Discussie over legitimatiebewijs en toegangspasjes

Auteur Topic: Discussie over legitimatiebewijs en toegangspasjes  (gelezen 37116 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #70 Gepost op: 18 augustus 2014, 15:26:10
Citaat van: Dion link=msg=1289639 date=1408112181
Heb in lijn met het nieuwe uniform (:D) een snel ontwerp gemaakt voor een nieuw legitimatiebewijs. Uitvoeren op een pasje i.p.v. papiertje en het is al een stuk beter denk ik. Gooi er in ieder geval wat meer echtheidskenmerken op.

Mooi gedaan! Eenheidsnaam kan er wat mij betreft vanaf. Dat is 'oud denken' ;)
Het is nu één korps (met één rechtspositie), de eenheid waar je voor werkt is eigenlijk niet relevant. Voor een andere taak / werkplek in het korps hoef je dus ook niet gelijk een nieuwe pas aan te vragen. Tenzij je rang verandert.

Verder zou ik dan graag zien dat het gelijk je chipkaart is voor de kaartlezers, follow-me printer, sleutelkast, etc. Scheelt weer een pas en de kans dat je het ding vergeet is nihil (je kunt dan namelijk niks ;D)

Misschien een idee om er nog even 'ontwerp' of iets dergelijks doorheen te knallen, voordat dit plaatje een eigen leven gaat leiden. Het ziet er nogal professioneel uit namelijk (wat op zich een compliment is O0). Als ik hiermee voor iemand z'n deur sta te zwaaien denk ik dat die deur wel open gaat. Daarnaast kun je gezeik krijgen met gebruik van het beeldmerk.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #71 Gepost op: 18 augustus 2014, 15:58:28
Citaat van: Maarten link=msg=1290200 date=1408368370
Mooi gedaan! Eenheidsnaam kan er wat mij betreft vanaf. Dat is 'oud denken' ;)
Het is nu één korps (met één rechtspositie), de eenheid waar je voor werkt is eigenlijk niet relevant. Voor een andere taak / werkplek in het korps hoef je dus ook niet gelijk een nieuwe pas aan te vragen. Tenzij je rang verandert.

In die zin is de Eenheid wel relevant dat je terughoudend moet optreden als je niet in je eigen werkgebied werkt (politiewet meen ik). Dat maakt 'misbruik' moeilijker
Hobby Bobby eenheid Den Haag


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • AVP
Reactie #72 Gepost op: 18 augustus 2014, 16:06:41
Citaat van: Maarten link=msg=1290200 date=1408368370
Verder zou ik dan graag zien dat het gelijk je chipkaart is voor de kaartlezers, follow-me printer, sleutelkast, etc. Scheelt weer een pas en de kans dat je het ding vergeet is nihil (je kunt dan namelijk niks ;D)

Ja en als je hem verliest op straat dan kan de gelukkige vinder kan zich lekker uitleven 998765 de huidige toegangspasjes zijn niet voor niets blanco.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #73 Gepost op: 18 augustus 2014, 16:12:34
Citaat van: kaasje link=msg=1290206 date=1408370308
In die zin is de Eenheid wel relevant dat je terughoudend moet optreden als je niet in je eigen werkgebied werkt (politiewet meen ik). Dat maakt 'misbruik' moeilijker

Het is dan maar net wat je onder je eigen werkgebied verstaat. Het werkgebied van de nationale politie is het hele land ;) En anders zou je bijna terug moeten naar het niveau van district (of zelfs basisteam), omdat sommige eenheden zo gigantisch groot zijn.

(je hebt wel gelijk hoor, maar ik vind het een beetje overbodig)

Citaat van: apoo link=msg=1290207 date=1408370801
Ja en als je hem verliest op straat dan kan de gelukkige vinder kan zich lekker uitleven 998765 de huidige toegangspasjes zijn niet voor niets blanco.
Gelijk laten blokkeren, zoals je dat nu ook al moet doen. Overigens zijn die dingen nu lang niet overal blanco...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #74 Gepost op: 18 augustus 2014, 16:19:24
Of bak er een ijzeren iets in die smelt als hij wordt gebruikt terwijl hij als geblokkeerd staat. Moet technisch mogelijk zijn!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • AVP
Reactie #75 Gepost op: 18 augustus 2014, 16:31:36
Citaat van: Maarten link=msg=1290210 date=1408371154
Gelijk laten blokkeren, zoals je dat nu ook al moet doen. Overigens zijn die dingen nu lang niet overal blanco...

Dan blijf ik het riskant vinden want als je druk bezig bent heb je niet direct door dat je hem kwijt bent.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #76 Gepost op: 18 augustus 2014, 17:20:47
Citaat van: apoo link=msg=1290217 date=1408372296
Dan blijf ik het riskant vinden want als je druk bezig bent heb je niet direct door dat je hem kwijt bent.
Tsja maar dat is nu ook zo en twee pasjes kan je er makkelijker 1 van verliezen dan 1 :)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #77 Gepost op: 18 augustus 2014, 17:29:49
Maar als je je legitimatie vast hebt zitten op je vhv is deze lastig te verliezen lijkt mij. Gewoon op je borst bijvoorbeeld, dit idee wat op de Rode Kruis werkblouzen zat maar dan op het vhv. Zo draag je altijd zichtbaar je legitimatie.


(mijn eigen werkblouse van Rode Kruis)

het "nieuwe" ontwerp wat gemaakt is ziet wel echt supergoed uit! En zoals al meerdere opmerkten: POLITIE inderdaad wat groter maken zodat het zichtbaarder is. Verder zeg ik invoeren!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #78 Gepost op: 18 augustus 2014, 18:33:17
Citaat van: kaasje link=msg=1290213 date=1408371564
Of bak er een ijzeren iets in die smelt als hij wordt gebruikt terwijl hij als geblokkeerd staat. Moet technisch mogelijk zijn!

"This card will self destruct in 5... 4... "  >:D
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #79 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:32:01
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1290228 date=1408375789
Maar als je je legitimatie vast hebt zitten op je vhv is deze lastig te verliezen lijkt mij. Gewoon op je borst bijvoorbeeld, dit idee wat op de Rode Kruis werkblouzen zat maar dan op het vhv. Zo draag je altijd zichtbaar je legitimatie.


(mijn eigen werkblouse van Rode Kruis)

het "nieuwe" ontwerp wat gemaakt is ziet wel echt supergoed uit! En zoals al meerdere opmerkten: POLITIE inderdaad wat groter maken zodat het zichtbaarder is. Verder zeg ik invoeren!

Tijdens de winkelsessies vh OPU, heb ik dit al aangegeven. Hoeven we ons ook niet meer te legitimeren.

Echt het zit er niet op, daar zal echt wel een goede reden voor zijn.
"Waakzaam & Dienstbaar"