Kijk, leuk dat dit topic er is en volg de discussie ook met intresse.
Ik ben een van de jongens die in dit project heeft gezeten. Helaas is de hele opzet van het project ietswat rommelig verlopen. Wij hebben de pech gehad dat onze opleiding eindigde net op het moment dat de VRR omhoog zat vanwege de bezuinigingen. Er was een overschot aan vrijwillig personeel, maar wij moesten nog geplaatst worden met onze baan garantie.
Wij hebben in principe in onze opleiding nooit stage gelopen, enkelen wel waaronder ik om meer ervaring op te doen. Dit was echter wel tegen het einde van de opleiding aan. De eindstand is als volgt, drie hebben een volledige plaatsing gehad en gaan beginnen met of zijn al bezig met de opleiding 1e klas. In mijn situatie is het nog een groot vraagteken, maar toch begin ik dinsdag op de kazerne die mij is toegewezen. Helaas nog niet in een uitruk functie, maar ik ben wel binnen.
Deze opleiding heeft ondanks wat kinderziektes toch een goed effect bereikt, 9 nieuwe brandwachten in een klap klaar. Twee jaar dienst er al op zitten en we kennen de organisatie. Dat de organisatie de helft vervolgens op straat zet en bedankt is dan weer jammer.
Vragen? Stel ze gerust.