GRIP 3 Twee doden, 1 gewonde na gijzeling in woning Zonnedauw - Reuver 07-11-2013

Auteur Topic: GRIP 3 Twee doden, 1 gewonde na gijzeling in woning Zonnedauw - Reuver 07-11-2013  (gelezen 44357 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Citaat van: JarnoF link=msg=1218031 date=1383839390
Ik had een vraag aan mensen van de blauwe kolom: Is er voor de betrokken AT'ers ook nazorg beschikbaar? Ze zullen wellicht iets weerbaarder zijn, vanwege de inzetcriteria e.d. , maar toch. Het lijkt me dat dit soort incidenten je niet in de koude kleren gaat zitten.

Ontopic: Zeer sneu voor het kind en haar nabestaanden. :(
Dat lijkt me wel, dit zijn ook agenten en ook daar is het botteam goed geregeld  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Bengi

• P-GLM
  • Forum gebruiker
Citaat van: pompbediende link=msg=1218032 date=1383839554
Dat lijkt me wel, dit zijn ook agenten en ook daar is het botteam goed geregeld  O0

Inderdaad, bij ons heet het alleen TBO (Team BedrijfsOpvang)
Na inzet zeer uitgebreide briefing en (soms verplichte) nazorg.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Jeetje jongens dit is toch wel weer klote. Had ik ook echt niet verwacht en maakt van de dag een domper.  Bewijst maar weer het oude gezegde "er lopen meer gekken buiten dan er binnen opgesloten zitten"

Ik wil me niet voorstellen welke: ja maar wat als we dit of dat gedaan hadden..... vragen er nu bij betrokken opkomen. Sterkte voor familie en betrokken hulpverleners. En voor de collega's die de hulpverleners opvangen.
Freude am Fahren

V16.01

• Forum gebruiker
Citaat van: Jeroen_L link=msg=1218018 date=1383837762
Dat maakte L1 ervan, en L1 staat nu niet bepaald bekend om de hoge journalistieke kwaliteiten.
Zo heb ik me vanmiddag blauw geërgerd  aan rtl7
De live persconferentie uitzenden en dan op het moment dat de vragen beginnen de uitzending onderbreken voor de reclame. In mijn ogen belachelijk.

Verder wil ik alle hulpverleners, familie en omwonenden sterkte wensen.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente

bart007

• Senior gebruiker
L1 NWS ‏@L1nws 1u
Kijk hier de volledige persconferentie terug over #gijzeling en #schietincident in #Reuver - http://ow.ly/qANFm
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

cocktail

• Junior gebruiker
  • **
Zo te zien aan enkele andere foto's is het AOT van de BSB ingezet. (gezien de blauwe baret in de broek van enkele AT-er's.)  Het zal me niets verbazen als de onderhandelaars en snipers ook van de BSB kwamen.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Het is een zeer verdrietige zaak voor de familie van de overledenen...

Echter gaan nu de vraag komen, kon het AT niet eerder naar binnen gaan?
Waarom heeft de politie niet eerder ingesprongen?
Ik zag vanmorgen dat tegen 9 uur de trauma heli al werd opgeroepen.
Dus van zeer vroeg af aan is er al actie daar... waarom word er pas zo laat ingegrepen?
Hadden de 2 slachtoffers voorkomen kunnen worden?

de krantenkoppen zullen wel weer volgen en het nieuws zal zich er vast in bijten...
Waarom waarom waarom...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Citaat van: cocktail link=msg=1218118 date=1383852614
Zo te zien aan enkele andere foto's is het AOT van de BSB ingezet. (gezien de blauwe baret in de broek van enkele AT-er's.)  Het zal me niets verbazen als de onderhandelaars en snipers ook van de BSB kwamen.

Het AT mag, na afronden van de opleiding, ook de blauwe baret dragen. Zegt dus niets over de eenheid.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

cocktail

• Junior gebruiker
  • **
Ik had misschien wat duidelijker kunnen zijn; ik meende een blauwe baret met het zilveren KMAR embleem te zien i.p.v. gouden politie logo.

Meen verder te zien dat de heren een Glock 17 dragen. Hebben "normale" AT's die ook?

Tomyboy

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Citaat van: cocktail link=msg=1218135 date=1383856483
Ik had misschien wat duidelijker kunnen zijn; ik meende een blauwe baret met het zilveren KMAR embleem te zien i.p.v. gouden politie logo.

Meen verder te zien dat de heren een Glock 17 dragen. Hebben "normale" AT's die ook?

Leden van het KMAR-AT draaien wat ik hoorde af en toe mee met de reguliere AT, ik dacht om ervaring op te doen, maar pin mij daar niet op vast ;)
Student Technische Bedrijfskunde TU/e