Het zit al jaren in mijn hoofd om brandweer te gaan worden
Echter heb ik hier nog een aantal vragen over waar ik niet uit komt
1) wat verdient een vrijwillige brandweer op maand bassis ongeveer?
2) waar is dit op gebaseerd? onkosten etc?
3) wat is het bedrag wat je voor de belasting mag houden (ik meen ergens 150 per maand?)
alvast bedankt voor de antworden
Zoals mijn voorgangers al melden, is het een en ander gebasseerd op je oefenavonden, opleidingsavonden en uitrukken. En is het meer een vergoeding, en zeker geen vetpot er maandelijks rond van komen bv gaat je zeker niet lukken.
Als het goed geregeld is regelt de veiligheidsregio alles rond de belastingen en zorgen zij dus voor de juiste belastingafdracht, vandaar dat je er niet van rond kunt komen.
De vergoedingen die ik krijg zetten we op een aparte rekening om er mee te kunnen sparen.
Ik geef je 1 ding mee. Doe je het voor het geld kun je zoals al eerder is verteld beter gaan vakken vullen in een supermarkt of een krantenbaan zoeken. De brandweer moet wel in je zitten als een passie. Ja je maakt best wel spannende uitrukken mee, maar ook een paar maal per nacht je nest uit voor een automatisch brandalarm hoort er ook bij.
Ook een persoon van een boom schrapen en vervolgens in een lijkenzak moeten stoppen hoort er ook bij. Of na een brand iets wat lijkt op een stoffelijk overschot moeten gaan bergen hoort er ook bij. Vandaar ook dat het een absolute must is dat je thuisfront er voor de volle 100% achter moet staan. De pieper gaat op de gekste momenten, ook op momenten dat het niet uit komt. Denk dus goed na.....