient te zijn voorzien van een kentekenplaat.
Elke burger weet dat als je een stopteken krijgt, dat daar maar 1 goede actie opvolgt: stoppen.

Elke actie daarna zal gewogen worden en daarbij zal zoals gewoonlijk de actie van de agenten zwaar worden meegewogen. En zodra er iemand een klein miniscuul hiaatje in het te volgen protocol vind, wordt er natuurlijk weer een agent gelynched.

Maar het begint bij het starten en opstappen op die motor. Daar had dit al gestopt kunnen worden en dan had dat slachtoffer nog geleefd.

Er is geen excuus te verzinnen anders dan in een film.

Geen respect voor de regels hebben, zorgt vroeg of laat voor een houten pak.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: rensb link=msg=1215693 date=1383167107
Zo moet je niet denken, hij bestuurde de scooter niet.
................................................
Gewoon eigen schuld. Als je bij iemand in de auto stapt die bezopen is heb je ook een grote kans dat je niet ongeschonden thuiskomt. Vergelijkbare situatie.


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Als ik de reacties zo lees moet ik terugdenken aan die keer dat mijn werkgever mij een lift naar huis aanbood. Ik had van te voren niet kunnen weten dat hij 210 km/h ging rijden over de op dat moment redelijk drukke A35. Ik heb peentjes zitten zweten. Op zo'n moment kun je niets doen. Pas bij het uitstappen heb ik mijn baas verteld dat ik nooit weer bij hem in een auto plaats zou nemen.
Geen situatie is vergelijkbaar. Maar met ieder slachtoffer, om wat voor reden dan ook, leef ik mee en denk aan de familie die achterblijft.
En natuurlijk denk ik ook aan de agenten die hebben geprobeerd de motorrijder te stoppen. Zij zullen ook niet zijn opgestaan met het idee om die dag bij een dodelijk ongeval betrokken te raken. Ik ga altijd uit van het goede in de mensen en verwacht dan ook dat zij alleen maar hun werk goed hebben willen doen.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Net zoals een tiental jaar geleden een dochter (16) van een vriend van mij...
Stapt achterop bij vriendje op de brommer (niet wetende dat hij niet verzekerd was), politie komt om de hoek en wilde gaan controleren vanwege lawaaierige uitlaat.
Vriendje gaat ervandoor (met haar erachter op), en politie er achteraan...
Komen ten val en haar laatste woorden tegen de hulpverleners (hoorden we achteraf): Ze wilde afstappen maar kreeg geen kans, maar ze ging het wel uitmaken met haar 'vriendje' want die spoorde niet...
Helaas heeft ze haar voornemen nooit kunnen uitvoeren, Afgelopen jaar was Mandy 10 jaar dood...

Niet altijd zijn de dingen zoals ze lijken !
Dus "geen excuus te verzinnen"....!? Sorry hoor, maar er kunnen legio zaken een rol spelen waardoor iemand op het eerste oog 'boontje om zijn loontje' krijgt maar in werkelijkheid niks meer dan een slachtoffer is !
Helaas zullen we daar in dit geval waarschijnlijk nooit gaan achterkomen...
Maar de 'doodstraf' die deze persoon gekregen heeft vind ik, gezien de overtredingen wel erg zwaar...
Het zal je kind maar wezen (en ja, die maken allemaal wel eens een misstap).

Voor bestuurder had ik btw ook geen medeleven gehad want die is dus wel volledig aansprakelijk voor zijn daden...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Citaat van: sks link=msg=1215754 date=1383173229
Als ik de reacties zo lees moet ik terugdenken aan die keer dat mijn werkgever mij een lift naar huis aanbood. Ik had van te voren niet kunnen weten dat hij 210 km/h ging rijden over de op dat moment redelijk drukke A35. Ik heb peentjes zitten zweten. Op zo'n moment kun je niets doen. Pas bij het uitstappen heb ik mijn baas verteld dat ik nooit weer bij hem in een auto plaats zou nemen.
Geen situatie is vergelijkbaar. Maar met ieder slachtoffer, om wat voor reden dan ook, leef ik mee en denk aan de familie die achterblijft.
En natuurlijk denk ik ook aan de agenten die hebben geprobeerd de motorrijder te stoppen. Zij zullen ook niet zijn opgestaan met het idee om die dag bij een dodelijk ongeval betrokken te raken. Ik ga altijd uit van het goede in de mensen en verwacht dan ook dat zij alleen maar hun werk goed hebben willen doen.

Volgens mij ben je een volwassen vent en kan je gewoon tijdens de rit zeggen of die even normaal wilt rijden. Dat je niet echt comfortabel naast hem in de auto zit. Wie zwijgt stemt toe....


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1215804 date=1383214471
Volgens mij ben je een volwassen vent en kan je gewoon tijdens de rit zeggen of die even normaal wilt rijden. Dat je niet echt comfortabel naast hem in de auto zit. Wie zwijgt stemt toe....
Dat heb ik dus niet gedaan; heeft wellicht te maken met angst, overdonderd zijn, niet weten wat met de situatie aan te moeten, werknemer/werkgever relatie. Ik vond het al heel wat dat ik achteraf durfde te zeggen dat ik niet weer met hem mee wilde rijden. Niet iedereen staat zo stevig in zijn schoenen als u.